The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
волан с80

#1
Привет на всички.Имам един въпрос относно волана ,но първо малко предистория.Още след закупуване на автомобила забелязах следния проблем-при пълен десен завой лявата гума опира в подкалника.След смяна на биалети и ляв шарнир ходих на реглаж и ми казаха че рейката е сваляна за ремонт и не е зацепена както трябва.При пълен десен волана се навива малко повече от колкото трябва и пича каза че може да се оправи с реглаж,но волана когато карам направо няма да е както трябва.Карам така доста време но е ужасно дразнещо как стърже, а ми се налага ежедневно да правя тази маневра,още повече че купих летни гуми 225,а зимните бяха 205.Въпроса ми е лесно ли се сваля и центрова волана,и как точно става.
volvo s80 2.5 tdi 140hp-2000g.
Всяка идиотска постъпка си има философско обяснение!
Reply

#2
дефо Wrote:Привет на всички.Имам един въпрос относно волана ,но първо малко предистория.Още след закупуване на автомобила забелязах следния проблем-при пълен десен завой лявата гума опира в подкалника.След смяна на биалети и ляв шарнир ходих на реглаж и ми казаха че рейката е сваляна за ремонт и не е зацепена както трябва.При пълен десен волана се навива малко повече от колкото трябва и пича каза че може да се оправи с реглаж,но волана когато карам направо няма да е както трябва.Карам така доста време но е ужасно дразнещо как стърже, а ми се налага ежедневно да правя тази маневра,още повече че купих летни гуми 225,а зимните бяха 205.Въпроса ми е лесно ли се сваля и центрова волана,и как точно става.


Аз имам абсолютно същият проблем.
След доста консултаций с майстори и колеги от форума стигнахме до извода, че е от джантите - не са оригиналните за модела!
Засега мисля да сложа 3-4mm фланец да изнеса джантата с гумата малко навънка и да не опира.
S80 D5244T 163hp - 2006г. ръчна скоростна кутия
Reply

#3
Това също е решение колега,но при мен проблема си е видим така че мисля да го оправя с реглаж ,но засега никой не казва за волана.
volvo s80 2.5 tdi 140hp-2000g.
Всяка идиотска постъпка си има философско обяснение!
Reply

#4
Колега аз не съм специалист ама не трябва ли да търсиш проблема при първоизточника му, т.е. щом не са зацепили рейката, както трябва нетрябва ли от там да се оправя проблема ами кормилото сега ще променяме. Пък и си мисля че дори и да свалиш волана и да го изместиш в нужната посока нищо няма да постигнеш, ако проблема ти е от рейката е точно там ти е проблема.
V40 1,9 dci 85kw 115 к.с.-2000г.
XC 60 2,4 D5 AWD 205 к.с.-2009г.
Reply

#5
Я ходи му кажи на стендаджията да намери една ръждива ножовка и да се самозаколи.На баба му гъз@.Рейката или по-старите модели хидроусилватели от секторен тип изключват в крайните положения чрез съответните клапани или отвори, нали се сещаш какво ще стане ако няма такъв предпазен механизъм и опре като помпата продължава да блъска?!Какво зацепване какви пет лева?Явно тоя не е виждал на живо рейка и въобще не е наясно с принципа на работа.Едно цилиндрично зъбно колело е свързано с кормилния лост и то само по себе си при завъртане измества гребена.Когато мотора работи съответно чрез клапани се подава налягане от едната или другата страна при завъртане на волана и се премества буталото наляво-надясно.Зацепена му е неправилно главата на тоя шмиргел.Ей побеснявам понякога.Ето ти клипче да видиш какво представлява гребена и пиньона, за хидравликата си още малък :lol: (да не се обидиш Wink ).


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KY8Ky_H4vv0[/youtube]


Извода какъв е?Просто трябва да се оправи геометрията като се изместят колелата спрямо хода на рейката така че в крайни положения да завиват еднакво гумите.Просто на някой тъпак преди това не му е стигнал акъла да го направи или го е мързяло да свали волана а тоя е следващия бездарник.
От накрайниците са регулират колелата така че при пълен ляв и пълен десен да имат един и същ ъгъл при крайни положения на рейката, след това се настройват останалите ъгли и сходимост без въобще да ти пука на къде гледа волана.Когато стенда покаже че гумите гледат напред се сваля волана и се презацепва да да е в нормално положение и готово.Ааааа, ама е играчка да извадиш волана понеже се вади със скоба понеже е стегнал в шлиците или трябва да дърпаш яко, отделно ако си с еърбег трябва да се откачи да се докопаш до болта или гайката.На повечето малоумници по стендовете им стига пипито в кухите лейки колкото да настройват сходимост и толкова, той знае че трябва да докара стойностите които е задал и точка и вместо да решат такива проблеми си го смучат от пръстите как да те ощъкат набързо и си хващай пътя.
Волана за това е на шлици за да може да се вади и да се презацепва, ако трябваше да е фиксиран никой нямаше да си играе да прави конусни шлици а просто да се набие със засечка или със шпонково съединение.
Само не им давай да ти барат волана преди да са на 100% сигурни как се откача акумулатора н това Волво и как се закача после, еле пък да го направят под напрежение.Ако не са наясно си мини предница да оправят всичко по геометрията и след това или сам или в сервиз който могат да го направят, запомняш в какво положение стой като я пуснеш направо и с толкова го презацепвате.
Не става само с ядене...
V40 B4204S '97
Reply

#6
Все си мисля, че оправянето на проблема е по-доброто решение от колкото направянето да изглежда все едно, че няма такъв. Wink
Reply

#7
Мноо ясну.При автомобилите има две неща с които човек не трябва да се базика, това са спирачки и управление.И в двата случая при проблем колата може да се превърне в летящ таран носещ огромна енергия.Тук не е въпроса да си заровим главата като щраус в пясъка.Да са електрики, климатици и тем подобни майната им но да не можеш да спреш или да имаш неадекватно управление граничи със самоубийство а в чести случаи и убийство.
V40 B4204S '97
Reply

#8
Колега Karlsson благодаря за компетентния отговор.Ходих на реглаж в един сервиз в кв. дружба-София до зеленчуковата борса,може би колегите от София го знаят,беше ми препоръчан и съм чел само суперлативи за тях,работят със записване имат винаги клиенти и тн.Може би точно затова че имат записан клиент гледат да се вместят в 20-30 мин.,или пък наистина не са добри специалисти,но по скоро е първото.Сигурно си разбрал че щом задавам тъпи въпроси и се връзвам на тъпите им отговори това не са нещата от които разбирам,а и съм на мнение че за всяко нещо си има хора ,точно и за това съм отишъл там-защото бяха препоръчани.Човека каза че проблема може да се оправи с реглаж но после трябва да се оправя и волана.Сега идва и другия ми тъп въпрос-дали това означава че ще отстрани проблема от накрайниците,или там откъдето трябва,или тоя същия човек е в състояние да извърши някоя друга глупост само и само гумата да не опира в подкалника.За волана сигурно неможе да го оправи ,съдя по това че не ми предложи,а повярвай нямаше да имам нищо против да си платя колкото струва.Аз също сам няма да се хвана да го оправям защото ме е страх да не прецакам еърбега,по рано на едно пежо съм презацепвал волана няколко пъти,но там беше само една гайка.Приемам съвети от колеги за други добри специалисти в София,защото за мен безопасността на пътя също е на първо място,но бих отишъл първо при тия същите да видя какви ще ги наговорят,а и ще знам долу-горе какво да им отговоря.
volvo s80 2.5 tdi 140hp-2000g.
Всяка идиотска постъпка си има философско обяснение!
Reply

#9
Значи рейката няма как да я зацепят грешно освен ако не са превъртели волана с цял оборот,
но в такъв случай вече щеше да имаш скъсан лентов кабел.Волана също си има определено място
(може да има шлици ,но си има точно определено положение)има една гривна на лентовия кабел която
на компютър показва в какво положение е волана.
Реглаж се прави само от накрайниците на рейката .
Рейката като стигне до крайно положение на спирачния апарат има едно като ограничител на завой,
което опира в една пластмаса на носача,която най-вероятно е износена .
Дори да не ти е направен неправилен реглаж не можеш да завиеш повече от колкото позволява ограничителя.
Смяната е лесна.
КАРАЙ ЖАДЕН,ОСТАВИ ЕДИН ПОЛИЦАЙ ГЛАДЕН!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)