(10-11-2019, 03:41 PM)che4ef Wrote: 2,5T5 със сменена турбина и картерна вентилация. 0W40 масло - германски Castrol или френски Motul, но най-вече Сastrol. Двигател приближаващ 300 000км. Гори масло от смяна до смяна около 2,5 литра. Сменям маслото на 5 000 - 5 500 км. Колата се кара яко. 5000 км се изминават на всеки 4 месеца. Един от факторите за разхода е високата температура. Самото масло през горещ летен ден в градски условия може и достига 120 градуса. Нормално температурата му се движи около 100 - 110 градуса. Това е в картера, което означава че достига и по - високи температури от горните из двигателя. Изпарява се или става много тънко и заминава. Такъв е двигателя. Антифриза нормално държи 87-89 градуса, но въпреки това мотора си е горещ. Забелязъл съм нещо - когато сменя маслото първите 1000 - 1500 км не го пипа, но после тръгва да го харчи. Така че и от маслото зависи. Затова го сменям на 5000км, нямам доверие че ще трае. Другото е че уплътненията на клапаните остаряват и започват да пропускат масло от там.
Такъв е двигателя.
1:1 е и при моя двигател.
Първите 1000-1500 почти не пипа и после започва постепенно да нараства, до към 400 мл на 1000 км и се стабилизира на тази отметка.
Сменям го на 10-12 000 км. Горе-долу веднъж годишно.
Колата през 90% от времето се кара извънградско (съботно-неделно)
Смених картерната вентилация, но не помогна. Сега на ред е турбината.
В Дунев ми развиха твоята теория и ме посъветваха да сложа "по-гъсто" масло - 5-40 (0-30 по книжка ). В момента карам с Валволин 5-30 (пак по съвет да мина на "по-гъсто".)
----
Иначе интернета е пълен със всякакви теории, но едно е ясно. това си е хроничен проблем на този мотор.
----
Честно казано единственото ми притеснение е да не се задръсти катализатора, от там да започне да връща горещи газове и да прегорят изпускателните клапани.
Иначе горенето на масло си е балсам за двигателя, навремето карах МЗ и задължително сипвах масло в бензина