08-24-2012, 10:36 AM
Спирачките на XC90 са много добри, а дори и според ADAC спирачният път от 38 метра е превъзходно постижение за SUV със собствено тегло 2,2 тона. Резултатът е средна стойност от 10 спирания от 100 км/ч (тоест отчита и нагряването на спирачките) и е проведен с 300 кг товар (тоест 2,5 тона).
Според мен спирачния педал е много информативен, дори леко мек за моя вкус, но определено не е твърд. Спирачното усилие се дозира прецизно, спирачките реагират без никакво забавяне. И според мен колата си спира чудесно и по нищо не отстъпва на лека кола. А аз съм карал почти всички коли, които се продават в Европа - от Дачия до Ролс-Ройс и мога да преценя.
Ето теста на ADAC от декември 2006 г.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www1.adac.de/Tests/autotest/tetdaten/autotest/at1883_volvo_xc90_d5_executive.pdf?quer=tests">http://www1.adac.de/Tests/autotest/tetd ... quer=tests</a><!-- m -->
Цитат: Die Bremse spricht schnell an und lässt sich fein dosieren. Bei einer Vollbremsung aus 100 km/h sind bis zum Stillstand 38 m erforderlich, das ist für einen Geländewagen sehr beachtlich (Mittel aus 10 Messungen, halbe Zuladung, Serienreifen).
Превод: Спирачките реагират бързо и се дозират много фино. За пълно спиране от 100 км/ч са необходими 38 метра, което е забележително постижение за високопроходим автомобил (средна стойност от 10 измервания, 50% товар, серийни гуми).
В последния брой на AUTO BILD 4x4 (август 2012) има тест на фейслифта на ХС90 и колегите много хвалят спирачките затова, че един модел на 10 години спира наравно и дори по-добре от актуалните германски SUV-ове като Х5, ML и Туарег. Q7 спира доста по-зле. Измерените от тях стойности (с 300 кг товар в колата) са 37,3 метра със студени спирачки и 38,0 метра с горещи спирачки (на 10-тото спиране от 100 км/ч).
П.П. Сега видях още нещо и допълвам - на съседната страница в същия брой на AUTO BILD 4x4 има и тест на BMW 640d Gran Coupe - доста по-леко, ниско и мощно (313 к.с.) спортно четириврато купе с гуми 275/35/19, при което за измерили спирачен път 38,1 метра със студени спирачки и 37,9 метра с горещи спирачки. Още въпроси?
Явно трябва да отидеш в МП и да видиш къде е проблема. Но КАТЕГОРИЧНО нещо не е наред.
По отношение на потеглянето назад: по принцип асистентът при потегляне по наклон не е необходим при автоматиците заради "влаченето" напред при празен ход. Моето ХС90 леко пълзи напред дори и на сериозен наклон (напр. светофара на В. Левски и Дондуков посока паметника Левски). Тоест и това не е нормално.
Според мен спирачния педал е много информативен, дори леко мек за моя вкус, но определено не е твърд. Спирачното усилие се дозира прецизно, спирачките реагират без никакво забавяне. И според мен колата си спира чудесно и по нищо не отстъпва на лека кола. А аз съм карал почти всички коли, които се продават в Европа - от Дачия до Ролс-Ройс и мога да преценя.
Ето теста на ADAC от декември 2006 г.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www1.adac.de/Tests/autotest/tetdaten/autotest/at1883_volvo_xc90_d5_executive.pdf?quer=tests">http://www1.adac.de/Tests/autotest/tetd ... quer=tests</a><!-- m -->
Цитат: Die Bremse spricht schnell an und lässt sich fein dosieren. Bei einer Vollbremsung aus 100 km/h sind bis zum Stillstand 38 m erforderlich, das ist für einen Geländewagen sehr beachtlich (Mittel aus 10 Messungen, halbe Zuladung, Serienreifen).
Превод: Спирачките реагират бързо и се дозират много фино. За пълно спиране от 100 км/ч са необходими 38 метра, което е забележително постижение за високопроходим автомобил (средна стойност от 10 измервания, 50% товар, серийни гуми).
В последния брой на AUTO BILD 4x4 (август 2012) има тест на фейслифта на ХС90 и колегите много хвалят спирачките затова, че един модел на 10 години спира наравно и дори по-добре от актуалните германски SUV-ове като Х5, ML и Туарег. Q7 спира доста по-зле. Измерените от тях стойности (с 300 кг товар в колата) са 37,3 метра със студени спирачки и 38,0 метра с горещи спирачки (на 10-тото спиране от 100 км/ч).
П.П. Сега видях още нещо и допълвам - на съседната страница в същия брой на AUTO BILD 4x4 има и тест на BMW 640d Gran Coupe - доста по-леко, ниско и мощно (313 к.с.) спортно четириврато купе с гуми 275/35/19, при което за измерили спирачен път 38,1 метра със студени спирачки и 37,9 метра с горещи спирачки. Още въпроси?
Явно трябва да отидеш в МП и да видиш къде е проблема. Но КАТЕГОРИЧНО нещо не е наред.
По отношение на потеглянето назад: по принцип асистентът при потегляне по наклон не е необходим при автоматиците заради "влаченето" напред при празен ход. Моето ХС90 леко пълзи напред дори и на сериозен наклон (напр. светофара на В. Левски и Дондуков посока паметника Левски). Тоест и това не е нормално.