Волво Клуб - България

Full Version: Нов автомобил - нов съфорумец :-)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте,

тъй като и аз станах собственик на автомобил от марката, реших да го споделя с вас.

Колата е XC70 2.4 D5 163 к.с. Momentum автоматик MY2005 (т.е. фейслифт), иначе регистрация края на 2004г.
Имам я от около месец, но съм минал с нея не-повече от 100 км. Ще се използва за семейно комби и тепърва ще й се навърта пробег.
Признавам, че имах съвсем обща информация за тези коли, но за последните дни от форума научих изключително много неща, за което съм безкрайно благодарен на всички споделящи информация тук.
Колата я взех от чужбина, малко на тъмно, т.е. само по снимки :-), но имам доверие на човека, който я огледа.
Роби я закачи и каза, че няма нищо притеснително, което е добър старт :-)
Вчера мина и технически оглед, който показа следното: един шарнир, два тампона - ангренаж и реактивен, задни накладки и нужда от шлайф на четирите диска. Има и теч, който предстои да бъде точно локализиран (опасението е да е тапа на блока, която е без пари, ама за да се смени е нещо страшно), както и луфт при втулката на раздатката. Ръчната не работи - целият механизъм от лявото колело е изваден, но нали е автоматик, мисля да не инвестирам за момента в нея.
Скоростите ги напъвахме доста и да чукам на дърво, се представиха добре, маслото е старичко, ама ще се сменя, както и това на диф, раздатка, двигател, а и филтри и т.н.
Обмислям ремап и охладител на скоростите. За ремапа, не открих много инфо, така че ако някой е правил на такава кола, ще съм благодарен, ако сподели впечатление - ускорение, разход.
Преди да я качим на крика реших да пробвам AWD системата (на Бонсови поляни) и да си призная останах изумен, изкачи се доста добре - прикачам снимки, но от тях не се придобива добра представа.
Под двигателя няма кора, а ми се иска да сложа, доколкото знам фабрично е с метална, така че ако някой знае от къде може да се закупи, моля да сподели.

Ще го обслужа в един сервиз - при Никола Рафаилов. Препоръчаха ми го, а и имам лични впечатления, че човека си разбира от работата, при това доста.

Прикачам и някоя друга снимка на автомобила още от чужбина, защото тук още не му е дошло времето за фотосесия :-)


Приемам всякакви коментари, съвети и т.н.

Поздрави,
Слав
Честито!И много да те кефи!Как няма да инвестираш в ръчната?Как ще минеш на преглед?А и ще си ти трябва - автоматикът е добре като включиш на паркинг,преди да пуснеш крачната спирачка да дръпнеш ръчната.Сменявай и маслото в скоростите.За теча на антифриз малко ме съмнява да е от тапа,по-добре огледай водните съединения.Иначе кефа/особено зимата/е голям! Smile
Честито! С немалко, но пък благородна, завист ти пожелавам много безаварийни километри с новата придобивка. Wink
pliva Wrote:Честито!И много да те кефи!Как няма да инвестираш в ръчната?Как ще минеш на преглед?А и ще си ти трябва - автоматикът е добре като включиш на паркинг,преди да пуснеш крачната спирачка да дръпнеш ръчната.Сменявай и маслото в скоростите.За теча на антифриз малко ме съмнява да е от тапа,по-добре огледай водните съединения.Иначе кефа/особено зимата/е голям! Smile

Течът е от масло :mrgreen:
Честито колега и поздравления за избора.
Полека лека ще отстраниш проблемите. Трябва да си с 5 скоростна кутия, която има нивомер и може да видиш цвета на маслото. Пръчката е забутана долу близо до радиатора.
Кората под двигателя е пластмасова оригинално. Хубаво е да я имаш. Колегите може би да помогнат откъде да си я набавиш.
На колко километра е? Теглено ли е с нея?

Спирачните дискове обикновено се сменят с нови, но знам че много хора ги пристъргват и не се оплакват.
Понеже си с автоматик горещо ти препоръчвам да си оправиш ръчната спирачка, без компромиси. Не си мисли че на Р държи много, особено ако спреш накъде на баир. Освен това понякога когато цялата тежест на колата се спира от автоматика, много трудно отлепя от Р, което от своя страна причинява износване. Аз бих оправил ръчната спирачка най-напред със работите по окачването. Теча който имаш (бъди сигурен че не е автоматика който тече). Смяна масло на кутия. Най-накрая всичко останало. Халдекса също има масло и филтър за смяна. Да не забравиш.
Защо ти е допълнителен охладител на автоматика? Имаш ли намерение да теглиш с колата? Кутията си има охладител, който е вграден в радиатора и е от страната на шофьора.

Това накратко. Вземи някой да наплюе колата да не и е уроки. Харесва ми Wink
Привет отново,

по-горе бях писал, че под двигателя нямам кора, а би трябвало :-)
има един сайт за части, разбира се неоригинални, където с отстъпката тази кора излиза около 50 лв. - от евтина пластмаса разбира се!
Слагал съм такава на друг автомобил - Zafira и беше горе-долу прилична.
Някой има ли впечатления от такива менте кори под двигателя за XC70 и някой дали е слагал метална такава кора? Не знам с метална кора дали температурата около двигателя няма да е по-висока и дали няма да има лоши последствия?

П.П Някой има ли идея дали има разлика в корите при моделите до и преди 04-05 г., т.е преди и след фейслифта?

Предварително благодаря за инфото!
Моята оригинална на ХС70 2007 г. също е пластмасова.
cross-country Wrote:Привет отново,

по-горе бях писал, че под двигателя нямам кора, а би трябвало :-)
има един сайт за части, разбира се неоригинални, където с отстъпката тази кора излиза около 50 лв. - от евтина пластмаса разбира се!
Слагал съм такава на друг автомобил - Zafira и беше горе-долу прилична.
Някой има ли впечатления от такива менте кори под двигателя за XC70 и някой дали е слагал метална такава кора? Не знам с метална кора дали температурата около двигателя няма да е по-висока и дали няма да има лоши последствия?

П.П Някой има ли идея дали има разлика в корите при моделите до и преди 04-05 г., т.е преди и след фейслифта?

Предварително благодаря за инфото!

Ще има и още как - ако се откачи някъде. Не случайно се изработват от пластмаса - за да може ако бъде ударена да се счупи и това е всичко, а ако е метална ставаш директно на булдозер.
Здравейте,

вчера чух странен звук. Идваше отдолу, около средата на автомобила. Появява се при потегляне, а при ускорение се усилваше, а при пускане по инерция намаляваше или почти изчезваше. Звукът беше нещо като тупкане, но не постоянен, ами с интервал. Когато ускорявам, интервала намалява и звукът се чува много често, но при отпускане на педала на газта пак се чуваше по-тихо и по-разредено. (Трудно е да се опише звук :-))

Подозирам, че е някаква "муфа" или нещо подобно към раздатката. Още при първия оглед на автомобила установихме, че има луфт във въпросната муфа, но нямаше никакъв звук и 4X4 работеше нормално. За да го представя по-подробно - майсторът хвана кардана, в близост до раздатака, разклати го и се чуваше едно дрънчене.

Интересното е, че автомобилът не беше каран около месец и половина. Преди това нямаше такъв звук, а сега го усетих около 1км след тръгване. Може да го е имало още при потегляне, но от музиката да не съм го чул. Възможно ли е от стоене да се получи това или пък да е от времето? Вчера беше много влажно, валеше цял ден.

Пробвах и това - ускорих, пуснах педала на газта, звука отново намаля и се разреди и след това върнах на неутрална "N" и нямаше никаква промяна в звука - интервала и силата му останаха непроменени. Раздатката продължава ли да върти когато колата е на неутрална?

Друго интересно е, че звукът не зависи от скоростта - по инерция и с 40 км/ч и с 80 км/ч е еднакъв. А при ускорение се засилва независимо от скоростта преди ускорение!

По спомени въпросната муфа е 300-400 лв, но не съм много сигурен. Някой има ли инфо относно цена, диагностициране и т.н?

Всякакви мнения и информация са добре дошли!

Поздрави
По вероятно е някой тампон по мотора или гърнетата да е след като се засилва при ускорение .
Pages: 1 2