10-06-2010, 10:15 AM
Тази тема ще бъде за обмен на информация относно 5 ст. скоростна кутия монтирана на всички модели Volvo
C30, S40, V50, C70, S60, V70, S80, XC70, XC90
AW55-50
Това е кутия, която е 5 степенна, японска разработка на марката Aisin Warner. Има два варианта - с Geartronic и съответно по-старият вариант (предимно автомобили призведени през 2001г.) - без Geartronic. Това е функцията за избор на предавка (познава се по това, че лоста има + и - до надписа D и съответно има опция за превключване).
Моделите Т6 използват друг тип ск. кутия (производство на General Motors). При моделите S60R и V70R се използва AW55-51 AWD, която е с различни предавателни числа. По-късно при R моделите се монтира кутия AW TF60SC, която е 6 степенна. Същата кутия се монтира и на 6 цил. 3.2 бензин и 4.4 V8 на S80 и XC90.
AW55-50 в други марки автомобили
Saturn Ion and Vue, (AF23-5 in the 4 cylinder and AF33-5 in the V-6)
Chevrolet Equinox and the Pontiac Torrent, (AF33-5)
Nissan Altima, Maxima and Quest, (RE5F22A)
Saab 9-3 and 9-5
Разликите при различните производители ги има описани в две части в прикачените файлове към темата.
Предавателни числа
AW55-50
1st gear 4.77:1
2nd gear 3.00:1
3rd gear 1.96:1
4th gear 1.32:1
5th gear 1.02:1
Reverse 3.23:1
Final drive ratio 2.44:1
AW55-51
1st 4.66:1
2nd 3.03:1
3rd 1.98:1
4th 1.34:1
5th 1.02:1
Reverse 5.11:1
Final drive ratio 3.33:1
Обслужване
Проблеми
Според информацията, която имам възможни проблеми са:
- прегряване поради ниско ниво на маслото (не е проверявано). Необходимо е внимание към нивото на маслото, а ако автомобила се кара екстремно или тегли каравана, Роби каза, че се предлага опционално допълнителен охладител, който значително снижава работната температура.
- повреда на соленоид, при чести температурни разлики.
Цена
Според колеги от форума (не съм проверявал лично) цената е около 8 000 лева на нова кутия, като има допълнителни разходи по монтаж, софтуерно синхронизиране и настройка. Операцията в Moto-Pfohe излиза около 10 000 лева.
Ресурси
Теми от форума, в които e дискутирана тази кутия:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=13633">viewtopic.php?f=8&t=13633</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false; - доста информация при проблем
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=14252">viewtopic.php?f=8&t=14252</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false; - отзиви от ремонт и сервиз
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=14047">viewtopic.php?f=8&t=14047</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=13944">viewtopic.php?f=8&t=13944</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=7411">viewtopic.php?f=8&t=7411</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
Мнения
Според Роби, който има доста опит с такива коли, скоростна кутия е здрава и читава. Дори ми спомена, че в САЩ ги купуват и ги монтират на други автомобили, защото са известни със здравината си. Лошо е да е прегрявана и да е карана като чужда. При поява на симптоми на повреда в кутията започва придърпване при смяна (по рязко), почукване при смяна на предавки и съответно информация на дисплея. Почти няма вариант, в който кутията да се счупи "изведнъж и безвъзвратно" и автомобила да остане неподвижен. Ако мине в авариен режим има жило, чрез което автомобила може да се движи само на 3та скорост.
C30, S40, V50, C70, S60, V70, S80, XC70, XC90
AW55-50
Това е кутия, която е 5 степенна, японска разработка на марката Aisin Warner. Има два варианта - с Geartronic и съответно по-старият вариант (предимно автомобили призведени през 2001г.) - без Geartronic. Това е функцията за избор на предавка (познава се по това, че лоста има + и - до надписа D и съответно има опция за превключване).
Моделите Т6 използват друг тип ск. кутия (производство на General Motors). При моделите S60R и V70R се използва AW55-51 AWD, която е с различни предавателни числа. По-късно при R моделите се монтира кутия AW TF60SC, която е 6 степенна. Същата кутия се монтира и на 6 цил. 3.2 бензин и 4.4 V8 на S80 и XC90.
AW55-50 в други марки автомобили
Saturn Ion and Vue, (AF23-5 in the 4 cylinder and AF33-5 in the V-6)
Chevrolet Equinox and the Pontiac Torrent, (AF33-5)
Nissan Altima, Maxima and Quest, (RE5F22A)
Saab 9-3 and 9-5
Разликите при различните производители ги има описани в две части в прикачените файлове към темата.
Предавателни числа
AW55-50
1st gear 4.77:1
2nd gear 3.00:1
3rd gear 1.96:1
4th gear 1.32:1
5th gear 1.02:1
Reverse 3.23:1
Final drive ratio 2.44:1
AW55-51
1st 4.66:1
2nd 3.03:1
3rd 1.98:1
4th 1.34:1
5th 1.02:1
Reverse 5.11:1
Final drive ratio 3.33:1
Обслужване
moruna Wrote:Истината е следната.Според производителя маслото не се сменя,освен ако колата не работи в тежки режими.Факт е обаче че 70% от тези кутии AW55-50 и AW55-51 са за ремонт след 100-150 000км.Официално тази кутия няма интервал за смяна,но пък се троши много.Така че преценката е ваша.На американските кутии маслото се сменя на 50 000км.а те карат автомати от край време,така че......... :wink:
Проблеми
Според информацията, която имам възможни проблеми са:
- прегряване поради ниско ниво на маслото (не е проверявано). Необходимо е внимание към нивото на маслото, а ако автомобила се кара екстремно или тегли каравана, Роби каза, че се предлага опционално допълнителен охладител, който значително снижава работната температура.
- повреда на соленоид, при чести температурни разлики.
Цена
Според колеги от форума (не съм проверявал лично) цената е около 8 000 лева на нова кутия, като има допълнителни разходи по монтаж, софтуерно синхронизиране и настройка. Операцията в Moto-Pfohe излиза около 10 000 лева.
Ресурси
Теми от форума, в които e дискутирана тази кутия:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=13633">viewtopic.php?f=8&t=13633</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false; - доста информация при проблем
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=14252">viewtopic.php?f=8&t=14252</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false; - отзиви от ремонт и сервиз
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=14047">viewtopic.php?f=8&t=14047</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=13944">viewtopic.php?f=8&t=13944</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=7411">viewtopic.php?f=8&t=7411</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;
Мнения
Според Роби, който има доста опит с такива коли, скоростна кутия е здрава и читава. Дори ми спомена, че в САЩ ги купуват и ги монтират на други автомобили, защото са известни със здравината си. Лошо е да е прегрявана и да е карана като чужда. При поява на симптоми на повреда в кутията започва придърпване при смяна (по рязко), почукване при смяна на предавки и съответно информация на дисплея. Почти няма вариант, в който кутията да се счупи "изведнъж и безвъзвратно" и автомобила да остане неподвижен. Ако мине в авариен режим има жило, чрез което автомобила може да се движи само на 3та скорост.