The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
XC90 бензин (2.5T) AТ размисли/нужда от съвет/бъдеща покупка

#1
Здравейте колеги,

Ще започна малко по-отдалеч. Преди няколко месеца реших, че искам да си купя нова кола - SUV. Самата покупка я планирам да е най-рано края на 2018та. Което е добре, защото имам много време да си избера марка. Но аз съм си такъв.. започвам с плановете и проучването много отдалеч.

Първоначално бях категоричен, че ще е Форестър - 2.5Т. Е да, ама ми е малко грозен.. а и моторите им са слаби. Прегряването и кривенето на глави им е като детска играчка. И са си скъпи Японци. После почна едно търсене в мобиле-то. Никва идея нямах какъв джип. Френски и италиянски коли - НЕ. Туарег/Кю7/Кайен, са ми малко "по-така". 15 годишни коли за "парадиране". Merc ML - НЕ. Не работих 6 години в Балкан Стар, за да си сложа такъв таралеж в гащите. Х5 - отново, не. Останаха Японски и Американски. И започна търсенето.. първо с минимална година и максимална цена без конкретизация в марката. Харесах си 2-3 марки, започнах да вдигам парите, ала-бала.. и така в края на азбуката ми изскочи и V-olvo. Викам, 'бах маа'му, тая марка съм я бях забравил тотално. Това ще е. Красива е (красотата си е субективна), Шведска е.. и сигурно ще е скъпа. Разгледах малко форума, разгледах онлайн сайт за авточасти.. ми не била толкова скъпа. Скъпи задни амортисьори, ако е нивомат. Накладки, дискове, предни амортисьори.. дет се вика консумативните части, на нормални цени.

Обаче от няколко различни източника чух "внимавай, че имат голям проблем с кутиите". Една приятелка от семейство с възможности ми каза, че през годините са карали много Volvo-та и не са имали такова на което да не ремонтират кутията. Иначе е супер доволна. Тя конкретно преди доста години караше XC90. Ясно че автомата.. без значение от марката е капризна кутия (освен ако не е някой дърт праисторически автомат като на Santa Fe). И скъпа. Колкото и вода да се донесе от далечни кладенци, сравнение с механична кутия не може и да става. А и в Балкан Стар толкова много 7 степенни кутии сме сваляли за ремонт, че ни се завиваше свят :lol: .

Реших да направя един рисърч във форумите за мнение. Тъй като съм абсолютно нов в тая марка ми трябваше малко време и четене да разбера какво е T5, T6, кои са с кутии на GM, кои не са.. преди/след 2006та и т.н.

Извадих си няколко извода, малко цени видях, споределени съвети от вас, Кой е Коко и кой е Роби и т.н.

T5 - явно това са 5 цилиндровите мотори, като 2.5Т - преди 2006та са 5 степенни Айсин-и, които се чупят повече от 6 степенните Айсини които са след 2006та
Т6 - 6 цилиндрови мотори, като 2.9 bi-turbo, с 4 степенен автомат на GM - още по-чуплив и по-скъп от 5 степенният. T6 e и 3.2 NA мотора с 6 степенен автомат, пак след 2006та

Нов/рециклиран хидротрансформатор (или както ние му викахме на побългарен немски - Вандлер) - около 1000лв
Нов мозък ~ 1200лв
Касети - никаква идея

Някои колеги казват, че пълен ребилд на 5 степенна кутия е към 3к лева. Плюс Хидро-то още 1000лв, с труд, ала-бала, да кажем че за 5-6к лева и си с подновени кутия, мозък, Хидротранс, а бе от-до. Не са никак малко пари, но някак си ми се видя доста поносино, като се сетя в Мерцедес колко струваше ремонт на кутия.

Та искам да питам..

1) Наистина ли в 5к може да влезне цялостен ребилд на кутия.. който при правилна експлоатация и пазене на кутията (под пазене нямам предвид да и трепериш, а да я чакаш да загрее преди да я мачкаш, да не я правиш да мирише на изгоряло видео и т.н.) да изкара още поне 50-60к километра спокойно? Естествено трябва и дозата късмет като за всичко друго в живота. Само не разбрах в 3-5к лв влизат ребилд на всички касети или само на износените? Т.е. риска след година до отвориш кутията за нови 5к си остава. Както знаем, влезнат ли стружки в мозъка, за последният всичко свършва.

2) Искам 2.5Т, дизел категорично НЕ, 2.9 също не искам. Логичното мислене ме докарва до извода, че заради макар и малко по-ниският въртящ момент от D5, то куплирана с 2.5Т кутията би трябвало да е малко по-издръжлива? Споделяте, че лимита на кутията е около 440-450Nm.

3) Срещнах мнения, че руснаци/американци силно хвалят точно T5 с 5 степенен Айсин, като една от здравите комбинации.

4) Някои от вас споделят, че ако ще е автомат САМО 6ст Айсин, т.е. след 2006та. Добре, но обявите в БГ към момента са едва няколко и всичките са 2003-2004та. Поне на снимки.. за 11000-13000лв са сравнително добре изглеждащи коли, регистрирани с БГ номера. Вариант е да се вземе от Германия след 2006та, но говорим за почти двойна цена, за да стане докарана до България и регистрирана кола. Както и харесваш 1-2, отиваш и, или купуваш каквото има, или се връщаш с автобуса и загубил 600-700лв за разходка в Германия.

От тук.. заслужава ли си да се плати двойна цена за кола след 2006та, която не е застрахована от лоша поддръжка => скъпи ремонти или за тези пари по-добре да се купи кола преди 2006та с идеята да се "запазят" едни пари за черни дни. Така може да се стигне отново двойната цена на първоначалната, но с ребилдната кутия и дори малко останали пари за някой друг кусур. Разбира се аз тепърва започвам да дебна обавите.. след няколко месеца може да се появи обява в нащо мобиле на кола след 2006та, добре изглеждаща, на приемлива цена. Но при първоначално поставеният въпрос, аз мисля че по-добре е да се дадат примерно 11к лв за кола от БГ, с уговорката, че автомата е по-слаб и въпроса по-скоро не е дали, а кога ще гръмне за цена около 5к лв.

Ясно, че винаги може.. да прегрее, да изкриви глава, да спука бутала, да направи салата в картера, турбото, електроника.. човек никога не е застрахован от разнородни проблеми.


И така.. не искам да тръгвам с негативи, но искам да се подготвя за лошият сценарий, защото искам да си купя кола на която да мога да разчитам и да си я карам с кеф поне 7-8 години. Не искам през година да давам по 3-4к лв за ремонт на едно и също нещо. Волвото много ме кефи и към момента имам желание да си купя. Колата едва ли ще види тунинг или най-много някой съвсем лек ремап, защото за неб бегачката е друга кола от всекидневката Wink. А и бегачка 2+ тона.. нали.... :lol:

Стана дългично, благодаря на всички прочели фермана ми и изразили мнение.
4.4.. there is no replacement for displacement!
Reply



Messages In This Thread
XC90 бензин (2.5T) AТ размисли/нужда от съвет/бъдеща покупка - by iago - 02-10-2018, 08:08 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)