Точно за това разпитвах -някой с опит да каже какво се прави. Единствената информация която имам е надписите на компресора (при мен шпрея липсва). Доколкото разбирам той пълно гумата с нещо като пореста пяна, мислех че действа дори при сцепена гума, но пък ако е само спукана след като стигна до гумаджия няма да може да се изстръже......
Понеже няколко човека ме разпитваха за колата - ще пиша тук. От повече от 10г. смених дизеловите коли за бензинови на алтернативни горива, карал съм всичко имал съм и коли внесени с уредби от Западна Европа. Но това което са направили от Волво си струва парите. Поради липса на свободно време (а когато имам вали сняг
)) ), съм му навъртял 100км. Но истината е че фабричното си е фабрично. Дори в сервиза който посещавам, никак не обичат политиката ми с афтър сейл уредби и те бяха възхитени от колата и това как изглежда всичко под предния капак.
Това което знам до тук е - има 3 бутилки с общ обем 97 литра. Дават им пробег на метан 250км. (с автоматични скорости е 222). Според италианския талон има 5 съда (там всичко е описано със серийни номера). Не съм запознат технически но според по-запознати това са нещо като разширителни съдове, казаха им имената но ги забравих. Резервуара за бензин е 30-на литра. На метан би трябвало да събира 15 кг. Няма резервна гума, има малка кухина на мястото на гумата където седи компресорчето, със спрейчето (при мен го няма но съм гледал други коли които си го имаха). Голямата бутилка е 72л. карбоново алуминиева (според инфо от нета), на мястото на гумата. И под двете задни седалки има 2 стоманени бутилки по 12.5л. Колата има един компютър, който управлява работата на двигателя и на двете горива. Колата е настроена да работи на метан (това е основното гориво), като знам че освен настройките има разлика и в клапаните като материал от който са изработени.
Възможно най- безопасния вариант = всички съдове са извън купето. За сега това мога да споделя като впечатления, отдавна знам че има 2 вида автомобили - Волво и другите, но все не се престрашавах. Най-страшния потенциален проблем е редуктора, който смъква налягането на метана от 200 бара на 12,5. За сега никой не ги ремонтира, а нов ми бяха казали че струвал 2800 в МП. Проблема е че масовите редуктори променят налягането на 1 или 1,5 бара (на толкова работят дюзите). Фабричните обаче са на 12,5 не само на тази кола и на Тоурана и на Мултиплата. Времето ще покаже, едно е сигурно - колата си заслужава.
Понеже ме питаха хората, да има малко такива коли на пазара и то (понеже следя обявите от повече от 6 месеца), не че са толкова малко колкото че има екземпляри които ги обявяваха и ги купуваха в първите 5-6 дена хихихихи. Търсих си автоматик, но просто всичките бяха много амортизирани - на много километри, което е напълно нормално. Само да спомена - обявите за такива коли за по 12-16 хил. 99-01г. ги пуска един и същи човек и са нереални (за справка пробвайте да се обадите на тел.). Можете да видите че са пуснати през една минута всичките.
Желая приятен ден на всеки и нека ако някой може да допълни информацията да пише и на мен ми е интересно.