The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
D5 -пуши черен дим

#1
Д5 двигател при рязко подаване на газ искарва черен дим Sad само при рязко ускорение. Колата е на 200 000км,автоматик, сменени са филтри, маслото за 7 000км не го е барнало изобщо. Колата си върви перфектно но ме дразни пушилката. От каде да почна и дали изобщо да го барам...
Благодаря на отзовалите се
Volvo S60 D5 163hp D5244T - automatic
[Image: ab192146.gif]
юзербары для форумов
Reply

#2
според мен е нормално да изпушва при положение, че и биеш kickdown . Ако пуши постоянно или при постоянна скорост тогава не е добре.
Може да си оцелил и кофти нафта, къде зареждаш?
бивши:
V40 1.9D 115hp '03 - D4192T3
настоящ
Xc70 D5 185hp MY'06 - D5244T4
Reply

#3
stefi_pavlov Wrote:Д5 двигател при рязко подаване на газ искарва черен дим Sad само при рязко ускорение. Колата е на 200 000км,автоматик, сменени са филтри, маслото за 7 000км не го е барнало изобщо. Колата си върви перфектно но ме дразни пушилката. От каде да почна и дали изобщо да го барам...
Благодаря на отзовалите се
Нормално да пропуши колега,не се притеснявай
Като и смачкаш газта и моето волво пропушва за около 3-4 сек
Аз лично си мисля че не успява в първият момент да направи достатъчно добро изгаряне
Ама като знам и турбината как помпи....
Само новите дизели на мерцедес съм виждал как не пропушват и ауспусите им са като на бензинови коли бели
Всички други пропушват и бмв и ауди и vw
не си пипай количката че могат да ти я прецакат някои "Майстори"
волво s60d5 163hp
Reply

#4
толкова е за 2-3 сек пропушва и то не е гъст дим просто го виждам в огледалото как почва да се разнася дим по асфалта, аз си мислех да не е от гумички на клапаните, но като видях в скантех че една гумичка е 30 лв, явно ще си пуши Smile))
Volvo S60 D5 163hp D5244T - automatic
[Image: ab192146.gif]
юзербары для форумов
Reply

#5
От гумички ще ти пуши синкаво а не да препушва черно като я настъпиш, не се шашкай.
V40 B4204S '97
Reply

#6
Колега аз съм с 850 тди и то пушеше яко при ускоряване ,от моето турбо излиза едно тънко мъркуче, което отива в един клапан и регулира каква част от изгорелите газове ще премине през турбината. Аз откачих това мъркуче от клапана и с една 50 кубикова спринцовка предварително изтеглена до средата подавах ту вакуум ту налягане към турбото и там нещо се раздвижи и се оправи работата.
Reply

#7
Това дето си раздвижил с спринцовката да не е калапата за изгорелите газове мойта на 940 ката беше блокирала ама много. Аз разглобих турбината на 940 ката и смених втулки и преди гореше масло сега пак го духа към двигателя и прави димна завеса ама като 5 камаза и 3 зила. Ама па как върви. Ама при тебе щом не го духа незнам може от клапаните да го бута.
Reply

#8
И аз се стрясках така в началото за моята.Като я настъпя , за 3-4 сек изпушваше.Моята е на 230000км.Работя в Румъния и реших да сменя нафтата като зареждам от братския северняк.Чудо! Вече 2-ра годинка си карам и не забелязвам чернилка в огледалото.Отварях и почиствах ЕГР-а.Има подробна тема за това.
Човек цял живот се учи . . .


[Image: ab250839.gif]
Reply

#9
Здравей колега, като цяло с оглед на възрастта на двигателя ти е нормално да пропушва особено при рязко ускорение. Причината най- вероятно е в прочутата EGR система и ефекта и в/у смукателния колектор с времето.
Като казвам възраст нямам предвид, че двигателя е на умиране! Просто с времето около и след EGR (за рециркулация на изг. газове) клапана най- вече при дизелите става такава гмеж от сажди и нагар която полепва по стените на смукателния колектор, че буквално стените на последния утесняват. Това води до чувствително намален приток на въздух и съответно способността да се изгори подаденото количество гориво и черен пушек (в началото си личи най- вече при ускорение).
По принцип това е прогресиращ процес, тъй като когато вече има натрупан лепкав слой от сажди, нагар и масло по стените на колектора това благоприятства полепването на нови частици което пък води до още по- стеснен колектор - повече недогоряло гориво и сажди и тн.

Решенията са две:
1. Периодична профилактика (почистване) на EGR клапана и смукателния колектор от сажди и нагар
Плюсове: запазваш оригиналната конструкция на двигателя и екологичните му характеристики по отношение на NOx емисиите
Минуси: Трудоемко, изисква периодичност, време и/ли усилия + разходи ако майстор ще го прави, а ако колектора е зле за да се почисти трябва да се свали, което може да бъде сложно и скъпо занимание (зависи от двигателя).

2. Затапване на EGR клапана
Плюсове: дълготрайно решение; проста, лесна, бърза и евтина процедура; не влияе негативно (даже напротив) и не представлява опасност за двигателя; след затапване е възможно колектора частично да се самопочисти във времето от въздушния поток преминаващ през него
Минуси: влошени екологични характеристики (по- специално NOx отпечатъка), препоръчително да е затапването да се извърши от грамотен човек, а в случая (D5) при двигатели с електронно управление задължително.

Надявам се съм бил полезен
Успех и много безаварийни км. пожелавам
Поздрави
Volvo V40 1.9 TD D4192T (F8QT)
Volvo 855 2.5 TDI D5252T
Reply

#10
Здравейте.
Предстои ми евентуална покупка на S60 D5 163h.p., 2001г.
Притеснява ме точно това припушване за което става въпрос и тук. Когато човека (от кого ще купувам) подаде рязко газ, може би около 3000rpm - отзад направо изпуши плътен черен дим.
Иначе когато пробвах колата вървеше много добре, никакво прекъсване, никакво забавяне....направо самолет ми се стори...никакви странични шумове.
Възможни причини за този пушек освен този EGR клапан?
[Image: ab268624.gif]
[Image: ab262939.gif]
ВНИМАНИЕ!!!От много секс се ослепява!!!!!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)