07-15-2017, 09:37 AM
Е, то идеята на темата беше малко по различна .. дали сме за и против всъщност няма да окаже никакво влияние на факта, че съвсем скоро всички нови Волваци ще са електрически.
---
А иначе, като при всички сложни проблеми - няма лесни и еднозначни решения. Колко и да ви е странно и двамата сте прави, донякъде.
Аз лично смятам, че МАСОВИТЕ средностатистически автомобили трябва да са електрически, НО само ако това е съпроводено с намаляване на въглеродния отпечатък.
Предполагам, че всички сме наясно със законите на физиката и знаем, че независимо как ще задвижваме нещо, ни е необходима константа от Х енергия.
Дали добиването на тази енергия ще бъде от индивидуален ДВГ на изкопаеми горива или от горенето на изкопаеми горива в някаква централа, всъщност няма никакво значение за природата.
За микроклимата в населеното място може би ... но само толкова.
Да не забравяме, че проблемите с климата идват на 100% от изкопаемите горива, защото това е СКЛАДИРАН въглероден двуокис, който сега вадим и добавяме към съществуващия.
С АЕЦ-а нещата са малко по-различни и там потенциалните проблеми са от друго естество, но това е отделна тема.
Та в крайна сметка, за да е истинска грижата за природата, развитието на електромобилите, трябва да върви ръка за ръка с намаляването на използването на изкопаеми горива. Иначе нищо не правим.
Що се отнася до електрическите автомобили, доста малко хора знаят, че всъщност в края а 19-ти и началото на 20-ти век те са съставлявали половината (че и повече) от всички автомобили и камиони. Имало си инфраструктура от изградени зарядни станции и изобщо бъдещето им е изглеждало доста розово, докато не се е появил евтиния петрол.....
Ето един такъв със зарядна станция цък тук http://www.vintag.es/2016/02/a-lady-sitt...ar-at.html и тук https://www.pinterest.com/pin/387802217891708572/
----
Ако отскочим малко по-напред в бъдещето и приемем, че горното условие е изпълнено, на практика промяната ще е доста по-комплексна и ще промени начина ни на живот и икономиката, повече отколкото можем да си представим.
Да не забравяме, че един електродвигател е МНОГО, ама много по-евтин, по-прост за изработка и много по-дълговечен от ДВГ. Основния проблем, който имаме в момента са батериите, но се работи активно по него.
От тук ще имаме много следствия.
1. Коли ще могат да произвеждат и доста по-изостанали държави (като България например) , което ще направи автомобилите по-достъпни.
2. Автопроизводителите няма да могат да прилагат (в пълна сила) сегашната си политика за планиран живот, което ще ни върне пак в ония времена, когато можеше по 20 години да си караш спокойно един автомобил, а не да започне планирано да се разпада на 5-тата година.
3. Начина на живот на самите потребители - Представете си да отпаде на зависимостта от картелите и монополите (поне енергийните)....
и т.н. и т.н.
-------
Навремето имах една 123-ка, дизел, която имаше навит на руло кабел под капака, захранващ един бързовар, мушнат в картера.
Собственика я беше докарал от Норвегия и ми обясни, че там повсеместни има контакти на паркоместата и посред зима, като паднат температурите, просто спираш и включваш колата в контакта. Не виждам логистично каква е разликата.
---
А иначе, като при всички сложни проблеми - няма лесни и еднозначни решения. Колко и да ви е странно и двамата сте прави, донякъде.
Аз лично смятам, че МАСОВИТЕ средностатистически автомобили трябва да са електрически, НО само ако това е съпроводено с намаляване на въглеродния отпечатък.
Предполагам, че всички сме наясно със законите на физиката и знаем, че независимо как ще задвижваме нещо, ни е необходима константа от Х енергия.
Дали добиването на тази енергия ще бъде от индивидуален ДВГ на изкопаеми горива или от горенето на изкопаеми горива в някаква централа, всъщност няма никакво значение за природата.
За микроклимата в населеното място може би ... но само толкова.
Да не забравяме, че проблемите с климата идват на 100% от изкопаемите горива, защото това е СКЛАДИРАН въглероден двуокис, който сега вадим и добавяме към съществуващия.
С АЕЦ-а нещата са малко по-различни и там потенциалните проблеми са от друго естество, но това е отделна тема.
Та в крайна сметка, за да е истинска грижата за природата, развитието на електромобилите, трябва да върви ръка за ръка с намаляването на използването на изкопаеми горива. Иначе нищо не правим.
Що се отнася до електрическите автомобили, доста малко хора знаят, че всъщност в края а 19-ти и началото на 20-ти век те са съставлявали половината (че и повече) от всички автомобили и камиони. Имало си инфраструктура от изградени зарядни станции и изобщо бъдещето им е изглеждало доста розово, докато не се е появил евтиния петрол.....
Ето един такъв със зарядна станция цък тук http://www.vintag.es/2016/02/a-lady-sitt...ar-at.html и тук https://www.pinterest.com/pin/387802217891708572/
----
Ако отскочим малко по-напред в бъдещето и приемем, че горното условие е изпълнено, на практика промяната ще е доста по-комплексна и ще промени начина ни на живот и икономиката, повече отколкото можем да си представим.
Да не забравяме, че един електродвигател е МНОГО, ама много по-евтин, по-прост за изработка и много по-дълговечен от ДВГ. Основния проблем, който имаме в момента са батериите, но се работи активно по него.
От тук ще имаме много следствия.
1. Коли ще могат да произвеждат и доста по-изостанали държави (като България например) , което ще направи автомобилите по-достъпни.
2. Автопроизводителите няма да могат да прилагат (в пълна сила) сегашната си политика за планиран живот, което ще ни върне пак в ония времена, когато можеше по 20 години да си караш спокойно един автомобил, а не да започне планирано да се разпада на 5-тата година.
3. Начина на живот на самите потребители - Представете си да отпаде на зависимостта от картелите и монополите (поне енергийните)....
и т.н. и т.н.
-------
Spurs Wrote:Как и къде точно ще си зареждат колите хората в блок като нашия 3 входа Х 8 етажа Х 3 апартамента...Това е въпрос на решаване на необходимост.
Навремето имах една 123-ка, дизел, която имаше навит на руло кабел под капака, захранващ един бързовар, мушнат в картера.
Собственика я беше докарал от Норвегия и ми обясни, че там повсеместни има контакти на паркоместата и посред зима, като паднат температурите, просто спираш и включваш колата в контакта. Не виждам логистично каква е разликата.