This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Автоматична ск. кутия AW55-50 - всичко за нея!
#1
Тази тема ще бъде за обмен на информация относно 5 ст. скоростна кутия монтирана на всички модели Volvo
C30, S40, V50, C70, S60, V70, S80, XC70, XC90

AW55-50

[Изображение: volvo_aw55_50sn.jpg]

Това е кутия, която е 5 степенна, японска разработка на марката Aisin Warner. Има два варианта - с Geartronic и съответно по-старият вариант (предимно автомобили призведени през 2001г.) - без Geartronic. Това е функцията за избор на предавка (познава се по това, че лоста има + и - до надписа D и съответно има опция за превключване).

Моделите Т6 използват друг тип ск. кутия (производство на General Motors). При моделите S60R и V70R се използва AW55-51 AWD, която е с различни предавателни числа. По-късно при R моделите се монтира кутия AW TF60SC, която е 6 степенна. Същата кутия се монтира и на 6 цил. 3.2 бензин и 4.4 V8 на S80 и XC90.

AW55-50 в други марки автомобили

Saturn Ion and Vue, (AF23-5 in the 4 cylinder and AF33-5 in the V-6)
Chevrolet Equinox and the Pontiac Torrent, (AF33-5)
Nissan Altima, Maxima and Quest, (RE5F22A)
Saab 9-3 and 9-5
Разликите при различните производители ги има описани в две части в прикачените файлове към темата.

Предавателни числа

AW55-50
1st gear 4.77:1
2nd gear 3.00:1
3rd gear 1.96:1
4th gear 1.32:1
5th gear 1.02:1
Reverse 3.23:1
Final drive ratio 2.44:1

AW55-51
1st 4.66:1
2nd 3.03:1
3rd 1.98:1
4th 1.34:1
5th 1.02:1
Reverse 5.11:1
Final drive ratio 3.33:1

Обслужване

moruna написа:Истината е следната.Според производителя маслото не се сменя,освен ако колата не работи в тежки режими.Факт е обаче че 70% от тези кутии AW55-50 и AW55-51 са за ремонт след 100-150 000км.Официално тази кутия няма интервал за смяна,но пък се троши много.Така че преценката е ваша.На американските кутии маслото се сменя на 50 000км.а те карат автомати от край време,така че......... :wink:

Проблеми

Според информацията, която имам възможни проблеми са:
- прегряване поради ниско ниво на маслото (не е проверявано). Необходимо е внимание към нивото на маслото, а ако автомобила се кара екстремно или тегли каравана, Роби каза, че се предлага опционално допълнителен охладител, който значително снижава работната температура.
- повреда на соленоид, при чести температурни разлики.

Цена
Според колеги от форума (не съм проверявал лично) цената е около 8 000 лева на нова кутия, като има допълнителни разходи по монтаж, софтуерно синхронизиране и настройка. Операцията в Moto-Pfohe излиза около 10 000 лева.

Ресурси

Теми от форума, в които e дискутирана тази кутия:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=13633">viewtopic.php?f=8&t=13633</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false; - доста информация при проблем
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=14252">viewtopic.php?f=8&t=14252</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false; - отзиви от ремонт и сервиз
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=14047">viewtopic.php?f=8&t=14047</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=13944">viewtopic.php?f=8&t=13944</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=7411">viewtopic.php?f=8&t=7411</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;

Мнения
Според Роби, който има доста опит с такива коли, скоростна кутия е здрава и читава. Дори ми спомена, че в САЩ ги купуват и ги монтират на други автомобили, защото са известни със здравината си. Лошо е да е прегрявана и да е карана като чужда. При поява на симптоми на повреда в кутията започва придърпване при смяна (по рязко), почукване при смяна на предавки и съответно информация на дисплея. Почти няма вариант, в който кутията да се счупи "изведнъж и безвъзвратно" и автомобила да остане неподвижен. Ако мине в авариен режим има жило, чрез което автомобила може да се движи само на 3та скорост.


Прикачени файлове
.pdf   AW55-50-10-08.pdf (Размер: 4.76 MB / Сваляния: 994)
.pdf   AW55-50-10-08.pdf (Размер: 4.76 MB / Сваляния: 973)
.pdf   AW55-50 Automatic Gearbox Info.pdf (Размер: 4.82 MB / Сваляния: 1,273)
.pdf   AW55-50 Automatic Gearbox Info.pdf (Размер: 4.82 MB / Сваляния: 1,247)
.pdf   TASC-TIP-02-08.pdf (Размер: 326.43 KB / Сваляния: 1,523)
.pdf   TASC-TIP-02-08.pdf (Размер: 326.43 KB / Сваляния: 1,512)
.pdf   TASC-TIP-06-08.pdf (Размер: 96.06 KB / Сваляния: 974)
.pdf   TASC-TIP-06-08.pdf (Размер: 96.06 KB / Сваляния: 967)
.pdf   TASC-TIP-07-08.pdf (Размер: 98.09 KB / Сваляния: 1,322)
.pdf   TASC-TIP-07-08.pdf (Размер: 98.09 KB / Сваляния: 1,317)
.doc   AW55-50 SN.doc (Размер: 4.18 MB / Сваляния: 2,093)
.doc   AW55-50 SN.doc (Размер: 4.18 MB / Сваляния: 2,069)
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Изображение: garagephp.jpg]
Цитирай
Thanks given by:
#2
Общата информация написана за тази кутия важи и за AW50-42. Два бързи теста, който могат да покажат потенциално износена кутия или нужда от смяна на масло. За тестовете двигателят трябва да е загрял и колата да е карана поне 30 мин за достигане на работна температура на маслото в кутията.

1. Stall speed:

Натискате силно спирачката с ляв крак и влючвате на 'D'. Натискате педала на газта докрай за НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 5 СЕК. Следите на оборотомера оборотите на двигателя. Теста води до силно загряване на маслото, не го повтаряйте преди да е изстинала колата.

АW50-42
B4184S - 2450±50
B4204S - 2600±50

AW55-50
B4184S2 - 2250±100
B4204S2 - 2350±100
B4204T3 - 2550±100
B4204T5 - 2800±100

Оборотите зависят и от надморската височина, за всеки 1000 метра се намаляват със 120. Според Вадис разлика от над 400 оборота от стойностите по горе предполага износени clutch discs или torgue convertor. При по високи обороти и масло с променен цвят може да се предполага само нужда от смяна на масло.

2. Engagment time
Включвате на N и изчаквате 10-20 секунди. Натискате спирачка и включвате на R. Измервате времето до придърпване на колата от зацепила предавка. Повтаряте същия тест за D.

И за AW50-42 и за AW55-50 времената са следните:
N->D - под 1 секунда
N->R - под 1,5 секунди

Отклоненията предполагат нужда от смяна на масло или износени clutch discs, или torgue convertor.

И 2та теста се изпъняват на кутия за която няма явни симптоми за проблем. Stall speed би влошил състянието на кутия, която показва симптоми за проблеми (шум в кутията, вибрации, записани грешки в компютъра).
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Цитирай
Thanks given by: planvan1960
#3
На практика се оказва че ресурса на тази кутия без проблеми е около 150 000км за XC90 и доста повече при леките коли.Разбира се има значение и кой как кара.Процента на тотално строшени кутии е малък но има и такива.Новата TF80SC е доста по здрава но не е безпроблемна.
Цитирай
Thanks given by:
#4
Мишо имаш ли информация какво масло се ползва за смяна,
най-вече заместител на оригиналното.
КАРАЙ ЖАДЕН,ОСТАВИ ЕДИН ПОЛИЦАЙ ГЛАДЕН!
Цитирай
Thanks given by:
#5
ДОКО написа:Мишо имаш ли информация какво масло се ползва за смяна,
най-вече заместител на оригиналното.

Фабрично се предлага масло с партномер 1161640 за 4 литра и 1161540 за 1 литър.

Каталожен номер: 1161640
Наименование: МАСЛО ЗА СКОРОСТИ 4L
Цена с ДДС: 125.04 лв.

Каталожен номер: 1161540
Наименование: МАСЛО СК.КУТИЯ 1L.
Цена с ДДС: 35.02 лв.

Относно друг вид масло:

According to Volvo tech net note 43-12, synthetic atf type JWS-3309 is required. The only source it lists is Volvo part number 1161540. I can tell you that synthetic atf made by BG meets the trans requirements and is about half the price of the Volvo fluid. Dexron III/Mercon is NOT approved.

Т.е. не е одобрено Dexron III/Mercon, а е необходимо синтетично JWS-3309.

Тук има доста информация за маслото на тези кутии:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.swedespeed.com/showthread.php?120898-A-JWS-3309-at-AutoZone-Castrol-1-qt.-Import-Multi-Vehicle&p=1320064" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.swedespeed.com/showthread ... &p=1320064</a><!-- m -->
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Изображение: garagephp.jpg]
Цитирай
Thanks given by:
#6
Благодаря колега за изчерпателната информация!
Опитвам се да си поръчам втора употреба скорости, но не мога да намеря кой да ми ги достави. Имате ли такива познати?
Volvo S80 D5 163hp 2002 Automatic 182 000 km
Цитирай
Thanks given by:
#7
Здравейте колеги. Имам въпрос към вас. Притежавам Волво С80 2.4 автоматик без гиъртроник 2001 година 170 к.с. Модела на кутията не го знам но отстрани на вратата имаше лепенка : следваща смяна на маслото на автоматика на 14 май или след около 40000 км след реалните в момента, та въпроса ми е дали точно на датата трябва да се смени или на километрите защото съм чувал че автоматика не търпи отлагане а и не е евтин при евентуален ремонт и ако е така какво масло трябва да взема, колко литра събира и на какви пари излиза ? Smile
Цитирай
Thanks given by:
#8
Една руска тема за AW50-42 за домашни майстори (AW55-50 е много подобна). Накратко - кутията умряла, човека я раглобил, почистил филтъра и изкарала 10 000 км преди да умре пак. Пак я разглобил и и възстановил с ремонтен комплект - 50 000 км и още върви. Ремонтни комплекти могат да бъдат поръчани от USA

Поръчка на ремонтен комплект:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.importdrivetrain.com/autotransparts/volvo_id.htm#S40%20V40%20AW50-42LE" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.importdrivetrain.com/autotra ... 0AW50-42LE</a><!-- m -->

Темата:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forum.clubvolvo.ru/showthread.php?t=29907" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forum.clubvolvo.ru/showthread.php?t=29907</a><!-- m -->

300 снимки от ремонта:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://fotki.yandex.ru/users/goast4361/album/125609/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://fotki.yandex.ru/users/goast4361/album/125609/</a><!-- m -->
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Цитирай
Thanks given by:
#9
Колеги има ли с80 т6 със тази кутия а не с 4-степенен гиъртроник?
Цитирай
Thanks given by:
#10
Всички Т6 са със американската кутия, която не е за препоръчване.
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Изображение: garagephp.jpg]
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)