The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo sS80 Bi-fuel инструкция за ползване

#1
Здравейте,
От няколко седмици съм щастлив собственик на този разкошен автомобил. От никъде не мога да си изтегля книжка, намирам само за бензиновите без газова уредба. Ако имате представа от къде мога да прочета. Преди всичко ме интересува на колко километра се сменя въздушния филтър, има ли някакви специфични профилактики. Както и как се ползва компресорчето което е вместо резервна гума, от къде мога да си купя нов шпрей с какъв срок на годност е.
Един познат ми каза че след като го ползвам, гумата не може да се изчисти и трябва да се купува нова.....
Интересуват ме всичките тези неща, ако знаете от къде мога да ги прочета ще съм много благодарен
Приятна неделя на всички (времето на вън е доста снеговито).
Reply

#2
Провери си каква марка е газовата уредба, след това вече търси нейните спецификации. Въздушният филтър снемяй на 10 000, ведно с него и филтрите на ГИ. Относно този спрей и аз имах същия, но си взех резервна гума, тип патерица, тъй като по хубавите наши пътища се цепят гуми, при което този спрей е напълно безполезен.
София Волво v40 Bi-fuel 2002г.1783сс, B 4184 S9
Reply

#3
Точно за това разпитвах -някой с опит да каже какво се прави. Единствената информация която имам е надписите на компресора (при мен шпрея липсва). Доколкото разбирам той пълно гумата с нещо като пореста пяна, мислех че действа дори при сцепена гума, но пък ако е само спукана след като стигна до гумаджия няма да може да се изстръже......
Понеже няколко човека ме разпитваха за колата - ще пиша тук. От повече от 10г. смених дизеловите коли за бензинови на алтернативни горива, карал съм всичко имал съм и коли внесени с уредби от Западна Европа. Но това което са направили от Волво си струва парите. Поради липса на свободно време (а когато имам вали сняг Smile)) ), съм му навъртял 100км. Но истината е че фабричното си е фабрично. Дори в сервиза който посещавам, никак не обичат политиката ми с афтър сейл уредби и те бяха възхитени от колата и това как изглежда всичко под предния капак.
Това което знам до тук е - има 3 бутилки с общ обем 97 литра. Дават им пробег на метан 250км. (с автоматични скорости е 222). Според италианския талон има 5 съда (там всичко е описано със серийни номера). Не съм запознат технически но според по-запознати това са нещо като разширителни съдове, казаха им имената но ги забравих. Резервуара за бензин е 30-на литра. На метан би трябвало да събира 15 кг. Няма резервна гума, има малка кухина на мястото на гумата където седи компресорчето, със спрейчето (при мен го няма но съм гледал други коли които си го имаха). Голямата бутилка е 72л. карбоново алуминиева (според инфо от нета), на мястото на гумата. И под двете задни седалки има 2 стоманени бутилки по 12.5л. Колата има един компютър, който управлява работата на двигателя и на двете горива. Колата е настроена да работи на метан (това е основното гориво), като знам че освен настройките има разлика и в клапаните като материал от който са изработени.
Възможно най- безопасния вариант = всички съдове са извън купето. За сега това мога да споделя като впечатления, отдавна знам че има 2 вида автомобили - Волво и другите, но все не се престрашавах. Най-страшния потенциален проблем е редуктора, който смъква налягането на метана от 200 бара на 12,5. За сега никой не ги ремонтира, а нов ми бяха казали че струвал 2800 в МП. Проблема е че масовите редуктори променят налягането на 1 или 1,5 бара (на толкова работят дюзите). Фабричните обаче са на 12,5 не само на тази кола и на Тоурана и на Мултиплата. Времето ще покаже, едно е сигурно - колата си заслужава.
Понеже ме питаха хората, да има малко такива коли на пазара и то (понеже следя обявите от повече от 6 месеца), не че са толкова малко колкото че има екземпляри които ги обявяваха и ги купуваха в първите 5-6 дена хихихихи. Търсих си автоматик, но просто всичките бяха много амортизирани - на много километри, което е напълно нормално. Само да спомена - обявите за такива коли за по 12-16 хил. 99-01г. ги пуска един и същи човек и са нереални (за справка пробвайте да се обадите на тел.). Можете да видите че са пуснати през една минута всичките.
Желая приятен ден на всеки и нека ако някой може да допълни информацията да пише и на мен ми е интересно.
Reply

#4
Здравей Bouns,
От няколко години карам такава кола и ако имаш въпроси, за които все още не си намерил отговори, мога да опитам да отговоря.
Reply

#5
Здравей, имам да Sad . От известно време когато колата загрее не държи празен ход на метан и гасне. Случва се 1-2 пъти в седмицата, като я оставя да изстине и за запаля пак си загрява и всичко и е ОК............. И ми се струва че като мине на метан намирисва, казаха ми че този газ не миришел а миришело хидравличното масло на компресорите, но се усеща. Обиколих няколко газаджии без никакъв ефект. Изпратиха ме при едни много интелигентен човек закачи се гледа и каза че е от първата ламда сонда. Каза да я сменя и да си купя от МФ, аз започнах да търся - може от представителството или Дензо, обаче въпроса ми е някой ако се е сблъсквал с тоя проблем да каже какво мисли. Защото първо проблема не е постоянен и второ на бензин колата работи перфектно, а на метан не държи само празен ход иначе над 1800 оборота си работи както винаги.
Благодаря предварително
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)