The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bosch 0 280 000 595

#1
Търси се "bosch 0 280 000 595" - компютъра на инжекциона.
Reply

#2
Това, като гледам е от B230FB, познах го, защото и аз навремето търсех такъв, за старото Волво. Накрая така и не намерих, но си реших проблема по друг начин. Обаче, докато търсех, установих, че 595 е взаимозаменяем с 934 и 935. На моя му бяха изгорели драйверите на дюзите. След упорито тъсене, в една морга намерих един компютър (не му помня номера), с който колата палеше, но изобщо не работеше нормално. После закарах двата компютъра на един жичкаджия и той ми прехвърли платката с драйверите на дюзите от единя на другия и така си реших проблема. Това и ти можеш да си го направиш в домашни условия, но трябва да имаш хубав поялник, с помпичка, защото тази платка е с адски много крачета.

Ако твоят проблем е идентичен и имаш газова уредба, но без емулатор за дюзи, да знаеш, че ако си намериш работещ компютър и го монтираш, скоро пак ще ти изгори. На тези коли, като им прекъснеш дюзите и не включиш някакъв товар на тяхно място, резултатът е изгорял компютър.
There's someone in my head but it's not me...
Reply

#3
И други компютри ще тръгнат и ще работят нормално. Утре ще проверя. Може да тръгне друг номер, с епром за твойта версия. Оригиналния файл на твоя мисля че го имам, ще погледна. Записваш го в един епром 27C256 (~5 лв. струва)
и си ти.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#4
И други компютри ще тръгнат и ще работят нормално. Утре ще проверя. Може да тръгне друг номер, с епром за твойта версия. Оригиналния файл на твоя мисля че го имам, ще погледна. Записваш го в един епром 27C256 (~5 лв. струва)
и си ти.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#5
За Moxy: Мисля че двигателя е В230F. Колата е с Vialle газова от 10-12 години - слагана е в Холандия но наистина дюзите са просто прекъснати - няма резистори. Така е карала бая време но сега ще посъветвам собственика да сложим симулатор за дюзите (за ламбдата си има). А сигурен ли си за 934 и 935?
За ipdown: Това ми беше първата мисъл - просто бях сигурен че различните номера са заради различната памет а периферията е същата. Но аз това немога да го направя - нямам файла а и не съм толкова напред с писането на епромите. Освен това не сме намерили все още никакъв компютър.
Благодаря за отговорите. Ако попаднем на различен комп може би ще ни е нужна помощ с писането на памети - срещу заплащане разбира се.
Reply

#6
Мда, този номер е точно B230FB, 91 година. Компа сигурно е 2.4.1 ревизия.

Други номера на компове които директно ще станат (за този мотор са) са тези:
- 0 280 000 935
- 0 280 000 934
- 0 280 000 968

Тези се слагат от 92 до 95 година. Мисля че са 2.4.4, което значи че са на 12 MHz (по-бързи са)
и чип директно от 6 MHz на 12 MHz не става, трябва да се пипне в кода настройката на таймера му.

Други, които вероятно също ще работят са тези:
- 0 280 000 946 B230FD
- 0 280 000 943 B230FD
- 0 280 000 561 B230F
- 0 280 000 556 B230F
- 0 280 000 933 B230F

Този твоя се оказа че го нямам. Имам 0 280 000 556 и 0 280 000 561,
и двата са от B230F. Ще видя какви разлики имат, а до ден-два може и да ми изпратят точния бин.

Имаш ли оригиналната платка? Какви са симптомите, какво точно не ти работи?
Погледни с какъв кварц е платката - 12 или 6 MHz. Има ли климатик?
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#7
Ето симптомите:
1.Колата не работи на бензин - проверихме релето на помпата - не работи - последва шунт - помпата заработи но пак не запали. 2.Проверихме за напрежение на дюзите - (+) има, (-) импулси обаче няма - проверих дали релето на газовата което прекъсва дюзите не прави номера - не, работи си. Потърсих импулсите директно на компа - няма. 3. Опитах да прочета за грешки компа - мълчи като партизанин (диода свети постоянно каквото и да правиш). Прочетох EZ116K-то - каза че нямало сигнал от air flow meter-а който ако се не лъжа минава през компа. EZ116K-то по случая е преминало в някакъв си служебен режим и колата на газ работи отврат.
Единственото което още не съм проверил е дали EZ116K-то дава импулси на компа пин 17 (EZ116K ) до пин 1(ECU) защото си нямам идея какъв трябва да е този сигнал. Ако има осцилограма ще е добре.
Та затова си мисля че е компа ама може и да греша.
В момента компа не е в мен като ми го донесе изстрадалия собственик ще проверя кварца.
Reply

#8
alex Wrote:Ето симптомите:
1.Колата не работи на бензин - проверихме релето на помпата - не работи - последва шунт - помпата заработи но пак не запали. 2.Проверихме за напрежение на дюзите - (+) има, (-) импулси обаче няма - проверих дали релето на газовата което прекъсва дюзите не прави номера - не, работи си. Потърсих импулсите директно на компа - няма. 3. Опитах да прочета за грешки компа - мълчи като партизанин (диода свети постоянно каквото и да правиш). Прочетох EZ116K-то - каза че нямало сигнал от air flow meter-а който ако се не лъжа минава през компа. EZ116K-то по случая е преминало в някакъв си служебен режим и колата на газ работи отврат.
Единственото което още не съм проверил е дали EZ116K-то дава импулси на компа пин 17 (EZ116K ) до пин 1(ECU) защото си нямам идея какъв трябва да е този сигнал. Ако има осцилограма ще е добре.
Та затова си мисля че е компа ама може и да греша.
В момента компа не е в мен като ми го донесе изстрадалия собственик ще проверя кварца.

Ами изглежда е компа.
Макар че това с air-flow meter-а (дебитомера) и EZK-то малко не разбрах. Те нямат връзка.
На кои букси четеш грешки?
На 2 е джетроника, на 6 EZK-то. От друга страна джетроника и без сигнал от дебитомера ще работи, колкото да се каже че работи.
А ако ти свети постоянно светодиода не е въобще добър знак - това значи че хибридния чип (един голям с 40 крака и SMD компоненти заляти със силикон) е заминал. Този чип го борим тука, но още нямаме резултат. Има една-две фирми в нета които имат изцяло преправен аналог - слага се една нова платка на мястото му и проблема е решен.
Но те са изроди и искат безумно много пари - за тези пари ще си намериш 4-5 компа втора ръка.
Той е регулатор на напрежение и интерфейсна схема и още кой знае какво. Варианта е да се смени с друг ако намериш. Помпата щом не работи е замесен и един малък черен чип с 20 крака - 30047. Драйверите са мощни транзистори и могат да се намерят ако не същите то поне аналози по магазините и да се сменят.
Въпроса е да разбереш кое се е опукало.


Attached Files
.pdf   ECM-1860.pdf (Size: 92.29 KB / Downloads: 3)
.pdf   ECM-1860.pdf (Size: 92.29 KB / Downloads: 3)
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#9
Грешките ги чета на правилните букси 2-jetronic-a 6 - EZ116K-то. Грешката на EZ116K-то е 1-4-4 - load signal absent (suplied by air mass meter in fuel injection system). Control unit selects full-load timming and runs in limp home mode.
Това е връзката на air mass meter-a с EZ116K-то. Всичко разбирам само limp-home ми звичи като limp bizkuit.
Така като чета поста ти май са издумкали бая работи така че вероятно ще трябва нов. Ако имаш идея от къде пиши.
Междувременно се оказа че в Пловдив "най добрите специалисти" в тая област (АВЕЛ) нямат такъв дори и оборотен за проба. Взеха го да го прегледат и евентуално да го поправят което съвсем не знам как ще стане при положение че колата не е там.
Reply

#10
alex Wrote:Грешките ги чета на правилните букси 2-jetronic-a 6 - EZ116K-то. Грешката на EZ116K-то е 1-4-4 - load signal absent (suplied by air mass meter in fuel injection system). Control unit selects full-load timming and runs in limp home mode.
Това е връзката на air mass meter-a с EZ116K-то. Всичко разбирам само limp-home ми звичи като limp bizkuit.
Така като чета поста ти май са издумкали бая работи така че вероятно ще трябва нов. Ако имаш идея от къде пиши.
Междувременно се оказа че в Пловдив "най добрите специалисти" в тая област (АВЕЛ) нямат такъв дори и оборотен за проба. Взеха го да го прегледат и евентуално да го поправят което съвсем не знам как ще стане при положение че колата не е там.

Да, правилно си мерил, аз съм се объркал. Този сигнал е импулсен и честотата му се увеличава при натоварване. Аз го знам просто като load signal и не направих връзката директно с дебитомера.
Имам два компа, доста са различни като хардуер. Единия обаче е с изгорял драйвер, а на другия му е счупена керамичната подложка на хибридния чип - демек не става. Първия е от 16 клапанов атмосферен мотор (B204E), втория от 8 клапанов турбо (B200FT). Софта от турбото не работи в компа за 16в-то, но обратното тръгва. Също моя софт (0 280 000 950, B204FT) тръгва и на двата, както и техните софтуери работят на моя. Платките на моя и 8в турбото са еднакви, само липсва един мосфет ключ който при мен явно не е необходим. Платката на 16в-то е доста различна и е от "бавните" на 6 Мхц. Мислех да поправя турбо компютъра за да си експериментирам с него. Ако някой във форума има други изпушили компове може успеем да поправим твоя.
Вариантите са може би да намериш някакъв и да се надяваме че хибрида е здрав. 30047 чип мога да ти сваля от единия мой комп, но здравия хибрид ще го пазя за резервен защото е голяма мъка и те най-често сдават багажа. Всичко останало е поправимо.

Limp-home mode е сервизен режим и е ужасно преживяване да караш колата когато е в него.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)