The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1640 - File: showthread.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php 1640 errorHandler->error_callback
/showthread.php 915 buildtree
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Съветите за икономично шофиране на Shell

#11
rokoko Wrote:Всичките съвети са ценни. По едно време в Shell ги раздаваха като брошурки. Тогава се бъзикахме по следния повод: Примерно не си спазвал никой от гореизброените съвети. Прочиташ ги и започваш да ги спазваш. Какво би се получило като икономия на гориво:

1. Агресивно шофиране - 30%
2. Плавно ускоряване с високи предавки - 1%
3. Настройки двигател - 4%
4. Налягане гуми - 3%
5. Излишен багаж - 1,5%
6. Климатик - 1%
7. Отворени прозорци - 1%
8. Подходящо масло - 1,5%
9. Зареждане големи кол-ва гориво - 0,25%
10. Спазване на дистанция - 0,25%

ИЛИ ОБЩО - 43,5%

Т.е. ако разхода е бил 10л/100км, би трябвало да стане 5,65л/100км - супер :!: :!:
Всички са ценни може би без 9 и 10.
При зареждане на големи количества гориво ставаш по-тежък и ефектът може да е обратен. Друг е въпросът, че аз винаги зареждам до горе, защото не ми се занимава.
Не знам къде си карат колите господата от Шел, но в София (а и в много други градове) се кара на минимална дистанция Big Grin .

П.П. Много малка ми се вижда икономията от климатика :| .
1999 VOLVO S40 1.8 GDI 125p.s.
Reply



Messages In This Thread

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)