The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1640 - File: showthread.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php 1640 errorHandler->error_callback
/showthread.php 915 buildtree
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Нов собственик на ХС90 с много въпроси

#1
Здравейте колеги,
Дойде ред и аз да се похваля с нова придобивка-ХС90 D5 2008 facelift АСК, след дълго търсене...
След закупуването навъртях около 500км на път за вкъщи и естествено еуфорията е на ниво. Среден разход 7,1 по компютър(не знам колко е вярно), като половината път е по магистрала 110-120 км/ч.
С хвалбата дотук. Сега е време за дооправяне на някои слабости и в тази връзка се надявам за малко помощ относно магазини за качествени резервни части, а също така и свестни сервизи,майстори и т.н.
Чел съм доста тук във форума и продължавам да търся, но понеже времето ми е дефицит(едва сега сядам зад компа) се надявам за препратка към някой линк от темите или всяка информация, която ще ми е от полза.
Конктретно: Взех колата след обстоен преглед и компютърна диагностика, като вече знаех какви са и проблемите. Моля да не ме критикувате, затова че съм взел кола, в която тепърва ще се наложи да се налеят средства. Това стана след много огледи и тестове на други коли и реших, че тази е с най-малко проблеми(в сравнение с другите) според моят бюджет.Просто ми писна да обикалям България(близо 4000км навъртях) и да гледам коли, които нямат нищо общо с описанието от обявите и «супер красивите снимки».Даже на някои направих разпечатки на сервизните истории докато са били обслужвани в МП и се оказа, че има такива на които само седалките не са ремонтирани, блъскани по няколко пъти, кърпени, пребоядисвани....Някой ще каже-Много добре, нали са отремонтирани .Както и да е, по същество сега.
Следните части и проблемчета:
1. Преден ляв амортисьр изпуснал-трябва да купувам 2 предни.
2. Ляв вътрешен накрайник на кормилната щанга има луфт-за смяна.
3. Тампони предна стабил.щанга
4. Преден долен тампон скоростна кутия
5. Уплътнение капак клапани
6. Уплътнение вихрови клапи-доста омаслено е.Възможно ли е да са самите вихрови клапи?
7. Уплътнение дюзи
8. Има може би един или няколко хидравлични повдигача износени-чува се характерният отчетлив метален звук. Майстора каза, че може и напасване на клапани да има.
Четох тук във форума по спомени, за подобен случай и после се наложило основен ремонт-клапаните се чупят в единият от цилиндрите и става...хубава картинка. Фатално ли е ако карам така известно време докато ги ремонтирам? Този двигател капризен ли е относно хидравличните повдигачи? Преди години имах БМВ и даже тракаха по-силно,много го тормозех на високи обороти и издържа, така го карах 2 години и го продадох.Нямах никакви проблеми.
9. Отлконение 15% повече от номиналното налягане на горивото в рейла. Може би регулатора или ЕГР. Каза още, че е хубаво една горивна добавка да сложа,за да изчисти инжекторите и горивните пътища и после ще видим. Препоръчайте добавка.Един приятел ми препоръча Castrol TDA,но каза че в България са я спрели, заради европейски екологични норми.Ще я потърся тук в Гърция, те са малко по-друга Европа, може и да я имат.
10. Други тампончета са тръгнгали малко , но може да се кара, не са за смяна.
11. И друго, като отворя капачката на маслото при работещ двигател, се чува този характерен барабанен плътен звук-думкане.Това говори за вакумен проблем. Може би вакумните тампони на двигателя.Утре ще ги проверя.
От МП ми предложиха следните цени:
1. Преден амортисьор -481лв
2. Тампон макферсон -91.93лв
3. Лагер макферсон - 275.26 лв
4. Ляв вътрешен накрайник – 206.05 лв
5. Хидравличен повдигач - 68 лв
6. Вихрови клапи – 285.20 лв
7. Регулатор налягане на рейла - 511 лв
8. EGR клапан - 1179 лв. Четох някъде ,че в София го елиминират софтуерно-къде, цени?
Може би някои от частите да ги търся в други магазини, а такива като хидравлични повдигачи и вихрови клапи да са оригинални от МП? Питам, защото няма смисъл да давам излишни пари, ако мога да си набавя качествени части от друго място.
Също така препоръка за сервиз? Мения за сервиза на Жоро в студентси град –София? Там преглеждах две коли и имам добри впечатления. Не съм от София, но не ми е проблем там да правя колата, ако ми е изгодно.
Иначе колата върви и се набира страшно.
АСК е ок, но предният (единствен собственик) е сменял само частично маслото, по 4 литра. Добре ли е да го сменя всичкото масло или така по 4 литра да продължавам, както са правили в МП? До 2016 е обслужвана само МП Люлин. Имам цялата серв.история.
Ангренажният ремък комплект с ролки е сменен февруари 2013 и са навъртяни 110хл.км.Колата сега е на 260 хил.Дали е добре да го сменям или има още ресурс в него? А водната помпа?
Препоръка за двигателно масло-да продължа ли с кастрол 0/30 както досега е карана с него само?
Много ми стана писането, ще ме извините, но се налага, нали затова е този форум.
Ако има препоръки за нещо различно от това, което съм писла по-горе, приемам всякъкви.
Благодаря предварително,
Поздрави.
Reply



Messages In This Thread

Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)