The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1640 - File: showthread.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php 1640 errorHandler->error_callback
/showthread.php 915 buildtree
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Почистване дроселова клапа

#1
1. Проблем: "Играят" ми оборотите; "замисля се" преди да се форсира; при движение на високи обороти, ряазко пускане на газта и натискане на спирачката - гасне и др.

2. Условия за получаване на проблема: Както си личи от заглавието натрупва се мръсотия, която пречи на нормалното функциониране на клапата.
Уточнение става въпрос за S80 6 цил. 2.9, но същото важи за голяма гама от бензиновите мотори в диапазона 1999-2001 година, които нямат жило на газта, а подобна клапа.

3. Възможни решения:
1. Нова. Ако проблема се окаже в електрониката, която е слабо място на тези клапи. По-точно има "пистички" по които контактуват движещи се елементи. С течение на времето тези писти се износват/изтриват и си "чао". Тогава се купува нова или се праща на един възрастен американец (ако се навие) да я отремонтира. Това не е разглеждания проблем в настоящото ръководство, затова ще покажа няколко снимки за обща култура (снимките не мои, взети са от тук):
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ето и малко инфо за четене:
vexedvolvo - mr. Don's site
Don's ETM Room at <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.matthewsvolvosite.com">http://www.matthewsvolvosite.com</a><!-- m -->" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Просто почистване. Профилактично. Дори и да нямате посочените по-горе оплаквания, клапичката ще се почувства много по-добре Smile

4. Почистване:
1. Откачете акумулатора!
Изчакайте 5 минути след като угасите автомобила и разкачете минусовата клема. Само нея. Това е с цел автомобилът ви да НЕ запише грешка и да не се налага принудително да посещавате МП за настройка.
ВНИМАНИЕ!!!
Преди да махнете акумулатора свалете поне един прозорец на автомобила до долу. По този начин си осигурявате достъп до купето ако се случи нещо.
При автомобили S60, S80 XC** и т.н. на които акумулатора е в багажника, а той е с електрически бутон за отваряне - когато откачите акумулатора той не функционира!!! За всеки случай освободете от ръчката поне една от задните седалки. Да не заключите багажника и да се чудите как да влезете в него за да закачите акумулатора. Разбира се от ВОЛВО са помисли да можеше да отключите багажника и с ключ, но това може да се случи само с ключ "номер 1" (обикновено сив на цвят). Той е единствения който отключва багажника и жабката. Ако сте го загубили и ползвате резервния ще изпаднете в голямо приключение. И още по темата за ключа: Разликата между двата е в каналчето посредата. При резервния е триъгълно а при първия е квадратно. И с двата палите и с двата отваряте врати, но само с първия отключвате жабката и багажника.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

2. Работа в двигателния отсег.
Разположение. Клапата е закрепена за всмукателния колектор посредством 4 болта. Развиват се с ключ номер 10.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ето ги 4-те болта развити:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ракачете буксата на дроселовата клапа. Внимание от самата клапа излиза кабел със дължина 30-40 см. Той е неразделна част от нея, не се мъчете да го разкачите оттам - това не е букса:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ето я буксата:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Разкачете и ПВЦ тръбата идваща от въздушния филтър.
Вече трябва да можете да вземете клапата в ръцете си свободно и да пристъпите към
3. Работа на работната маса.
Ето какъв е бил ефекта от годините работа и натрупване на мръсотия:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Получили са се налепи, които пречат на клапата да се движи свободно и да се затвори докрай (не че затваря някога съвсем докрай де, но...)
Следва процедура по почистване. За целта първо демонтирайте самата клапа. Тя е закрепена с два болта с глава звездичка/лимбус. След като ги развиете ще трябва ръчно да "дадете газ" за да може да се изплъзне от цепката си:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Следва същинското почистване. Някои използват препарати, аз използвах само домакинска хартия (на ролки, дето е като тоалетната хартия). Ето и каква чернилка излезе:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ето я самата клапа изчистена:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Сглобете отново диска, осъществяващ контрол на въздушния приток и сте готови:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

4. Следва монтаж обратно в автомобила. По обратен ред - 4-те болта, буксата, тръбата от въздушния филтър.
5. Закачете обратно акумулатора. Давате ключа на позиция 2 и закачате минусовата клема. Това е според предписанията на ВОЛВО. А никога не съм го правил така. Ключа си е бил в джоба ми (за по-сигурно) и не съм имал проблеми. Дори и касетофона си помни радиостанциите...
Това е. Готови сте. Честито.
Разликата е очевидна (от снимките), а след монтаж, вече нямам подскачане на обороти докато си чакам на светофара и никога вече не ми е гаснела след рязко пускане на педала от 6000 оборота и "скачане" на спирачките.

5. Необходими инструменти:
1. Ключ 10. За препоръчване е да ползвате тресчотка/върток с камък 10. Неудобно е местенцето...
2. Ключ звезда (Лимбус) номер ** малък беше ама не се сещам номера сори
3. Права отвертка - за лост, тук-там
4. Кръстата отвертка - за развиване на скобата на тръбата от възд. ф-р. (може и с малко гаечно ключе)
5. Гаечни ключове за разкачане на (-) клемата на акумулатора. Размери - според модела автомобил и вида клема.
6. Парцали или домакинска хартия. Ако ще използвате почистващи препарати - асортимента е голям - по ваш избор.

Това е. Успех на всички в начинанието.
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply



Messages In This Thread

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)