(04-28-2020, 10:42 AM)delyandamyanov Wrote: Здравейте колеги! Отворих една тема за покупка в раздела за S и V версиите, но леко се насочихме към ХС70. Вече пробвахме едно 2004, 2.4 дизел от Италия. Знам, че масово хората бягат от италиянки, но все пак всяко нещо си има цена, а и вече не ми се обикаля нагоре-надолу, а пазара е залят от италиянки.Колега, ще бъда пределно лаконичен - НЕДЕЙ!
........
По-надолу препоръчвам "болните" фенове на марката да не четат, още по малко да коментират.
---
1. Поддръжката на Волво, още повече на XC моделите, е МНОГО скъпо и трудоемко занимание. Това по-принцип, а като добавим утежняващи фактори като 16 години, Италия, джамбазин, дизел и атоматик .... аз лично би избягал с 200.
Като цяло частите за Волво се намират по-рядко, по-скъпи са и е изключителен къмет да намериш майстор, който наистина да разбира на тази марка, за да ти ги монтира.
При XC-тата се добавя и 4х4-то, което освен, че само по себе си изисква допълнителна скъпа поддръжка, но и за да си осигуриш достъп до двигателя, дори за най-елеметарен ремонт, е свързано с цял ден разглабяне и сглабяне на половината предница.
2. Произход - това, че колата е на 16 години и е от Италия, мисля че не заслужава дори да коментираме. Тук ключовия момент е, че това е модификацията преди фейслифта и .... въпрос на вкус разбира се.... но за мен не е толкова привлекателна.
3. Дизел - тук пак минуса е не конкретно за Волво, а принципно - сложна скъпа поддръжка. Аз лично новите дизели не ги харесвам. За мен последните "истински" , "вечни" дизели са се произвеждали до 80-те. От там...
4. Автоматик. Ахилесовата пета, не само а Волво, но и на всички "вечни" автоматици. Обикновено първото, което се предава и ремонта може да ти струва, колкото горе-долу е пазарната стойност на колата.
5. ХС-то не е джип така, че ако разчиташ да го караш офроуд - забрави.
Ако си се насочил към голяма кола и не живееш на някой планински връх - по-добре си вземи V70. Желателно ръчка, бензин и с достоверна история.
Турбото е по-желание. Ако държиш по-малкото проблеми, взимай атмосверник. Аз лично предпочитам турбото, защото усещането за истрелване с два тона .... абе не може да с сравни.
Пак по мое субективно мнение търси SUMMUM (сам ще си прочетеш какво е това). Като цяло усещането лукс за конфорт на Волво, моделите до 2008-ма, в сравнение с повечето други марки е несравнимо. Поне като ще наливаш пари, да знаеш за акво го правиш.
---------
II. По отношение на покупката.
!!!!!Волво (който и да е модел) само с оглед НЕ се купува. !!!!
1-во Искаш сервизна история. Собствениците на Волво като цяло са педанти и си я пазят. Ако няма, значи нарочно е скрита.
2-ро ЗАДЪЛЖИТЕЛНО намираш някой с VIDA-DICE да ти прочете колата. Не ми се навлиза в подробни обяснения. Просто ми повярвай.
3-то Много, много желателно да намериш колега със същия модел, с когото да правиш огледите.
Има много дреболии, които неопитното око пропуска, а могат да ти струват много, много скъпо.
----
Подготви се психологически, че ако държиш колата да е от БГ, търсенето ще продължи дълго. Аз моята я търсих близо година и накрая пак трябваше да направя някои компромиси.
През 2019-та на баща ми му търсих читаво V70 по горните критерии и за 6 месеца, така и не излезе нещо дори близо като състояние.
---
Надявам се, че не съм пропуснал нещо.
Ако съм, питай.
-----
И пак да напомня. Моля не ми отговаряйте на поста! Знам - Волво е марката на Бог, а Фото-Мое е пророкът му на земята!