03-31-2008, 08:41 AM
На мойто ХЦ90 номера с пробития резистор не проработи.
За да съм сигурен и за да мога свободно да руша си поръчах от МП въпросния шунт-резистор, почаках го 20 дена, цената му е около 8 лева.
пробих го на указаното място с 2 мм свредло ......
така..... монтирах го на колата, паля и......... няма никои, няма къси няма габарит ....... върнах стария резистор и всичко проработи ....
тогава взех приложените от Gorgo схеми за ХЦ90 и С80, разгледах ги внимателно и забелязах, че принципно са различни - докато при ХЦ90 +12 Волт първо отиват на въпросния шунт/резистор а след това отиват на нормално отворения контакт на релето за къси, докато при С80 +12 Волт първо отиват на нормално отворения краи на релето за къси и после отиват на шунт/резистор...... очевидно това оказва некакво влияние, съпротивлението във веригата на късите очевидно е фактора които командва както наличието на захранване към късите така и сигнала към контролната лампа .... отплеснах се ..........
какво направих аз ......
отрязах от стъблото на поп-нит с дебелина 2мм (стъблото не главата) парче около 5-8 мм, отрязаното натиках в пробития отвор на шунт/резистора, като по този начин повиших съпротивлението на същия, незнам с колко точно но го повиших...... монтирах този хибрид .... запалих ..... чудо ..... лампата не се обади
проблема е че пикселите на таблото светеха по слабо сякаш бяха намалени преди това от реостата за контрол яркостта на таблото.... е това се лекува със въпросния реостат увеличих малко осветеността и готово.
Предполагам, че ако добавеното парче от нит е с по-малки размери респективно ако добавеното съпротивление към шунт/резистора е по-малко то тогава лампата ще огасне а промяната в яркостта на таблото ще е още по-незначителна ..... въпрос на експеримент.
е това направих аз на моито ХЦ90 и засега съм доволен, вече не се изписва, че са изгорели светлините и не мига в оранжево триъгълника внимание....
:partyman:
За да съм сигурен и за да мога свободно да руша си поръчах от МП въпросния шунт-резистор, почаках го 20 дена, цената му е около 8 лева.
пробих го на указаното място с 2 мм свредло ......
така..... монтирах го на колата, паля и......... няма никои, няма къси няма габарит ....... върнах стария резистор и всичко проработи ....
тогава взех приложените от Gorgo схеми за ХЦ90 и С80, разгледах ги внимателно и забелязах, че принципно са различни - докато при ХЦ90 +12 Волт първо отиват на въпросния шунт/резистор а след това отиват на нормално отворения контакт на релето за къси, докато при С80 +12 Волт първо отиват на нормално отворения краи на релето за къси и после отиват на шунт/резистор...... очевидно това оказва некакво влияние, съпротивлението във веригата на късите очевидно е фактора които командва както наличието на захранване към късите така и сигнала към контролната лампа .... отплеснах се ..........
какво направих аз ......
отрязах от стъблото на поп-нит с дебелина 2мм (стъблото не главата) парче около 5-8 мм, отрязаното натиках в пробития отвор на шунт/резистора, като по този начин повиших съпротивлението на същия, незнам с колко точно но го повиших...... монтирах този хибрид .... запалих ..... чудо ..... лампата не се обади
проблема е че пикселите на таблото светеха по слабо сякаш бяха намалени преди това от реостата за контрол яркостта на таблото.... е това се лекува със въпросния реостат увеличих малко осветеността и готово.
Предполагам, че ако добавеното парче от нит е с по-малки размери респективно ако добавеното съпротивление към шунт/резистора е по-малко то тогава лампата ще огасне а промяната в яркостта на таблото ще е още по-незначителна ..... въпрос на експеримент.
е това направих аз на моито ХЦ90 и засега съм доволен, вече не се изписва, че са изгорели светлините и не мига в оранжево триъгълника внимание....
:partyman:
VOLVO XC90 D5 AWD - 2003