The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
XC90 бензин (2.5T) AТ размисли/нужда от съвет/бъдеща покупка

(10-11-2019, 03:41 PM)che4ef Wrote: 2,5T5 със сменена турбина и картерна вентилация. 0W40 масло - германски Castrol или френски Motul, но най-вече Сastrol. Двигател приближаващ 300 000км. Гори масло от смяна до смяна около 2,5 литра. Сменям маслото на 5 000 - 5 500 км. Колата се кара яко. 5000 км се изминават на всеки 4 месеца.  Един от факторите за разхода  е високата температура. Самото масло през горещ летен ден в градски условия може и достига 120 градуса. Нормално температурата му се движи около 100 - 110 градуса. Това е в картера, което означава че достига и по - високи температури от горните из двигателя. Изпарява се или става много тънко и заминава. Такъв е двигателя. Антифриза нормално държи 87-89 градуса, но въпреки това мотора си е горещ. Забелязъл съм нещо - когато сменя маслото първите 1000 - 1500 км не го пипа, но после тръгва да го харчи. Така че и от маслото зависи. Затова го сменям на 5000км, нямам доверие че ще трае. Другото е че уплътненията на клапаните остаряват и започват да пропускат масло от там. 
Такъв е двигателя.

1:1  е и при моя двигател. 
Първите 1000-1500 почти не пипа и после започва постепенно да нараства, до към 400 мл на 1000 км и се стабилизира на тази отметка. 
Сменям го на 10-12 000 км. Горе-долу веднъж годишно.
Колата през 90% от времето се кара извънградско (съботно-неделно)
Смених картерната вентилация, но не помогна. Сега на ред е турбината. 
В Дунев ми развиха твоята теория и ме посъветваха да сложа "по-гъсто" масло - 5-40 (0-30 по книжка ). В момента карам с Валволин 5-30 (пак по съвет да мина на "по-гъсто".)
----
Иначе интернета е пълен със всякакви теории, но едно е ясно. това си е хроничен проблем на този мотор. 
----
Честно казано единственото ми притеснение е да не се задръсти катализатора, от там да започне да връща горещи газове и да прегорят изпускателните клапани. 
Иначе горенето на масло си е балсам за двигателя, навремето карах МЗ и задължително сипвах масло в бензина Wink
Reply



Messages In This Thread
RE: XC90 бензин (2.5T) AТ размисли/нужда от съвет/бъдеща покупка - by ogo - 10-11-2019, 04:42 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)