03-30-2006, 08:49 PM
orlibird Wrote:Здравейте, току що се регистрирах във форума.
Преди два месеца си купих Волво S40 2000 136к.с. , до момента нямах някакви сериозни проблеми, но днес забелязах че температурата на охл. течност достига 96-98С и чак тогава включва перката. На таблото не индикира никакъв проблем с температурата, но на мен този факт ми се вижда доста притеснителен. Някой знае ли каква е нормалната работна температура за този двигател?
Връщам се на въпроса за температурата.
Перката е за принудително охлаждане на радиатора когато колата е на място и ли е много топло, тя се включва от термореле което се намира на радятора, но тя не регулира температурата а само помага за охлаждането, това което регулира температурата е термостата и тои се намира на главата при изхода за радиатора (единия от дебелите маркучи), тои отваря и затваря големия кръг на антифриза(колко да отива до радиатора). Наи лесния начин да разбереш дали ти е наред термостата е да пипнеш радиатора когато колата е загряла добре и от достотъчно време, ако е горещ значи всичко е наред, ако е леко топъл или студен значи е запекъл, повечето случаи на прегряване са от запекъл термостат. В Тех-Ко има немски те са им вносители и са на много добри цени(15-25лв.), аз съм много доволен. проверете по каталога защото два термостата може да са еднакви, но да отварят при различна температура(на тях пише).