The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Промивка на двигател,преди смяна на масло

#1
Така колеги ,дойде време за поредната смяна на масло та реших
да направя и промивка на двигателя ,защото обикновенно след смяна
маслото веднага ставаше черно след 5минути работана мотора.
След косултация с Жоро Терзиев,как се извършва процедурата
ето и малко подробности.

За операцията се снабдих с:

1.Добавка за масло за почистване на двигатели.
2.Хидравлично масло -6 литра.
3.Двигателно масло -6литра

и необходимите за смяна
1. Масло -6 литра
2.Маслен филтър

На добавката пише да се налее на охладен двигател и да работи
на празен ход 3 минути.Долях в маслото половината от добавката
и оставих да работи около 3-4 минути.Източих маслото ,развих филтъра
излях каквото можах от него и пак го завих.
След това налях хидравличното масло и останалата част от добавката
и отново оставих да работи 3-4минути.
Следва пак източване на маслото от двигателя и филтъра.
Цветъ на малслото беше малко по светъл от маслото което източих първия път
(явно за 3-4 минути работа са се отделили достатъчно боклуци за да потъмнее)
затова и реших да налея още един път масло ,но този път двигателно.
Този път я оставих да поработи 10-15 минути,след което източих маслото.
Този път маслото едва бе оцветено,дори от стария филтър не излизаше чернилка.
Оставих да се отече хубаво ,сложих новия филтър и налях новото масло.
Следваше изминаване на разтояние от 30-на км,след което вдигнах щеката и се
изненадах ,че не мога да забележа нивото на маслото(толкова беше чисто).

Та това е ,доволен съм от операцията ,сега ще слядя след какъв пробег
маслото отново ще почернее.

Ето и малко снимков материал:


Attached Files Thumbnail(s)
                   
КАРАЙ ЖАДЕН,ОСТАВИ ЕДИН ПОЛИЦАЙ ГЛАДЕН!
Reply

#2
Браво Доко, че си направил тази промивка по всички правила, че даже и повече :wink: Big Grin . Най-много ти благодаря обаче, че си го описал детайлно и си придружил всичко със снимков материял. Поздрави.
\\// (())  ||_  \\//  (()) S60 D5 185+к.с. М66.
Reply

#3
Здравейте! Вчера с един приятел решихме да направим промивка на неговато С40. Наляхме половината добавка поработи 5 минути, източихме ужасна чернилка...Наляхме хидравличното масло с останалата част от добавката, палим мотора и направо се стреснахме! Все едно, че друга кола заработи, ужас, шум 3 пъти повече, метален все едно железа се чукат, аз вътре...колегата отдолу в канала изкочи гледахме се въпросително и тъкмо вече реших инстинктивно да гася той ми махна да оставя, негова си е колата...Така потрака 10 мин докато решим да приключим с мазохизма и я угасихме Big Grin Big Grin Big Grin Лампата за маслото на таблото също не угасна...Пак една чернилка се проточи от мотора...Наляхме новото маслото после, сменихме филтър, палим и всичко нормално, по-тиха от преди машнината. Никакви проблеми! Снощи карал София-Пловдив-София и днес се чухме никакви проблеми с колата. Беше ми странно защото колегата по горе не споменава за такъв шум при него... :roll: :roll: :roll: , обяснихме си го с това че е прекалено "тънко" хидравличното масло...
Volvo V40 1,9d 2001 D4192T3
4 cylinders
146 hp / 4100 RPM
350 Nm/ 1660 RPM
1870 cu. cm
powered by PowerChip Germany

Рено Клио, Сеат Ибиса, Опел Тигра, Пежо 306 и....В40
Reply

#4
Забравих да спомена модела на хидравличното масло ,че
е няколко модела и едното е направо водичка,аз взех от
по доброто лампата си угасна без проблем.Като взимате
масло питайте да не стане някой някоя беля.
КАРАЙ ЖАДЕН,ОСТАВИ ЕДИН ПОЛИЦАЙ ГЛАДЕН!
Reply

#5
ДОКО Wrote:Забравих да спомена модела на хидравличното масло ,че
е няколко модела и едното е направо водичка,аз взех от
по доброто лампата си угасна без проблем.Като взимате
масло питайте да не стане някой някоя беля.
Ами явно колега ние сме взели баш водичката Big Grin Big Grin Big Grin трябва си по-дебеличко, че то верно все едно празен мотор работеше, добре че няма поражения. Питам се ако се налее от тва наливното М10Д май беше :roll: :roll: , ако не греша дето е по 3 лв литъра наливат го на жигуличките, дали няма да е по-добре него да се използва? :roll: :roll:
Volvo V40 1,9d 2001 D4192T3
4 cylinders
146 hp / 4100 RPM
350 Nm/ 1660 RPM
1870 cu. cm
powered by PowerChip Germany

Рено Клио, Сеат Ибиса, Опел Тигра, Пежо 306 и....В40
Reply

#6
Ами то целта е маслото да е тънко за да проникне навсякъде за да прочисти,
но няма да е проблем да се ползва М-10 с добавката.
КАРАЙ ЖАДЕН,ОСТАВИ ЕДИН ПОЛИЦАЙ ГЛАДЕН!
Reply

#7
Аз па се чудих защо Жоро ми каза че е нормално за маслото да стане черно след ХХкм на дизеловите двигатели....
03/2000 V70II 2.5 TDi / 140hp
"Of all the things I've lost, I miss my mind the most"
Reply

#8
2000км. ги минах маслото все още е бистро но с леко кафеникав отенък,
няма нищо общо с преди на 30-я км. маслото беше като катран.
КАРАЙ ЖАДЕН,ОСТАВИ ЕДИН ПОЛИЦАЙ ГЛАДЕН!
Reply

#9
ДОКО Wrote:2000км. ги минах маслото все още е бистро но с леко кафеникав отенък,
няма нищо общо с преди на 30-я км. маслото беше като катран.

Здравей ДОКО,

2000км за по малко от 1 месец... Уау! Един върос:

Забелязахте ли някакви промени във начина по който работи двигателя? Имам предвид по тихо ли върви сега, пали ли по лесно, струва ли ти се по стегнат, и т.н.?
03/2000 V70II 2.5 TDi / 140hp
"Of all the things I've lost, I miss my mind the most"
Reply

#10
ThEccentric Wrote:
ДОКО Wrote:2000км. ги минах маслото все още е бистро но с леко кафеникав отенък,
няма нищо общо с преди на 30-я км. маслото беше като катран.

Здравей ДОКО,

2000км за по малко от 1 месец... Уау! Един върос:

Забелязахте ли някакви промени във начина по който работи двигателя? Имам предвид по тихо ли върви сега, пали ли по лесно, струва ли ти се по стегнат, и т.н.?



Сега риболова е в разгара си :wink:

Шума на двигателя е по-тих ,все пак слагам ново масло.
Ами той двигателя си стартираше перфектно и работи стегнато и преди смяната.
КАРАЙ ЖАДЕН,ОСТАВИ ЕДИН ПОЛИЦАЙ ГЛАДЕН!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)