The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Качествен чиптунинг директно от Германия отстъпка за форума

#1
Здравейте,

Предлагам чиптунинг за всички видове автомобили. ОБД тунинг, BDM тунинг, както и класическа смяна на чипа. От години водя собствена фирма за чиптунинг в Берлин ( Германия) http://www.powerchip-germany.de

Наши продукти могат да се закупят както директно от нас така и от наши представители в България

правя обобщение на това какво и как трябва да се поръча чип при мен както и какви са цените. Моля прочетете това преди да ме питате на лични или на мейл.

1. Какво е чиптунинг?

При всеки автомобил снабден със система за електронно управление на двигателят съществува устройство (най-често обозначавано като “компютър”), което управлява всички процеси осъществяващи се по време на работа на мотора. Компютърът отчита данни на редица сензори, като: обороти, сигнал от ламбда сондата, количество въздух подавано към двигателя(чрез дебитомер), моментно положение на разпределителния вал, налягане на турбо-компресора (при наличен такъв) температури и други. Съществуват различни наименования на това устройство: Електронен блок на управление, Motorsteuergerat , ECU, Centralina, компютър... и т.н. За да изпълнява компютърът работата си както трябва и да управлява двигателят по оптимален начин той (компютърът) се нуждае от точно oпределен алгоритъм на работа или с други думи нуждае се от Логика по която да си върши работата. Алгоритъма на работа всъщност е една програма, която можем грубо казано да оприличим на BIOS-програмата при персоналните компютри. Във всяко от тези устройства (ECU) се намира чип на който е записана съответната управляваща програма. Класическият чиптунинг представлява подмяна на този чип с друг чип, който носи друга ''оптимизирана / променена'' програма. Реда на работа на ECU-то накратко е следния: 1. Запалваш колата и двигателя започва да работи, първоначално по специална програма, по която се стартира мотора. Двигателя се командва от ECU-то в което има чип с памет (нещо като схема по която работи двигателя). 2. Различни сензори подават сигнали на ECU-то за състоянието на двигателя. 3. Въз основа на подадените сигнали, ECU-то реагира контролирайки двигателя по друг начин като с това се осигурява максимално ефективна работа на двигателя. Начина по който реагира ECU-то на променящите се условия се определя от софтуера записан на чипа, който се намира в ECU-то (този чип се сменя при тунинг). Да вземем за пример Ламбда сондата. Това е сензор който отчита състоянието на изгорелите газове. В тях винаги има малко количество неотработени газове(наличие в тях на неизгоряло гориво), което количество се отчита от ламбда сондата. Ако има прекалено много неизгорели газове ECU-то променя сигналите си така, че в двигателя започва да се впръсква по малко гориво което от своя страна изгаря по-пълноценно (така се понижава разхода и се подобрява екологичността на мотора) и обратно при други стойности на ламбда коефициента може да се подава повече гориво. В чипа има определени таблици по които се смята при кои стойности на ламбдасондата колко гориво да се впръска. Ако се промени софтуера (таблиците) може да се постигне по-голяма мощност като се впръсква повече гориво (но не прекалено, защото идва момент в който не стига въздух за пълноценно горене), тоест при същите сигнали на сензорите ECU-то реагира по друг оптимизиран начин.

2.Какви видове чиптунинг има?

Съществуват различни начини на чиптунинг:

1. Смяна на EPROM чип (класическият начин подходящ за повечето коли прозиведени преди 2000та година).

2. ОБД-тунинг OBD-Tuning (подходящ за по-новите модели коли, при които вместо да се сменя чипът, просто програмата която е записана в ECU-то се заменя с друга - оптимирана. Заменя се само програмата, а чипа си остава същия.

3. BDM - тунинг. Използва се при повечето компютри на моделите след 2003та година ( EDC16, ME9, SID803 и т.н.) При тези компютри управляващата програма се заменя с нова но не чрез смяна на чипа или през диагностичната букса а чрез тканареченият BDM-Interface.Това е устройство което прави контакт директно с платката на компютъра и чрез този контакт се заменя софтуера. Водещи производители на БДМ са немската EVC-elektronik (с която ние работим) , както и CMD и Dimsport. Съществуват и ефтини "китайчета" на пазара но с повечето от тях се съсипва компютърат на колата а и почти винаги с тях запояват по платката на самия компюър .
Техниката с която работим (на EVC ) е най доброто на пазара и представя максимална сигурност за електрониката на колата ( без запояване, пмекерий и неизвестн произход)

[Image: whole.jpg]

[Image: BDM143-1.jpg]

БМВ автомобили с електроника от типа EDC16 може да се чипва САМО чрез БДМ метода. Става дума за повечето модели след 2003та година.

4. Resistortuning – най-често е вреден за двигателя. Нарича се още POWERBOX. При този тип тунинг се поставя аналогов преубразувател или определена комбинация от съпротивления. Възможни са две схеми на свързване:

4.1. Това устройство се поставя между двигателя и определени сензори, при което ECU-то получава ФАЛШИВИ данни и командва двигателя по друг начин.

4.2. Устройството се поставя между компютъра и двигателя при което подадените от компютъра сигнали и команди биват преобразувани и двигателя получава ФАЛШИВИ команди, което от своя страна води до определено, но не винаги контролируемо повишаване на мощтността.


Смяната на управляващата програма е много по-добър вариянт, защото сменяш цялата логика на ECU-то. Така е по-ефективен двигателя, защото всичко работи по определени закономерности(таблици). Разликата между нов софтуер и един Powerbox е огромна и по правило почти всички Powerboxове са дооста вредни за мотора.

3.При кои автомобили е възможен чиптунинг?

Чиптунинг е възможен при всички автомобили при които двигателят се управлява електронно:



Дизелови автомобили с електронна горивна помпа.Повечето са произведени след 1992ра година и почти всички са с директно впъскване на горивото ,тоест не са предкамерни мотори.(при различните марки автомобили са с ралични означения TDI, DCI , JTD, CDI, DTI)


Бензинови автомобили които също разполагат с компютър главно от 1990та година насам. Това са ПОЧТИ всички инжекционни мотори и моноинжекциони. Изключваме някои мотори при които инжекционната система изцяло механична и при които също момента на запалване на искрата не с еопределя от компютър.

Чиптунинг е НЕвъзможен при всички автомобили при които двигателят НЕ се управлява електронно:



Дизелови автомобили с механична горивна помпа.Повечето са произведени преди 1992ра година и почти всички са предкамерни мотори.(при всички дизелови мотори с означения GTD TD D и т.н. на VW)


Бензинови автомобили които без компютър главнопреди 1990та година насам. Това са всички мотори с карбуратор както и механични инжекций.


4.Какъв ефект да очаквам при моята кола?

Ефекта при атмосферни мотори (тоест двигатели без турбо) е около 7-12% от серийната мощност на автомобила. С други думи ако колата ви е с мощност 100 кнски сили а повишението е 9% то мощността след чипване е 109 конски сили. Грешно е да се мисли че при всеки мотор са възможни 12% повишение. Възможностите на чиптунинга зависят от самият мотор който искаме да тунинговаме. Ако още от завода двигателят излиза с много конструктивни резерви (един вид скопен още в завода) то тогава мощността може да се увеличи доста. Обратното важи за мотори при които почти нищо не може да се направи (защото заводски нямат запас от мощност който чипа да "отключи") и тогава повишението едва се усеща или изобщо не се усеща. :



Ефектът при мотори с принудително пълнене е много по-голям в сравнение с атмосферен мотор. Двигател с принудително пълнене се нарича мотор с турбокомпресор или механичен компресор (така наречените суперчарджъри). При турбомотори ефектът е 15-35% от серийната мощност на колата. Колко точно е максимално допустимото повишение си зависи от самият мотор. Като пример може да се даде един дизелов мотор на VW ....да речем най-разпространеният 1,9 ТДИ 90 конски сили. С чип той може да стане 120 конски сили което си е около 33% повишение. При турбо бензинови мотори нещата са подоби дори при тях са възможни повишения над 35%

5.Какви са рисковете за автомобилът ми?

Рисковете са , претоварен съединител , счупена турбина , прегряване на мотора , счупени бутала.

[Image: motorschaden-3.jpg]

За рисковете при некачествен чиптунинг ще обясна по надолу.

Въз основа на дългогодишният ни опит в сверата на чиптунинга (от 1998ма насам) Powerchip-germany гарантира че няма да има повреди причинени от наш чип (можете да поразгледаде мненията на доволни колеги които са писали в различни автофоруми за мен)


6.Как да закупя чип?

Има три начина за закопуване на тунинг чип или тунинг софтуер от нас.

6.1 Директна поръчка на чипа. Получавате го диретно от германия за около седмица. Става по повечето автомобили при които се изисква задължителна смяна на чипа.

6.2 Закопуване само на софтуер. В този случай се заккопува само тунингфайл който вие сами монтирате на колата си (записвате чипа или чрез ОБД ако е възможно) Тази система най-често се използва с наши партниори в БГ. При жаление за партньорство в сферата за чиптунинга моля да с есвържете с мен за да се доуточнят условия отстъпки и т.н.

6.3 Закопуване на чип както и неговият монтаж (с предварителна диагнстика) при наш партьор. В този случай отивате при един от многобройните ни партньори в България и цялата процедура на поръчване диагностика монтаж и настройки се извършва от него. (естествено цената е малко по висока)

7.Какво да направя преди да поръчам чип Директно от Германия?

За да поръчате чип са ми нужни определени номера на електрониката.
Значи нужни са ми номера на компютъра по BOSCH и номера на оригиналните чипове.

8.Кои номера трябва да запиша?

Всеки компютър има собствен номер. При БОШ уредите номера започва със 0261... или 0281....
[Image: SG-Nr.jpg]

А при сименс със 5WP4.... При DELCO номера най често се състои от букви и т.н. Всеки производител на компове си има начин на обозначения
[Image: delco-inf.jpg]

Другото, което трябва да се знае е, че самите чипове (оригиналните) си имат номер. На често при БОШ-комповете върху всеки чип има лепенка с номер. Това е Софтуерният номер или с други думи номера ни показва какъв файл е качен върху чипа.
[Image: 7_OBD1cover.JPG]
[Image: SG075auf.jpg]
[Image: SG184auf.jpg]
[Image: SGtdi-a2.jpg]

За това когато иска някой да пита за чип първо трябва да знае кой е номера на компа му и кой е номера на оригиналния чип. При ТДИ моторите на ВАГ и ТДС на БМВ между 92ра и 2000 са най често 2 чипа. Ако някой ви предлага чип, без да ви пита дори какъв ви е номера на колата - то значи, че няма представа какво предлага!

9.Къде е моето ECU (компютър)?

При различните автомобили е на различно място. Ето няколко примера
Това е за повечето ГОЛФ БОРА и ВЕНТО
[Image: SGtdi-o1.jpg]

БМВ Е32 Е34
[Image: SGe34ort.jpg]

БМВ Е36
[Image: SGe36ort.jpg]

Опел Калибра Астра Вектра Корса
[Image: SG-Calib.jpg]

10.Как да поръчам?


Въпросните номера на компютъра и оригиналния чип ми пращате на лични или на емайл <!-- e --><a href="mailto:mzetz@mail.bg">mzetz@mail.bg</a><!-- e --> добре е и направо снимки да пращате. Към номерата да има и точен пощенски адрес с пощенски код 3 имена и телефона за връзка

В случай че се нуждаете само от файл за ОБДтунинг примерно е нужно д ами изпратите на имейла оригиналният файл на автомобила който искате да чипнете, след което аз отново през интернет връщам тунингфайл направен въз основа на оригинала.

11.Как ще получа тунингчипа?

Чипа го пращам по пощата на посочения от вас адрес. За около седмица пристига в България. Получавате известие от пощата че трябва да отидете до пощата да си вземете пратката. НИЩО не се плаща в пощата.

11. ОБД- Тунинг и BDM тунинг

Ако колата ви може да се чипне през диагностичната букса (OBD) може да се свържете с мен и да ви пратя при мой партниори в зависимост откой град сте. Самият тунингсофтуер ще е мое дело.
Системата- отива се на място, прави се диагностика на колата, прочита се оригиналния софтуер, получавам го по интернет , обработвам го и го връщам обратно по интернет след което този файл се зарежда в автомобила прави се диагностика и тестове. Накрая се плаща на ръка.

Важно: BDM-тунинг за момента е възможно да се направи само при наш партньор в София.

12.В кои градове мога да се сдобия с продукти на Powerchip-Germany ?

Наши представители можете да намерите в следните градове.:
за България:
София
Пазарджик
Русе
Варна
Стара Загора
Бургас
Ямбол
Елхово
Раднево
Хасково
Харманли
Шумен
Кюстендил
Банско

Чужбина:
Берлин (седалището на фирмата)
Париж



13. Монтаж
В случай че сте поръчали чипа директно от нас и сте го получили по пощата, монтажа си извършвате сами. От нас ще получите подробна информация как може да стане това. Ако се наложи презапояване и не сте в състояние да го направите ви насочваме към сервиз за електроника кдето может да го направите. За София например цената за презапояванеот професионалист е 30 лева (само за наши чипове и при посочен от нас сервиз за електроника)
Разбира се един чип може да се презапои и в почти всеки GSM сервиз.

14.Как и кога трябва да платя?

В случаите на директно поръчка на чип или файл плащането става по банков път. Може да се палти преди или СЛЕД получаването на чипа (тоест може първо да си монтирате чипа а после да го платите)

Плащането се извършва по банков път като се превеждат парите на българска банкова сметка
посочена от мен при кореспонденцията ми с клиента.



Ако чиптунинга се извършва от наш партньор се плаща на място след тестоветена чипа.



15.Колко струва един тунингчип?

15.1 При директна поръчка от германия.
Атмосферен мотор (мотор без турбо) = 100 лева
Турбомотор = 200 лева
Файл за ОБДтунинг - 200 лева

В цената е включена и доставката.


15.2 Монтаж при наш партньор.
атмосферен мотор - 200 лева
Турбомотор - 300 лева
ОБД тунинг = 300 лева

BDM - Тунинг ( само в София) - от 700 до 1000 лева.



КОНТАКТ

Богомил Богомилов
тел. 0049 30 51067357 (домашен)
тел. 0049 177 4067124 (мобилен)
мейл <!-- e --><a href="mailto:mzetz@mail.bg">mzetz@mail.bg</a><!-- e -->
Skype : Emigranta_de
http://www.powerchip-germany.de
http://www.diesel-club.com/forum/index.php
можете и тук на лични да ми пишете

Поздрави

ВНИМАНИЕ : 10% Отстъпка за всички членове на VOLVO CLUB
Reply

#2
В следния пост ще обясня няколко неща засягащи чиптунинга. Понеже чиптунинга става всe по популярен в България вече доста колеги са наясно какво по принцип представлява. Имайки предвид обаче на колко много места може да се намери, човек губи представа какво точно трябва да търси и как да сравнява. От нечий приказки все повече се срещат изказвания от типа, Уникален чип, чип точно за въпросната кола, всяка кола е различна и уникална, както и спор кое е по добре: чип донагласян на Динамометър (ДИНО) или чип настройван в движение на колата по улицата.

Последното което доста се чува (и което доста ме дразни…. че и е причина за този пост) е „Накакъв си чип за моя мотор който не се знае какво прави“ според някои конкуренти моите чипове са именно такива .

Напсаното няма за цел заяждане изтъкване или каквито и да било маркетингови цели , а просто да представи информация позезна при избора на чиптунинг, с което много колеги могат и да се предпазят от повреди по колите си (катo примено в резултат на знанията си по темата не сe доверят на някой който предлага боклуци).

Като начало няколко термина искам да опиша, за да след това да се знае за какво става дума. Моля за хора които преди това не са чели никаква информация по темата до погледнат предишният ми голям пост в темата където базистно е описано всичко.

Управляващият двигателя софтуер винаги е записан на чип който се намира в компютъра на колата (ECU, Centralina, Steuergerät, ЕБУ и т.н. наричайте го както искате аз му казвам компютър)
Видовете чипове са няколко.

1.ЕПРОМ чип (EPROM = Erasable Programmable Read-Only-Memory) това е чипкойто се ползва при повечето автомобили произведени в периода 1988 -2000. С две думи чип в който се записва управляващия софтуер на автомобила.(почти винаги са 8 битови)

2. ЕЕPROM-чип ( EEPROM = Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory) същото е като ЕПРОМА но може да се презаписва многократно и да се изтрива записаната информация по екетронен път. (най често са 8 битови)

3.FLASH-памет . Ползват се в автомобили от 1996 до днес. 8/16 битови. По същество са със същите качесва като EEPROM.


OBD - On-Board-Diagnose . Това е диагностичната букса на автомобилите. През нея може при много автомобили са се презапиава и сменя софтуера на автомобила (съдържанието на Флаш чипа)

ДИНО ( DYNO) – уред с който се измерва мощността и въртящия момент на автомобила, като същевременно се наблюдават редица параметри в работата на автомобила.

Мерни единици за налягане. [hPa -хектопаскал] , [mbar - милибар], 1hPa=1mbar
За време mS –милисекунди , uS – микросекунди
За обен – mm³ кубичен милиметър
Условна единица за впръскано количество гориво (Einspritzmenge) - mg/Hub (идва от немски) означава масата гориво впръскана в един цилиндър за един такт.

Епром симулатор (среща се и като епром емулатор) – уред който симулира функцийте на различни видове чипове. Казваш какъв чип трябва да бъде симулиран, зареждаш в симулатора необходимия файл и вместо епром в компютъра на колата можеш да закачиш този епром симулатор. Симулатора лесно се свързва към Laptop или PC и може многократно да симулира различни файлове. Много е удобен защото ако решим да изпробваме наколко чипа не е нужно да сменяме по 10 пъти чиповете. Симулатора замества чипа в компютъра и така много ни улеснява. Има симулатори които позволяват промяна на управляващия двигателя файл в реално време (докато колата работи)

OBD-Flasher – уред който в съчетание с лаптоп или PC може да чете и презаписва софтуера на автомобила през OBD-буксата (диагностичната букса)


Въс форума често се говори , че няма 2 еднакви коли. Всички били различни и затова им трябват коренно различни чипове. Това донякъде е вярно но не напълно.
В етапите на прозиводство на даден автомобил колата също се развива.
Излизайки от заводя може да има минимални разлики в качеството на автомобила (предимно механични ако производителя има доста толеранси в производството) Това преди време беше много по явно особено при руските автомобили при които е божа работа какво ще купиш. Баща ми едно време под седалката на чисто новия ни москвич намери поне 10 капачки от водка та кой знае какво беше правено във и по тая кола.

Както и да е. Да вземем например един голф 4 ТДИ 110 коня 99 година широкоразпространен модел. Да речем че в месеца на производство за излезли 3000 такива бройки. (еднакви) То всяка от тези коли има компютър със управляващ софтуер в него.

Всеки копютър има номер!
Във всеки компютър иам чипове които също върху себе си имат номер. Това е номера на софтуера. (името на файла управляващ двигателя)

Ако приемем че тези 3000 голфа са са един и същ номер на компютъра и един и същ номера на чиповете , то значи че файловете им са 1000% еднакви.

Във софтуера на колата са записани хиляди характеристики и команди. Най важните които нас в случая ни интересуват , са време на впръскване, поведение на мотора при различни температури, работно налягане на турбината, момент на впръскване на горивото, поведение на ЕГР клапана за по добра екологичност и още много други.

Ако два автомобила имат два еднакви файла то значи че горепосочените характериските са АБСОЛЮТНО еднакви. Тоест начина на управление на мотора при двете коли е абсолютно еднакъв. В случай че колите не са нови може да се каже че има разлики в амортизацията на самия автомобил , компресия , състояние на турбината и т.н. Това обаче са неща които едва ли някой тунер може да знае с точност и от там да познае разликите в колите ! 98% от разликите между 2 автомобила породени от амортицация НЕ МОГАТ да се преценят от петминутна компютърна диагностика!

Ако във софуера на автомобила се промени например количеството впръскано гориво то и при двата автомобила ще има един и същи ефект (по богата смес) но може да се усеща различно, ако някоя от колите е „издухана вече“ Тоест при двете коли неможем да говорим за 2 уникални файла правени от един и същи човек с цел едни и същи параметри. На практитка ако един и същи тунингфайл се сложи в два еднакви автомобила ефекта ще е еднакъв !(пак казвам че пренебрегвам амортизацията на автомобила)

В течение на производството на автомобилите електрониката се развива, също така се правят коли за определени региони с различни клматични условия и за да се постигне оптимална работа на мотора се правят насторики на колата ( файлове) предназначени за съответния регион.
По тази причина във всяка серия произведени автомобили се монтират и определени компютри с определен файл в тях.
С други думи това е причината в голф 4 примерно да има компютри с различни номера и с различни софтуерни номер (софтуерен номер = номера на файла)
Применро при мотора на ТДИ 110 коня който се слага на много различни автомобили има няколко стотин възможни файла (става дума за заводски файлове) .

Трябва да се знае че НЕ МОЖЕ да се вземат чиповете (тоест софтуера) от два различни по номер компютъра и да се разменят. Резултатът може да е НЕПАЛЕНЕ или сериозни повреди по мотора.

Най-често на клиента се казва че получава чип (тунингфайл) точно предназначен за неговата кола . На практиа става дума че получава файл който е за компютър съвпадащ с този на клиента и с номер на файла съвпадащ с този на клиента.
Също много хора се питат кое е по добре. ОБД туниг или смяна на чипа. Това драги колеги не е от значение, защото крайният резултат и при двете неща е смяна на софтуера с нов. Важно е кой и как е правил софтуера а не дали е сменен по електронен път (през OBD-то) или чрез смяна на чипа (презапояване).

Кое е по добро. Чип мапван на улицата или мапван на ДИНО. Най хубаво разирасе е мапване на ДИНО, но само ако става дума за истинско мапване. Тоест слага се епром симулатор и на диното се променят параметри на чипа. За съжаление това почти никъде не се прави защото е прекалено трудоемко. За сериййни коли само се предлага замерване на мощността преди и след слагането на чипа. Диното соред мен е по добро защото се получават много повече данни за състоянието на мотора и промяната на неговите характеристики. Диното е много удобно нещо когато човек незнае точно какво е променил с дадена карта. На диното веднага се лични дадената промяна към добро или към лошо е. Big Grin

За това трябва да се знае че НЯМА такова нещо като „Общ чип за всички ТДИта“ Всеки чип си има ИМЕ (номер) и затова тези номера за важни и ако не съвпадат с тези на оригиналния чип последниците може да са пагубни.

Защо го казвам всичко това? Казвам защото трябва да се знае че е важно кой прави промените по софтуера на автомобила, а не толкова дали са правени на място до колата или програмистът е бил на разстояние 5000 км от колата.
Повечето хора предлагащи чипове напрактика препродават чужди чипове. Закопуват даден чип и ако той съвпада с чипа на клиента го препродават , ако ли не поръчват по номерата нов чип (нов файл).
Напоследък в интернет се среща една „колекция“ от тунингфайлове която е лесно достъпна и на цена не повече от 20-30 лева (за 30 000 файла !) На ентусиастите които смятат че това е страшната далавера искам да кажа че тези файлове са пуснати в WEB пространството с една единствена цел – да ЧУПЯТ коли. Целта е все повече псевдо майстори да експериментират с такива файлове върху клиентски коли и да ги чупят, като по този начин на клиентът да му стане ясно че при избора на чиптунинг трябва да се внимава и да се търси винаги качество , а не да се гледа само цената (която при някои хора вече е към 50 лева ) .

На много места напоследък се чуват изпълнения като CUSTOM чип (къстъм чип) който е „предназначен само за Твоята кола“ . Тези чипове се правят на място. Настройките са по желание на клинета и човекът правещ чипа прави сам настройките . До колко е вярно това нещо? Има разни HEX editori (малки програмки) за чиптунинг които ти казват къде да пипаш за увеличаване на горивото примерно. Оваряш виждаш една КАША от цифри и букви и просто казваш стойностите да са по високи с 1% , 3%, 10% и т.н. Какво всъщност се променя и как се променя не е ясно нито на клиента нито на МАЙСТОРА. Ето 2 примерчета :

[Image: mishmash2.jpg]


Какви ли са мерните единици по тия КАРТИ , едва ли някой който ви ги показва ше ви отговори.

[Image: mishmash.jpg]

Само е ясно че колата пуска повече гориво , пуши като локомотив, върви добре и е КЪСТЪМ ! Че това СЛЯПО пипане по софтуера, което носи малко мощност и много странични ефекти може да бъде пагубно за целия двигател остава премълчано! (или клиента го разбира когато дойде пътна помощ)
Понеже повечето тунери не им е ясно какво са направили след промяната на файла и въобще кой параметър с колко е повишен, идва ред на диагностиката. Тоест променя файла, и след това с диагностика вижда какво е направил. Колко се е вигнао налягането , с колко горивото какъв е аванса и въобще променено ли е нещо към добро или лошо. В този момент клиентът вече си мисли че се извършват донастройки на чипа чрез компютърна диагностика. Глупости! Просто чрез диагностика майстора придобива представа какво е направил след „програмирането на сляпо“

Когато поръчвате чиптунинг, или когато някой ви се перчи с умения в областта на чиповете е добре да зададете няколко прости но много важни въпроса.

1.Кой е правил чипа?
2.Как са направени промените по чипа?
3. Какво е променено в софтуера на колата?
4. Защо са променени дадените параметри?
5. С колко са променени посочените параметри (тук задължително е да се чуям мерните единици)
6. Въз основа на какво е решено да бъдат променени с толкова , или давам пример, защо си вдигнал налягането на турбината с 0.2 бара и от къде си сигурен че това е безопастно?

Такива неща винаги ще ви спестят главоболия.
Преди да се поръва чип е нужно да се знае има ли доволни клиенти ,има ли недоволни и защо има недоволни (какви повреди са възникнали)?

Как работя аз. След като ми дадете номерата на електрониката аз по тях се ориентирам и намирам оригиналния файл . Разполагам с над 40 000 оригинални файла. Файла който аз намирам и използвам е 1000% еднакъв с оригиналния файл на вашия автомобил (описах в началото защо е така)

Всеки един параметър го виждам в самия оригинален файл. Чрез изключително скъп софтуер може да се разчете един оригинален файл така че да се има на представа кой параметър какъв е , какви са му мерните единици и по точен начин да се промени до толкова финно че да не се изисква след това компютърна диагностика за да се види какво съм направил. Точно това е и причината да не е нужно да съм лично при автомобила на клиента независимо от неговите желания или предпочитания.

Зада е по нагледно какво имам предвид ето и няколко снимки с малки коментарчета.

В софтуера на автомобила има хиляди карти които определят работата на мотора. За да се направи качествен чип трябва да се знаят кои са карите , къде са картите, за какво служат и как да с епроменят.
Ето например избор на файл от ауди 1.8 Т с намерени 5250 карти

[Image: damos1.jpg]

От които избирам всичките и ги подреждам в списък

[Image: damos2.jpg]


Изключително малко хора имат достъп до толкова много карти за всеки софтуер на даден автомобил и са наясно как и за какво да ги използват. Повечето тунери ползват 2-3 карти за повишаване на горивото (което е все едно да сложиш Powerbox) и всички останали търкости са им невидими.
[Image: kennfelder.jpg]


[Image: kennfelderjtd.jpg]
Най удобно е когато вскички карти са подредени в папки за всяка функция на мотора. Така човек лесно се оиентира в няколко хиляди карти.












[Image: boosttdi.jpg]
Това е картата за налягането на турбината на 1.9 ТДИ 110 коня АФН. Стойностите са налягане . Хоризонталата е количесто гориво а вертикалата обороти. Тоест тази таблица показва колко hPa трябва да е налягането при дадени обороти и впръскано количество гориво. Примерно при 45 mg/Hub гориво и 2058 оборота налягането трябва да се 1950 мбар като в него е и атмосферното. За да не се счупи турбината след чип трябва да се знае точно с колко е променено и то в кой диапазон на таблицата (тоест да има повишение на налягането само когато колата е под товар и примерно над 1500 оборота.) трява да се видят мерните единици за да може да се промени налягането така че след това на диагностиката да показва толкова колкото сме го задали.

С колко е позволено да се вдигне налягането и колко е безопастно за турбината зависи от много фактори и е въпрос на опит (трябва да познаваш мотора за да знаеш до какво натоварване му издържат частите.)Факт е че всяка една такава промяна е индивидуална за всеки тип мотор (има модели с издръжливи мотори има и други които не понасят зор) Да ги различиш един от друг е въпрос на дългогодишен опит.










[Image: boostbmw.jpg]
Това пък е картата за налягането на турбината на БМВ комън рейл (дизела)









[Image: overboost.jpg]
Това пък е картата за оувърбууста при дизелово БМВ. Тоест при какви максимални стойности на налягането колата да влиза в сервизен режим за да не гръмне турбото. Ако тази карта се промени безотговорно (без да се знае какво или колко се пипа) и стойностите се вдигнат, то тогава колата неможе да влезе в сервизен режим и то при доста високо налягане. С други думи се изключва защитния механизъм и вследствие на това задължително се стига до чупене на турбото. Вертикалата отчита атмосферното налягане, а хоризонталата оборотите.









[Image: n75.jpg]
Това е карта пак от ТДИ и става въпрос за управлението на Н75. Или сдруги думи колко и как да движи променливата геометрия в зависимост от оборотите (вертикала) и количество впръскано гориво (хоризонтала) Мерната единица е в проценти. С тази карта може да се влиае реакцията на турбината както да се елиминират ОПАСНИ пикови налягания вследствие на чиптунинг.










[Image: avans.jpg]
За по добро изгаряне на горивото и за по високо КПД както и икономия на гориво е нужно да се промени предвернието. Картата е от ТДИ 110 коня и покзва какво е предверението в съответсвие на обороти (вертикала) и голичество гориво (хоризонтала)
Мерната единица е в Градуси на коляновия вал преди горна мъртва точка. Тоест на картата се вижда че ако сме с 3990 оборота и сме дали максимална газ (40 mg/Hub) то горивото ще бъде впръскано 15.1 градуса преди горна мъртва точка. С добро познаване и боравене на тази карта може да се постигне много добър разход и да се елиминират вибрации породени от много гориво и неправилно изгаряне.










[Image: fahrerwunschbmw.jpg]
Карта за педала на газта при БМВ комън рейл. Това е карта която описва рекацията на мотора в съотношение на натисността на педала на газта. С тази карта може да с енаправи по чуствителен педал на газта като много често се използва за заблуда на клиента и се прави така, че с малко газ колата ускорява мноооого бързо и човек си мисли, че много мощ има в мотора. Всъщност обаче с малкото натискане на газта колата реагира със същата мощност както преди при докрай натиснат педал..








[Image: palene.jpg]
Карта за стратовото количество гориво при ТДИ 110 коня. Ползва се за оправяне на проблема с топлото палене. Тази карта ни издава колко гориво се подава при стартиране на мотора в зависимост от температурата (вертикала) и оборотие (хоризонтала) Мерната единица е mg/Hub.








[Image: pompa.jpg]
Това е карта от ТДИ 110 коня и ни показва напрежението подадено към горивната помпа в съотношение на обороти и гориво. Мерна единица mV . използва се за подобряване работата на горивната помпа и увеличение на горивото както и евентуално за корекции на механичните намеси на някои „майстори“
Ако се промени тази карта своеволно без яснота какво се прави , може да се стигне до много силно пушене (направо облаци отзад) което значи че много гориво е впръскано , мотора се загрява прекалено много, както и турбината. Последиците са пагубни за мотора. Ако пипнем както трябва колата пуши съвсем нормално а горивото е увеличено само в режимите на работа в които е нужна наистина цялата мощност и то в съответсвие с налягането на турбиината което ще рече добро изгаряне ниска темепратура на газовете и ниско термичено натоварване на мотора.









[Image: rauchbegrenzung.jpg]
Карта от ТДИ 110 коня показваща ни колко е максималното допустимо гориво за обем въздух. Мерната единица е mg/Hub. Това се ползва при увеличаване на горивото и от тази карта зависиколко ше ви пуши колата. Тя е един вид ограничение на това какво е максималното гориво при което колата запазва заводските си еконорми. Тук също важи правилото, че ако се промени тази карта своеволно без яснота какво се прави , може да се стигне до много силно пушене (направо облаци отзад) което значи че много гориво е впръскано , мотора се загрява прекалено много както и турбината. Последиците са пагубни за мотора. Ако пипнем както трябва колата пуши съвсем нормално а горивото е увеличено само в режимите на работа в които е нужна наистина цялата мощност и то в съответсвие с налягането на турбиината което ще рече добро изгаряне ниска темепратура на газовете и ниско термичено нтоварване на мотора.









[Image: moment.jpg]
Ограничение на максималния въртящ момент на мотора при ТДИ 110 коня. Картата показва колко е максималното гориво при максимално натоварване на мотора. При промяна на тази карта се променя въртящият момент (само в съответсвие с промяна на други горивни карти) както и неговата крива. Некадърно променена такава карта може да доведе до много бързо и неправилно натоварване на съединителя което води до бързо износване на съединителя (а често и до разбиване на демпферния маховик при наличие на такъв )









[Image: leerlauf.jpg]
Карта на ТДИ 110коня. Показва оборотите на празен ход в зависимост от атмосферното налягане и температурата на мотора. Ползва се понякога за поправяне на некадърна настройка на помпа и подобни неща. От тук идват и показваните във ваг ком 903 оборота на празен ход (въпреки че стрелката показва повече)







[Image: luefter.jpg]
Карта на ТДИ 110 коня. Показва пресмятането на необходимото време което трябва да върти перката на охлаждането в зависимост от температурата. Мерната единица е в секунди. Много полезна е за удължаване на времето на въртене което идва добре особено при мотори с някакви външни чипове или мотори които просто много греят. Такива мотори са найвече тези при които е направено механично увеличение на горивото (променена дъга на помпата, игра с плочката и т.н.) при които при ниски обороти се впръсква неннужно много гориво и колата без причина почва много да грее.






[Image: railpressurebmw.jpg]
Карта от БМВ дизел комън рейл (при всички комън рейли е подобна). Показва налягането в рейла в съотношение на оборотите и обемът гориво за впръскване. С тази карта се вдига често количеството гориво (налягането на горивото по точно) променя се при чиптунинг но при некадърна промяна се получават много високи налягания и най често се стига до съсипване на горивната система при комънрейл (а това струва мнооого пари)









[Image: vremenaraila.jpg]
Карта от БМВ дизел комън рейл (при повечето комънрейли е подобна). Покзва колко време да бъде впръскването в съответсвие с налягането в системата. Мерна единица е за време uS микросекунди. От продължителността на впръскване много зависи количеството гориво както и начина на развитие на горивният процес. Опасностите от неправомерно изполване са същите като при миналата карта.


















[Image: injekcionbenzin3d.jpg]
Някои карти (всъщност повечето от тях) се представят в 3 измерен вид защото стойностите се нагласят в зависимост от повече от 2 параметъра. Това е карта за количеството впръскване на бензин при 1.8 Т мотор на Ауди.













[Image: labdabenzin.jpg]
Карта от 1.8 Т мотор в който е показн ламбда коефициента. Тази карта е изключително важна при бензиновите мотори особено при турбомоторите защото чрез нея лесно може да се оправят проблеми с детонациий бедни смеси и т.н. Така дори в някои случаи широколентовата сонда може да стане излишна, защото ясно и точно се задават определени ламбда коефициенти които ЕКУто спазва. Ако тази карта не се направи както трябва може да се стигне до бедна смес при бензиновите мотори при което да се получат детонации страшни темпреатури и стопени, строшени или продупчени бутала.



Всичко това са само няколко примера от многото. Всичко това го описвам за да се разбере едно: Чипове правени от двама различни човека, никога не са еднакви! Всеки тунер предлагащ чиптунинг прави файлове или разполага с готови файлове при които са обработвани определени карти по определен начин и са променяни по негово осмотрение.

Хората си мислят че след като е сложил „някакъв“ чип , авоматически са се качили 30 коня. Това са глупости. Реалното повишение на мощността може да се види с мерене на DYNO и то преди слагане на чипа и след слагането му (гледа се разликата преди/след)

Това значи че при мой чипове може да са обработвани други карти по друг начин. Всяка манипулация на дадена карта в софтуера крие своите рискове (обясних ги за почти всяка снимка) и затова взимането на чип с неизвестен произход или от неизвестен майстор може да крие редица опастности в себе си. Независимо дали е бил при колата или не и независимо колко е сладкодумен !

Надявам се че от прочетеното дотук имате вече по широк поглед върху критерийте по които се избира един чип. С други думи, цената не е всичко, важно е качеството!
Reply

#3
Впечатлен съм от интересното представяне. Имам само един въпрос - цената, спомената в постовете ти, с намалението ли е за форума или не?

ПС някакви телефони за Банско и Кюстендил?
Reply

#4
Споделям напълно мнението на lubom.
Brezel, моите адмирации за подробното и ясно обяснение. Впечатлен съм.
VOLVO V70 2.0 - 1998 - Aurora Borealis
VOLVO 480 TURBO B18FT - Ин - 1990 HEICO
VOLVO 440 GLT B18EP - 1990 - Ян - R.I.P. - 21.09.2013.
VOLVO S40 2.0 - 1997 - R.I.P. - 01.08.2008.
[Image: MCP(rgb).jpg]
Reply

#5
Здрасти,

абе защо не получавам мейл като е писано в темата ? Ше отговарям по бързо в тея случаи. Пиши н алични или тук каква е колата и ше ти дам телефон за кюснедил че с човека от банско незнам дали ше има време да ти отговори.

Що се отнася до цените но в тях не са сметнати отстъпките. това значи, при диркетна поръчка от мен са 90 лева за атмосферка 180 за турбо и при партнир 270 за турбо, става дума за членове на форума и за ВОЛВО автомобили.

Поздрави
Reply

#6
Brezel, поздравления за перфектната презентация.
Искам да попитам може ли и има ли смисъл от чипване на атмосферка с газов инжекцион/при мен е Фобос/ и то при условие, че се кара предимно на газ. Трябва ли после да се прави софтуерна настройка чрез компютъра на газовия инжекцион? Колата е V40 1,8 16V 115к.с.
Благодаря предварително.
Поздрави.
Reply

#7
П.П. Това, че не получаваш имейл, когато някой пише в темата най-вероятно е от това, че не е поставена отметка за това. Ако си го направил, а пак не получаваш се обърни към някой от администраторите на форума и той със сигурност ще ти помогне.Чао.
Reply

#8
Здрасти, по принцип съветвам почти всички колеги с атмосферни мотори да НЕ слагат чип. Просто според мен не си заслужава парите. Колата става малко по пъргава но като цяло не е нищо особено. Пък и като е на газ още по слабо се усеща. Не че не искам да ти взема парите Big Grin ама не искам недоволни килиенти. Чипче пасва мнго добре примерно на разни турбодизелови мотори. А и по повечето сайтове са написани едни кконе при атмосферните мотори че човек веднага се хваща за чип , ама не винаги е така.
Reply

#9
Brezel Wrote:Здрасти, по принцип съветвам почти всички колеги с атмосферни мотори да НЕ слагат чип. Просто според мен не си заслужава парите. Колата става малко по пъргава но като цяло не е нищо особено. Пък и като е на газ още по слабо се усеща. Не че не искам да ти взема парите Big Grin ама не искам недоволни килиенти. Чипче пасва мнго добре примерно на разни турбодизелови мотори. А и по повечето сайтове са написани едни кконе при атмосферните мотори че човек веднага се хваща за чип , ама не винаги е така.

Благодаря за точния и искрен отговор :thumbleft:
Reply

#10
Колата е V40 2000 год турбо дизел (двигател на Рено), води се 95 коня.
Благодаря предварително.
А дано се видя в почерпка!!!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)