Волво Клуб - България

Full Version: D5 масло
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Spurs Wrote:Специално за D5 на нашето XC, аз продължавам да залагам на Castrol 0W30 FST Professional А5/В5, на етиката си пише и Volvo...
За целия период на експлоатация, около 10 хил. км. никога не е мърдало от щеката, всъщност да свали Х-че и половина...
Все си мисля, че купувано от официални и големи вносители, доказани във времето, менте трудно може да мине.
Вече на 3 смени и около 30 хил.км. - да чукна на дърво, никакви проблеми!
Поздрави!
Аз също!Само дето го сменям на 25-26 000 км.Дават му 30 000 км по каталог. Wink
Колеги, 30 000 километра са ужасно дълъг интервал, за което и да е масло. Ако ще и на него със златни букви да пише Кастрол и одобрено Господ Бог. След около 15 000км пробег няма масло, което да има останали качества. Лонг лайф маслата, които ви пробутват могат и да устискат до 20 000 но и там не е ясно. Всичко е измамна игра на пари и уж Еко норми! :evil:
Най-вероятно това мнозина няма как да го усетят, защото тези километри в България ги въртите за 2-3 години, но последствията от едни такива експерименти започват със смяна на турбина и прочее и това, когато автомобила ви вече не е в гаранция!!! Smile
Тези интервали са създадени за хора, които си купуват автомобила нов и го карат докато е в гаранция т.е. 3 години или 100 000км.
Двигателя до 100 хиляди ще издържи дори и с най-скапаното масло, но покрай двигателя има куп други компоненти като турбото, които са доста по- деликатни.
Колко ли от нас пишещите в този форум си купуват нови Волва от магазина и ги карат 3 години? Затова не си правете илюзията, че спестявате като си сменяте маслото на 30 000 или на 25 000. Wink
Абсолютно не съм съгласен с предишния пост!Автомобилът,който карам,в момента е на 183 000 км и няма абсолютно никакви от описаните симптоми!С двигателя не съм имал абсолютно никакви проблеми до сега! Да,колата е служебна и съм решил да я обслужвам по предписание.Бъдете сигурни,че ще информирам при първия появил се проблем.След 25 000 км маслото е около 1 см над минимума(напълно нормално) и така е откакто я карам - малко над 150 000 км.Имаме и служебна TOYOTA RAV4 - бензинова,без турбо.Там също смяната е на 30 000 км ,но разхода на масло е по-малко от 1 см под максимума! Маслата(а и двигателите)не са това,което бяха!ТИР-овете карат по 100 000 км от смяна до смяна!Всеки има глава на раменете си и решава сам кое е най-добре за колата и бюджета му!
pliva Wrote:Маслата(а и двигателите)не са това,което бяха!ТИР-овете карат по 100 000 км от смяна до смяна!Всеки има глава на раменете си и решава сам кое е най-добре за колата и бюджета му!

Пламене, ако си обясниш каква е разликата при Д5 който ти ползваш от 2006-7 година и Д5 от 2011-2, който аз ползвам и този от 2002 година, когато е пуснат в производство ще ти светне пред очите нещо много важно и също толкова интересно. Idea
После те съветвам да намериш конкретната литература и да видиш 2002, 2007 и 2011 година Волво, какви интервали дават за смяна на маслата в двигателя. Wink Idea
Ако имаш отговорите на тези въпроси, ще можеш да си обясниш защо 30 000 км са пазарски трик и пълна безсмислица. Smile

При тировете нещата са доста по-различни, дори не си мисли да ги сравняваш с коли. Няма да се впускам в подробности, но ще ти загатна само, че те работят на изключително ниски обороти и това позволява по-дълги интервали. Няма да коментирам 100 000 километра пробег, просто няма смисъл! :roll:
Всеки прави това,което смята за правилно!Не искам да споря с никого.Някои се ръководят от литература,други от практика! Wink
Справка в сайта на Castrol дава, че 0W30 FST A5/B5 има ресурс 30 000 км. но 1 година...
Двигател D5 2005-2010...
pliva Wrote:Не искам да споря с никого.Някои се ръководят от литература,други от практика! Wink

Това което си написал за пореден път е доста противоречиво! Прочети го отново.

Ако в твоята практика за последните 10 години си сменил 5 Волва и си им навъртял общо около 500 000-600 000 километра заповядай да си говорим. Smile
Това не го пиша за да те провокирам, а да ти кажа, че освен да чета обичам и да карам! Wink С второто идва и поддръжката, тоест практиката. Smile

Поздрави
Spurs Wrote:Справка в сайта на Castrol дава, че 0W30 FST A5/B5 има ресурс 30 000 км. но 1 година...
Двигател D5 2005-2010...

Погледни ако имаш възможност какво дават Волво за Д5 преди 2005 година. Спецификацията и пробега различни, а двигателя същия само, че с различно турбо, по-малко коне и без ДПФ покриващ некадърните Евро норми! Smile
JMI Wrote:
pliva Wrote:Не искам да споря с никого.Някои се ръководят от литература,други от практика! Wink

Това което си написал за пореден път е доста противоречиво! Прочети го отново.

Ако в твоята практика за последните 10 години си сменил 5 Волва и си им навъртял общо около 500 000-600 000 километра заповядай да си говорим. Smile
Това не го пиша за да те провокирам, а да ти кажа, че освен да чета обичам и да карам! Wink С второто идва и поддръжката, тоест практиката. Smile

Поздрави
Не виждам нищо противоречиво!Нямах конкретно теб в предвид.Не искам да се заяждам наистина,но определено съм минал доста повече километри,само че с различни автомобили,включително товарни!Тази година направих 33 години като професионален шофьор и работата ми винаги е била свързана с автомобили!Така,че практика имам....А двигателите преди и след 2005-та примерно,може да са с еднаква конструкция,но има разлика в изработката и обработката на детайлите! Wink Весели празници!
JMI Wrote:Mannol Energy Combi LL 5w30 C3. Покрива изискванията на МB229.51 което към момента е с най-високи критерии за двигателни масла, особено при двигатели с ДПФилтри. Маслото е бюджетно, но фирмата е немска от Хамбург. Самите масла се правят в Украйна. Миналата година е победило Кастрол Магнатек на студен старт в тест на Auto Motor sport. Присадките на маслото са много добри с отлични миещи качества. Техническите му спецификации са също отлични, могат да бъдат намерени на сайта на <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mannol.de">http://www.mannol.de</a><!-- m -->
Аз карам с това масло Волвото и едно чисто новото Вито, което купих скоро. В България баща ми кара с него една новичка дизелова Фиеста, а тъщата Хюндай ix20 2012 година.
Здравей,колега JIM!Нов съм във форума и искам да те попитам защо смени Fuchs, Titan GT1 Pro C-3 5w-30 с MANNOL Energy Combi LL 5W-30 C3?Отзивите за Фукс-а по всички чужди форуми са повече от добри,ти коментираш че си използвал тази марка повече от 7год. и сега изведнъж...промяна от нещо доказано във времето от теб с една марка която трудно се реализира на пазара дори тук при нас(в Германия).Предполагам ще е интересно на всички които още са раздвоени на коя от двете марки да заложат!Поздрави!
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27