The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Парно на V40

#1
Здравейте колеги , от доста време колата няма добро парно и така я карам ама сега в тия студове е много неприятно. Колата е В40 '96 набор 1.8.
При настроено на макс от врътката 28градуса май беше , не духа така тапло както трябва да е. Колата е с климатроник и има газова уретба/ ако има значение/ . Изпарителя е вързан след радиаторчето на купето ако има значение т.е. ДВИГАТЕЛ --> РАДИАТОР ПАРНО -- > ИЗПАРИТЕЛ -- > ДВИГАТЕЛ. Така я купих не съм пипал нищо. Има те ли някакви идеи .. от къде да почна да проверявам и да търся проблема?
Reply

#2
Здравей колега, пиши къде ти държи температурата - дали загрява достатъчно самият двигател, за да се знае на къде да се насочи вниманието.
Volvo S40, 1.8i, 115hp, Automatic, 1999
Адвокат в София
Reply

#3
Нищо не проверявай, смени термостата. Бонус ще получиш и по-нисък разход.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#4
Ами температурата и лете и зиме заковава на средата, не мърда от там при заграяла кола, без значение колко е студени вън или колко е горещо. Зимата даже доста често чувам вентилато да си върви, в големи студове. Термостата не съм сменял никога откак колата е в мен. Възможно ли е от него да е проблема , при положение че дори и зимно време си духа вентилатора? Пипал съм маркучите / дебелите/ и като загрее доста тогава пуска водата към радиатора.
Reply

#5
Oткачи изпрарителя и възтанови заводския малък кръг с една муфа като покараш на бензин.Ако се оправи значи изпарителя ти прави тапа и пропуска малко вода.Така мотора държи температура но дебита през парното е малък и не достига да духа топло.Ако е така отвори изпарителя и прочисти водните му магистрали.Впрочем като откачиш изпарителя и духнеш във водния му кръг не трябва да усещаш никакво съпротивление, това също ще те насочи.В много случаи ризата на изпарителя се наблъсква с утайки и това е причина за лош топлообмен и дебит.
V40 B4204S '97
Reply

#6
Oпа грешка!!!
Помислих, че в тая тема става въпрос за "Порно" - а то за "Парно" Smile
S80 D5244T 163hp - 2006г. ръчна скоростна кутия
Reply

#7
Направих следния тест:
Студена кола , запалих я на сутринта да загрее, парното спряно(на 18гардуса врътката). Пипам маркуча на ходящата вода на радиаторчето(изходящата от мотора) гореща , както и трябва да е. Пипам изходящата от радиаторчето пак гореща, входяща на изпарителя гореща, изходяща на изпарителя гореща. Пускам парното на макс(червеното ) и след 2-3 мин пак същата проверка. Входяща на радиаторчето на парното - гореща. Изходяща на радиаторчето на парното - Студена !!! Тук бях шах ... и така към изпарителя отива студена вода и вие се сещайте какво излиза след като мине и газта през него... Това на запушен радиатор ли намирисва или на запушен изпарител и намален дебит в следствие на което се преохлажда водата?
Reply

#8
Грешка е че си вързал изпарителя след парното защото работата му силно се влияе от това какво прави в момента.Ясно е че е с идеята да имаш по-добро парно но изпарителя е с предимство защото ще определи разход и работа на мотора.Съвета ми е първо да смениш мястото му на свързване по следния начин (без да се обиждаш че те подценявам но един съвет никога не е вреден).От мотора антифриза отива в долната част на изпарителя, от изхода му в горната част отива в парното и от изхода на парното обратно в мотора.По този начин ще осигуриш оптимална работа на изпарителя в температурен режим с минимални външни влияния като в случая това е парното.Когато монтирах моята газова се запознах с парното на колата благодарение на колегите тук и се оказа че постоянно върти антифриз през радиатора на парното а не се командва с термовентили.Ако е свързан изпарителя след парното то в момента в който се включи вентилатора и ще падне температурата на изхода му защото времето навън е студено и буквално се обдухва с леден въздух което неминуемо ще промени работата на изпарителя.Самия изпарител не "смуче" чак толкова от топлината така че не ти е проблем.Направи първо това и след това ще го мислим ако има още някакъв проблем.
Като съвет първо когато колата е студена и завърти вентилатора, включи вътрешната рециркулация, така ще засмуква парното по-топъл въздух от купето докато влезе в режим.Това ще ти помогне по-бързо да загрее и след това я изключваш.
Но каквото и да правиш първо както те посъветвах възстанови оригиналната система и на принципа на изключването само ще си покаже.На мен лично ми прилича на намален дебит.
V40 B4204S '97
Reply

#9
Благодаря за съвета колега ,абсурд е да се обидя , не се притеснявай Smile . Та нали затова питам тук във форума Smile.
Ще направя както казваш , първо ще махна изпарителя и ще оставя колата така както е била без газ. После ще разменя местата на изпарителя и радиаторчето за купето. За сегашната инсталация не съм я правил аз просто така купих колата . След като направя "врътките" ще пиша какво е станало.
Reply

#10
traffic Wrote:Благодаря за съвета колега ,абсурд е да се обидя , не се притеснявай Smile . Та нали затова питам тук във форума Smile.
Ще направя както казваш , първо ще махна изпарителя и ще оставя колата така както е била без газ. После ще разменя местата на изпарителя и радиаторчето за купето. За сегашната инсталация не съм я правил аз просто така купих колата . След като направя "врътките" ще пиша какво е станало.

Ако ти трябват маркучи,звънни да ти кажа от къде да си вземеш на сметка Wink .
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)