Волво Клуб - България

Full Version: D5 масло
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Spurs Wrote:А това - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_320_321&products_id=3967">http://www.motorni-masla.net/index.php? ... ts_id=3967</a><!-- m --> ... ??? За D5 2007, 185 hp.

Тука гледай си си избирай: <!-- m --><a class="postlink" href="http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.51_de.html">http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.51_de.html</a><!-- m -->

Списъка е актуализиран на 1 август 2013.

Това е истината, сичко друго са реклами, пиари и маркетингови пушилки.
СПЕЦИФИКАЦИЯ НА Mercedes – Benz

В така наречената синя книга са изложени “предписания по използване на материали”, където са описани двигателните и трансмисионните масла и смазките. Одобрените масла са включени в списъците и отговарят на следните спецификации:

MB 228.1 - Универсално масло за двигатели дизел с натоварени условия на работа.

MB 228.3 – масла SHPD за натоварени дизелови двигатели с удължен пробег до 45000, за двигатели със свръхпълнене.

MB 228.5 - UHPD (Ultra-High-Performance-Diesel) моторни масла за тежко натоварени дизелови двигатели със свръхпълнене и директно впръскване. Удължени интервали на смяна на маслото в лекия клас до 45 000 km, в тежкия клас до 160 000 km. Отговарят на Euro 1 I Euro 2. Отговарят на АСЕА Е6 и Е7.

MB 228.51 - UHPD-моторни масла, съобразно MB 228.5 с особени изисквания за DPF филтър, удо влетворяват Euro 4 двигатели. О тговарят на АСЕА Е6.

MB 229.1 - масла за леки автомобили (двигатели бензин и дизел). По-завишени изисквания от ACEA A2-96/A3-96 и B2-96/B3-96.

MB 229.3 - изисквания като MB229.1 с удължен интервал за пробег – 30000 km.

MB 229.31 - масла за леки автомобили с дизелов двигател и DPF филтър.

MB 229.5 - масла за леки автомобили с удължен интевал на смяна - 30000 km.

MB 229.51 - масла за дизелови двигатели на леки автомобили с DPF филтър и удължен интервал за смяна - 20 000 km.

BMW норми

BMW Special - масло за бензинови или дизелови двигатели преди 1998 година.

BMW Longlife-98 - за определени бензинови двигатели след 1998 година.

BMW Longlife-01 - за определени бензинови двигатели след 09.2001 г.

BMW Longlife-01 FE - за някои бензинови двигатели след 2001 година.

BMW Longlife-04 - за някои двигатели след 2004 година.

VW НОРМИ
VW 500.00 - моторни масла за двигатели бензин и дизел без свръхпълнене.

VW 501.01 - Общоприети масла с нормална течливост за бензинови двигатели и дизелови двигатели без свръхпълнене.

VW 502.00 - моторни масла за съвременни бензинови двигатели, подложени на тежки експлоатационни условия. Съответства на API SJ.

VW 503.00 - масла за леки автомобили с бензинови двигатели с удължен междусменен интервал (30.000km, 2г.), Longlife масла. За VW двигатели след 5.1999г. Икономия на гориво.

VW 503.01 – за дизелови двигатели със свръхпълнене

VW 504.00 - нова норма за бензинови двигатели Euro 04 с нормали и удължени междусменни интервали. SAE 5W30.

VW 505.00 - Всесезонно моторно масло за дизелови двигатели с и без свръхпълнене. Съответства на API SF.

VW 505.01 - масло създадено за дизелови двигатели с технология попма-дюза; SAE 5W40

VW 506.00 - за дизелови двигатели със свръхпълнене удължени междусменни интервали(50.000km, 2г., HTHS 2.9mPas). Съответства на АСЕА В4.

VW 506.01 Масла за дизелови двигатели помпа-дюза с удължени междусменни интервали.

VW 507.00 - Нова VW-норма за дизелови двигатели DPF филтри, въведена през 2005 г, SAE 5W30.
Carburettor Wrote:
Spurs Wrote:А това - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_320_321&products_id=3967">http://www.motorni-masla.net/index.php? ... ts_id=3967</a><!-- m --> ... ??? За D5 2007, 185 hp.

Тука гледай си си избирай: <!-- m --><a class="postlink" href="http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.51_de.html">http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.51_de.html</a><!-- m -->

Списъка е актуализиран на 1 август 2013.

Това е истината, сичко друго са реклами, пиари и маркетингови пушилки.
Благодаря, супер линк! Бирите станаха две... Smile
Значи, ако колата има филтър за твърди частици-МВ 229.51 или МВ 229.31,ако няма може и МВ 229.5 или МВ 229.3
tocho 14 Wrote:Значи, ако колата има филтър за твърди частици-МВ 229.51 или МВ 229.31,ако няма може и МВ 229.5 или МВ 229.3
Точно така! Smile
И сега, след като вдигнахме тази завеса, следва друга - вискозитетът :lol:
Както виждате от прикачения линк, една фирма покрива дадена спецификация с няколко различни вискозитета, които са близки един до друг, но не напълно еднакви Smile Големите фирми могат да си позволят да разработват различен вискозитет при една и съща спецификация, заради марката и покриване в световен мащаб, докато малките залагат на компромисното решение - средният и масов 5w30 Wink
Благодаря за подробното описание, ето няколко уточнения:
Dodo 155 Wrote:Защо трябва да сменяш вискозитета на маслото, при положение че си написал
Zahariev Wrote:Повече от 2 години безпроблемно карам с едно и също масло 5W40 синтетично на Repsol, специално разработено за TDI мотори.
Идеята е, че ползвам различен от предписания вискозитет и не съм убеден че това е ок за мотора. Мисля, че проблемите (нагар, утайки, запушване на маслени магистрали, износване на лагери и турбина..) от не до там точното масло обикновено се получават от десетки хиляди км.
Dodo 155 Wrote:То с каква спецификация е?
ACEA A3/B4-04, C3
VW 505.01/502.00/505.00 (мотора е D5252D на Audi)
По подробни данни: тук, основно:
Вискозитет при 100 градуса 14.5 cSt
Вискозитет при -20 градуса 6 600 sP max
Температура на течливост -45 градуса
HTHS Вискозитет при 150 градуса >3.5 sP
Dodo 155 Wrote:Кажи му на твоя приятел, че фирмите, които произвеждат масла се съобразяват с международни стандарти ..
Може би неправилно съм се изразил, но по-скоро той се опитваше да ми обясни, че изискването за масло @30 има не само икономическа страна, а е свързано с конструктивните специфики на мотора и че със същото такова масло се кара в Африка и други горещи страни при +45 и повече без да има проблеми.. Просто исках да чуя още някое мнение за това.
Dodo 155 Wrote:По-важно е първото и ако живееш в район където температурата не минава 30 градуса лятото, ОК, слагай 0w30 или 5w30 - едно и също. Но ако караш 2-3 месеца при 30+ градуса, особено на магистрала, може би е по-подходящо 0w40 или 5w40.
Точно поради тази причина преди 2 г започнах да ползвам този вискозитет - W40, въпроса беше дали мотора не се нуждае от по-течливо масло за нормална работа. Наясно съм че борбата на производителите е в посока по-течливо при ниски температури и по-гъсто при високи, но границите не се ли определят от конструкцията на мотора, а не по принцип!?
Dodo 155 Wrote:И последно - с хубаво, т.е. качествено масло, няма да имаш проблем и 200 000 км, дори да не отговаря точно на производителя. Може да го харчи повече (както се е получило в твоя случай преди, визирам другата ти тема) или да промени шума, но смазване ще има, както и налягане.
Точно на това се надявам, не случайно ползвам масло с горе-долу добри показатели не много популярна марка, за която не съм чувал да има менте. Вече съм патил от "качествени масла" с едно BMW 525i и това ми помогна да съм доста мнителен на тази тема. За статистиката, с първата ми баварка 520i за 7 години съм врътнал 700 000 км без ремонт на мотора и само с една марка масло (то по онова време не се и намираха много алтернативи), почти 99% извънградско, карането - жестоко, от време на време намаляш на 150-160 :lol: . Колата я продадох 2001-ва и години наред съм я засичал по пътищата. Така, че напълно оценявам значението на качествените маслата.
Виждам, че си интелигентен човек с техническа култура и най-важното - много опит зад волана!
Аз и други хора също не караме с вискозитета, който препоръчват в момента от МП, така че не се притеснявай - твоят опит е по-добър от икономическите стремежи :lol:
РЕПСОЛ съм карал на бензинова кола поне 4-5 год. и мога да кажа, че в средата на 90-те по-хубаво масло, за парите се, на пазара нямаше!
Карал съм ФИНА (мисля беше, финландска марка) също много добро.
За съжаление съм патил, за щастие без последствия, от КАСТРОЛ. Сложихме го и докато колата я изкарвах от сервиза започнаха да чукат клапаните, просто не правеше налягане ... обратно, източване и сипване на РЕПСОЛ (препоръка на масларя, до тогава само бях чувал за него, дори беше наливно) - така се доверих на марката. Това беше през 1995 год.
През 2008 год. ми смениха маслото в Ауто Италия на Алфа Ромео 147 (гаранционна, затова им се доверих) и сложиха КАСТРОЛ, разбира се турски, защото оттам го внасяха. Нищо лошо против съседите, но моторът работеше по-твърдо, клапаните се чуваха и т.н.
Следващата смяна (колата още беше гаранционна) я направих в Серес. Сложиха си СЕЛЕНИЯ, каквото слагат в официалните сервизи за италианки. Колата не можех да я позная - тиха, не се чуваха клапаните ... абе все едно ми смениха мотора. За съжаление това не идваше от вискозитета и от спецификацията, а от качеството на маслото Wink
Както и да е, карай си с това, от което си доволен. Аз поне така правя - не пипам нещо, което работи Smile
Dodo 155 Wrote:Виждам, че си интелигентен човек с техническа култура и най-важното - много опит зад волана!
Аз и други хора също не караме с вискозитета, който препоръчват в момента от МП, така че не се притеснявай - твоят опит е по-добър от икономическите стремежи :lol:
РЕПСОЛ съм карал на бензинова кола поне 4-5 год. и мога да кажа, че в средата на 90-те по-хубаво масло, за парите се, на пазара нямаше!
Карал съм ФИНА (мисля беше, финландска марка) също много добро.
За съжаление съм патил, за щастие без последствия, от КАСТРОЛ. Сложихме го и докато колата я изкарвах от сервиза започнаха да чукат клапаните, просто не правеше налягане ... обратно, източване и сипване на РЕПСОЛ (препоръка на масларя, до тогава само бях чувал за него, дори беше наливно) - така се доверих на марката. Това беше през 1995 год.
През 2008 год. ми смениха маслото в Ауто Италия на Алфа Ромео 147 (гаранционна, затова им се доверих) и сложиха КАСТРОЛ, разбира се турски, защото оттам го внасяха. Нищо лошо против съседите, но моторът работеше по-твърдо, клапаните се чуваха и т.н.
Следващата смяна (колата още беше гаранционна) я направих в Серес. Сложиха си СЕЛЕНИЯ, каквото слагат в официалните сервизи за италианки. Колата не можех да я позная - тиха, не се чуваха клапаните ... абе все едно ми смениха мотора. За съжаление това не идваше от вискозитета и от спецификацията, а от качеството на маслото Wink
Както и да е, карай си с това, от което си доволен. Аз поне така правя - не пипам нещо, което работи Smile
Случката при мен беше точно с Castrol, абсолютно същият ефект за който споменаваш, явно сме хванали една и съща "партида" :lol: . При мен обаче не мина без ремонт и тази кола ми излезе от сърцето.. Умишлено не споменах марката на маслото за да не създавам излишни дискусии, всеки е свободен да вярва в каквото си иска Smile
Иначе през 90-те карах само с Shell Helix от начало полу-синтетика 10W40, след това минах на 5W40, сменях всеки месец.. За разлика от маслото, в редките случаи когато които съм сипвал гориво в Shell (България) искрено съм съжалявал, включително миналата година с Volvo-то последно.
За да не изкривявам темата, ще спомена че, скоро мисля да прегледам колекторите за нагар, та ще може да се погледне визуално за какво става въпрос и ако положението не е плачевно, сигурно ще продължа да карам със същото 5W40.
Поздрави на всички
Маслата със спек. C4 са предназначени предимно за новите Рена и това, което казваш е вярно, но ако се загледаш по- внимателно, сигурно ще ти направи или вече ти е направило впечатление, че C3 се използва предимно от BMW, VW, Mercedes, а Волво използва/ше Форд 913-B или C и разбира се A5/B5.

В този ред на мисли аз си задавам, следния въпрос! Дали не се крие нещо друго зад този спек. A5/B5 освен еко норми и покриване изискванията за DPF-ите на Волво? Защо ако свободно може да се използва C3/4 (то покрива еко нормите и dpf- изискванията, както A5/B5) Волво не го препоръчва?
Това едва ли е само търговски трик, след като и Кастрол предлагат тази спецификация!
Единственото, което ми остава да си мисля е, че нашите Волва D5 са направени да вървят с много тънки масла! Масло със спецификация C3 или C4 не намреих да покрива диапазона 0w30 или 0w40. Тези масала са "плътни" започват от от 5w30 и стигат 15w… !
Ще ми е интересно да чуя мнения по въпроса!

Поздрави
Първо да покажем основните технически спецификации
примерно на един производител с един и същ вискозитет / Тотал в случая/:
1. Масло А5/Б5 - Total quartz TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE 5w30

SAE Grade
5W-30
Viscosity at 40°C mm²/s - 56
Viscosity at 100°C mm²/s - 9.9
Viscosity index - 170
Cleveland flashpoint: °C 230
Flow point: °C -36

2.Пак масло 5w30 но С3 - TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W30
Viscosity grade
-SAE - 5W30
Kinematic viscosity at 40°C - 69
Kinematic viscosity at 100°C - 12
Pour point - 36
Flash Point - 230 °C
Viscosity index - 171

Както се вижда макар и с еднакъв вискозитет маслата кардинално се различават по кинематичните си вискозитети. Другата основна / а може би и най- важна/ е разликата в HTHS индекс, който за А5/Б5 е по - голям или равен на 2,9 /мерни единици/, а за С3 е по - голям или равен на 3,5. Доколкото знам двигателите, които Volvo използват се нуждаят точно от 2,9 стойност на HTHS индекс и съответно затова не препоръчват масла С3. Разликите има и в съдържанието на фосфор и сяра но поне според това, което съм чел горепосочените характеристики са основните.
...а и да добавя износването на двигателя /източника беше тест на лаборатория специализирана в тестове на масла / при стойности над 2,6 HTPS , особено над 2,9 е едно и също т.е. маслата А5/Б5 и С3 са почти еднакви в този си компонент. Проблем с износването доказаха при масла с вискозитет 5w20 и 5w30 с HTHS равен или по - малък от 2,6 /по - старите А1/Б1/
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27