12-28-2014, 05:55 PM
Здравей Gustav,
При скорости над 100 км/ч основната компонента (в сумарното съпротивление при движение на автомобила) става тази от челното съпротивление и тогава аеродинамиката има огромно значение.
Имай впредвид, че движейки се с 200 км/ч, въздухът пред автомобила се компресира дотолкова, че ако при 10-20 км/ч усещането ти с ръката е като въздух, то при 200 км/ч е като гъсто желе (с други думи ако си покажеш ръката през прозореца, може и да се разделиш с нея).
Малко лаишко обяснение, но поне е по-лесно разбираемо
Поздрави
При скорости над 100 км/ч основната компонента (в сумарното съпротивление при движение на автомобила) става тази от челното съпротивление и тогава аеродинамиката има огромно значение.
Имай впредвид, че движейки се с 200 км/ч, въздухът пред автомобила се компресира дотолкова, че ако при 10-20 км/ч усещането ти с ръката е като въздух, то при 200 км/ч е като гъсто желе (с други думи ако си покажеш ръката през прозореца, може и да се разделиш с нея).
Малко лаишко обяснение, но поне е по-лесно разбираемо
Поздрави
Volvo XC90, D5 200 кс, AWD, 2013