Posts: 112
Threads: 32
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2011
Reputation:
0
Здравейте,
тъй като не намерих особени резултати в търсачката,реших да пусна нова тема.
Онзи ден се качвах на Витоша с колата (тази от подписа) към хижа Алеко. Всичко беше ок сутринта на -7 си запали от раз. Качихме се нагоре и паркирах. След около минута реших да я преместя малко по-навътре,защото бях спрял на един завой и влезнах да запаля,но не успях. Стартера въртеше,акумулатора беше ок,но пробвах няколко пъти и неуспешно. Никога не ми се беше случвало. Както и да е,оставих я и отидохме да покараме. След 4-5 часа като се върнах опитах отново да запаля и си запали без никакъв проблем (Беше пак под 0-та). Приятеля с който бях ми обясняваше за някаква негова служебна дизелова кола (не разбрах марката) която имала някакъв датчик който спирал горивната помпа след като колата била разтресена доста,а пътя нагоре към хижата беше на ужасни бабуни,но пък двигателя си работеше и си паркирах и всичко беше ок до преди да я изгася. Вчера пак се качвах там,но този път карах по-бавно по бабунките и нямаше проблем със запалването.Някой има ли представа от какво може да се е получило така,защото не знам кога пак може да се случи и искам да го предотвратя.
VOLVO 780
Posts: 974
Threads: 77
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2011
Reputation:
0
Здравей колега.Аз на моята С40 , когато е топла , върти с 1-2 идеи повече за да запали.Бях пускал тема май , и един колега беше казал че това е от свещите , ставало дума за някакъв нагар по тях и при топли свещи по-трудно давали искрата.От кога не си сменявал свещи/кабели ?!
Sweden style , by momcho00
____________________________________________________________________________
Клубна карта №:00389
пазлы trefl
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
momcho00 Wrote:Здравей колега.Аз на моята С40 , когато е топла , върти с 1-2 идеи повече за да запали.Бях пускал тема май , и един колега беше казал че това е от свещите , ставало дума за някакъв нагар по тях и при топли свещи по-трудно давали искрата.От кога не си сменявал свещи/кабели ?!
D4192T3...
Какви кабели и свещи го караш да сменя.
Posts: 974
Threads: 77
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2011
Reputation:
0
Еййй недоглеждането води дотам ..извинявам се !
Sweden style , by momcho00
____________________________________________________________________________
Клубна карта №:00389
пазлы trefl
Posts: 85
Threads: 16
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2008
Reputation:
0
Колега и аз съм същата кола и със същия проблем. Бях пуснал тема преди време, но нямаше много коментари. Лятото особено е по-осезаемо, понеже е горещо и времето и ефекта е засилен. Според мен няма връзка с разтрисането на двигателя, а с температурата. Аз се бях ровил и в Рено форума, нали са ни идентични двигателите и има няколко версии:
1. Датчик за налягане в рейката - ако дава грешни стойности при високи t има проблем с паленето, защото дюзите отваряли при някакво определено мин.налягане и се бърка цялата с-ма.
2. Регулатор високо налягане - отношение към т.1
3. Елемент на ГНП
Сега говоря бързо по спомен, а и не съм разбирач, но това се сещам към момента.
На мен понякога (особено лятото) ми се е случвало въобще да не мога да запаля, чакам известно време...и пробвам пак. Веднъж бе на много неподходящо място, аз я изгасих неволно...хубаво, че имаше наклон, че да мръдна малко....
Та така, аз повече не съм се занимавал, проверих за датчик налягане, регулатор и т.н. и са си бая кинти и се отказах, а и нямам никакво време, общо взето.
Ако намериш решението - казвай...
Поздрави и успешна година на всички !
Posts: 112
Threads: 32
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2011
Reputation:
0
Възможно да е от температурата. Стрелката на температурата си беше в нормално положение,все пак перката на радиатора се включи и пробвах да запаля отново и след като се изключи,но пак безуспешно,а лятото често ми се случва да се включва перката,но не е имало проблеми с паленето.
@toncheff - можеш ли да ми кажеш горе-долу какви цени са нещата които гледа. Поне едно по едно да ги сменя,за да не стане някакъв фал където не трябва.
VOLVO 780
Posts: 85
Threads: 16
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2008
Reputation:
0
Аз не казвам, че е прегрявана колата, всичко си е нормално, темп. е по средата - т.е. в норма, просто двигателя е загрял (това имах предвид).
По принцип...първото място, което търся аз винаги е eBay, но сега не излизат нови части. Намерих това:
http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-S40-V40-...3cbffb8c0a - цяла рейка с датчика, но е секънд хенд и нямаш идея дали не е като твоя (ако е от него де)
http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-S40-V40-...3cc0310aee - това е ГНП..също втора употреба.
Регулатор не намерих.
Аз мислех да отида някъде на диагностика и да видим какво ще излезе, даже си мислех точно преди теста да я покарам малко на 1-ва или нещо подобно, за да загрее хубаво, примерно до включване на вентилатора, но нямам никакво свободно време, а и не ме мъчи чак толкова, щото особено сега през зимата...по-рядко го виждам проблема. Лятото обаче не беше много приятно.
Та...идеята ми е ако имаш възможност иди на диагностика...предполагам, че ще си каже какво й има, освен ако не направи класическия номер - при майстор - всичко бачка... . Няма смисъл да си мислиш за подмяна на каквото и да е, така самоцелно...
Поздрави и дано решиш проблема и споделиш от какво е....
Posts: 163
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2011
Reputation:
2
Здравейте колеги,наскоро четох в дизелклуб за такъв проблем ,наречен "проблем с топлото палене",само че ставаше дума за VW TDI моторите.Предполагам ,че същото може да се отнася и за Волво ,имайки предвид ,че дизеловите софтуери следват горе-долу една и съща логика на управление.Общо взето ставаше въпрос за това ,че в софтуерната карта за управление на впръсканото гориво ,е заложено ,при палене на топъл двигател ,дюзите да започнат да впръскват гориво ,след като стартера завърти коляновия вал с някаква определена минимална честота/напр.280 об/мин/.При студен мотор не е така- тогава се подава гориво при всякакви обороти/затова няма проблеми при студено палене/.И ако в случая на колегата,акумулатора е бил леко поразреден заради повечето консуматори през зимата/доколкото разбрах и перката на радиатора се е включила/,е възможно да се е получило нещо такова.
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004
Posts: 85
Threads: 16
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2008
Reputation:
0
Колегата j-ikata може и да е прав, защото в предишна дискусия мисля, че колегата mudancho, който ако не ме лъже паметта беше споделил, че има същия проблем, каза, че след смяна на акумулатора това е изчезнало. При мен например, акумулатора е някакъв малък, даже ходи свободно в гнездото си, определено не е правилния (няма никакви стикери и не знам колко амперчаса е) и ако има такъв момент, като нищо може и от това да е.....Обаче от друга страна, топлия двигател се развърта много по-лесно....знам ли. То най-лесно е да пробвам с по-мощен акумулатор, ама нямам код за стереото и ще си вкарам друг автогол. Освен да закача без да разкачам моя....това мога да го пробвам..
Posts: 699
Threads: 72
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2011
Reputation:
0
Мм дам,точно така се случи при мен.До сега не ми е правило проблем с новия акумулатор.Имах един 95ампера,който не се събра за съжаление(не можеше да се затвори капака на колата ),но пък палеше като ракета на топло и на студено.Иначе и при мен на стария акумулатор пишеше Волво и беше оргинален,даже сигурно първия с колата дето си върви и на топло прави к*рец.Сега съм с Монбат 65ампера и съшо нямам проблеми със топъл и студен старт
Volvo V50 D5 2006
Volvo S70 2.5 TDI
Volvo V40 1,9D 115h.p 2004
Nissan Primera P10 2.0D - ex.
|