10-10-2017, 06:33 AM
Здравейте,
Моето Волво хс90 е на 204к км. Характерното тракане на повдигачите се забелязваше още на 190к км. и от тогава само се усилваше. Двигателя е шумен, звучи като разхлопан и ако човек си сложи ухото пред въздухозаборника се чува характерното "клоп-клоп-клоп" - някой или няколко клапана отварят по късно и съответно затварят по рано. Информирах се от тук и там какво и как трябва да се направи и реших да си свърша работа сам.
Огледах цени на части и направих кратък списък:
Хидравлични повдигачи -20бр.
Кобилици -20бр.
Семеринг за разпределителния вал -1бр.
Гарнитура за капака -1бр.
Дихтунги за дюзите -5бр.
Проучих цените и останах леко шокиран, в МП цената на повдигача с номер 31251885 e 67,98 лв. Заместител е на цената 51.41 лв. Ориентирах се към афтърмаркет и там се спрях на INA които с малко отстъпки и т.н. докарах до 28 лв. на брой.
След като прочетох какви са размерите останах малко очуден, при диаметър 12мм на оригинала и заместителя, и дължина 35,5мм и на двата - всичко беше наред, дават ги че са за Волво. Само че в каталога на INA имаше и повдигачи които са с диаметър 12мм и дължина 35,7мм които се оказа че се слагат на над 20 различни производителя на автомобили, почти във всички двигатели.
Поръчах един за 28 лв. и един за 7,20 лв.
Мерих, гледах - разлика няма освен в един изрез който реално не върши никаква работа.
поръчах още 18 броя за да събера необходимите 20, поръчах кобилиците и пристъпих към ремонта.
1) Сваляне на дюзите и тръбите към тях. Добре е дюзите да се маркират коя къде е била.
2) Сваляне на капака на галвата/всмукателен колектор.
3) Откачане на ангренажния ремък. Тук първо с голяма отвертка прекарах двигателя в такава позиция че двата маркера на зъбните колела на разпределителните валове да са един към друг, а маркера на шайбата за ангренажа да е точно където трябва. С маркер белязах коляновия вал къде точно е, за всеки случай. Белязах и шайбата на разпределителния вал къде точно се завива, което все пак се оказа че не е нужно.
4) Развиване на всички упорри на разпределителните валове. Тук се оказа че валовете не могат да бъдат извадени без да се развият вакуум помпата и ГНП-то. Тъжно, при положение че другаря Швец е сложил по 3 болта, и два от тях са от долната страна, за които са ти нужни две ръце и добре обучен хамстер. След махането на болтовете е достатъчно да бъдат извадени около 1-2 сантиметра и това е напълно достатъчно.
5) Вадене на старите кобилици + повдигачи.
6) Слагане на новите кобилици + повдигачи.
7) Монтиране на разпределителните валове с нов семеринг. Според ВИДА затягането трябва да е 10 н/м, което си е малка греда при положение че динамометричния ми ключ мери от 20 нагоре. Малко тренировка и затягане на ръка Внимавайте за маркировките на валовете!
8) Монтиране на шайбата на разпределителния вал и закачане на ангренажния ремък.
9) Монтиране на капака на главата с новата му гарнитура.
10) Монтиране на вакуум помпата и ГНП-то (по скоро завиването им, с хамстера и счупената ръчичка).
11) Монтиране на дюзите с нови дихтунги.
Завъртях за около 10 секунди и не запали. На второто завъртане запали, трака зловещо около 1-2 секунди и повдигачите се напълниха. Колата работи тихо и мазно, няма нищо общо с тракането от преди това.
Оказа се че имам 4 повдигача паднали в най-долно положение, пружинката и клапаните им не работеха. Практически 4 клапана не са работили като хората. Другото интересно нещо е че ролките на всяка кобилица имаха поне по 1мм луфт. Тези на счупените повдигачи разбира се бяха с по голям - около 1.5мм на око.
Цена за части - 398,40 лв.
Време за ремонт - 6 часа, без много зор.
Моето Волво хс90 е на 204к км. Характерното тракане на повдигачите се забелязваше още на 190к км. и от тогава само се усилваше. Двигателя е шумен, звучи като разхлопан и ако човек си сложи ухото пред въздухозаборника се чува характерното "клоп-клоп-клоп" - някой или няколко клапана отварят по късно и съответно затварят по рано. Информирах се от тук и там какво и как трябва да се направи и реших да си свърша работа сам.
Огледах цени на части и направих кратък списък:
Хидравлични повдигачи -20бр.
Кобилици -20бр.
Семеринг за разпределителния вал -1бр.
Гарнитура за капака -1бр.
Дихтунги за дюзите -5бр.
Проучих цените и останах леко шокиран, в МП цената на повдигача с номер 31251885 e 67,98 лв. Заместител е на цената 51.41 лв. Ориентирах се към афтърмаркет и там се спрях на INA които с малко отстъпки и т.н. докарах до 28 лв. на брой.
След като прочетох какви са размерите останах малко очуден, при диаметър 12мм на оригинала и заместителя, и дължина 35,5мм и на двата - всичко беше наред, дават ги че са за Волво. Само че в каталога на INA имаше и повдигачи които са с диаметър 12мм и дължина 35,7мм които се оказа че се слагат на над 20 различни производителя на автомобили, почти във всички двигатели.
Поръчах един за 28 лв. и един за 7,20 лв.
Мерих, гледах - разлика няма освен в един изрез който реално не върши никаква работа.
поръчах още 18 броя за да събера необходимите 20, поръчах кобилиците и пристъпих към ремонта.
1) Сваляне на дюзите и тръбите към тях. Добре е дюзите да се маркират коя къде е била.
2) Сваляне на капака на галвата/всмукателен колектор.
3) Откачане на ангренажния ремък. Тук първо с голяма отвертка прекарах двигателя в такава позиция че двата маркера на зъбните колела на разпределителните валове да са един към друг, а маркера на шайбата за ангренажа да е точно където трябва. С маркер белязах коляновия вал къде точно е, за всеки случай. Белязах и шайбата на разпределителния вал къде точно се завива, което все пак се оказа че не е нужно.
4) Развиване на всички упорри на разпределителните валове. Тук се оказа че валовете не могат да бъдат извадени без да се развият вакуум помпата и ГНП-то. Тъжно, при положение че другаря Швец е сложил по 3 болта, и два от тях са от долната страна, за които са ти нужни две ръце и добре обучен хамстер. След махането на болтовете е достатъчно да бъдат извадени около 1-2 сантиметра и това е напълно достатъчно.
5) Вадене на старите кобилици + повдигачи.
6) Слагане на новите кобилици + повдигачи.
7) Монтиране на разпределителните валове с нов семеринг. Според ВИДА затягането трябва да е 10 н/м, което си е малка греда при положение че динамометричния ми ключ мери от 20 нагоре. Малко тренировка и затягане на ръка Внимавайте за маркировките на валовете!
8) Монтиране на шайбата на разпределителния вал и закачане на ангренажния ремък.
9) Монтиране на капака на главата с новата му гарнитура.
10) Монтиране на вакуум помпата и ГНП-то (по скоро завиването им, с хамстера и счупената ръчичка).
11) Монтиране на дюзите с нови дихтунги.
Завъртях за около 10 секунди и не запали. На второто завъртане запали, трака зловещо около 1-2 секунди и повдигачите се напълниха. Колата работи тихо и мазно, няма нищо общо с тракането от преди това.
Оказа се че имам 4 повдигача паднали в най-долно положение, пружинката и клапаните им не работеха. Практически 4 клапана не са работили като хората. Другото интересно нещо е че ролките на всяка кобилица имаха поне по 1мм луфт. Тези на счупените повдигачи разбира се бяха с по голям - около 1.5мм на око.
Цена за части - 398,40 лв.
Време за ремонт - 6 часа, без много зор.