The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "xml" - Line: 4611 - File: inc/functions.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions.php 4611 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 995 get_attachment_icon
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Trying to access array offset on value of type null - Line: 4611 - File: inc/functions.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions.php 4611 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 995 get_attachment_icon
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S40 прекъсва

#1
И така колеги,
Ето ви тема за размисъл: колата е S40 1997г., бензин 2.0, 16V, B4204S на 165 000 км по километраж Big Grin

Преди около месец започна да мирише доста гадно откъм ауспуха. Помислих си – катализатор…трябва да се е запушил. Ходих при няколко майстора, които ме убеждаваха, че не е катализатор и трябва да търся проблема другаде – прекалено богата смес, заял отворен инжектор, кофти ток и т.н. В Ем комплект ми казаха същото – два пъти. Реших, че така или иначе не съм сменял свещите от 3-4 години е време да ги сменя. Четох из форума и се убедих, че трябва да сменя доброто старо и изпитано Denso, което ползвам от години на всичките си коли, със свещи от официалния дистрибутор на марката. Та отидох в Мото Пфое и си купих „оригинални“ свещи (с надпис VOLVO на тях) и „оригинални“ кабели за ток (в голяма синя кутия с много надписи Volvo на нея) – тотал 180лв. Тъй като се имам за средно грамотен инженер и ентусиаст механик си ги смених сам. Всичко беше изпипано като по учебник – даже свещите натегнах с динамометричния ключ на 25Nm.
Та минаха две седмици и колата започна освен да мирише гадно и да прекъсва от време на време при подаване на газ (при опит за ускорение). Ходих на диагностика на двигателя. Компютъра не показа грешки, затова минахме към старите изпитани методи за откриване на проблем. Оказа се, че катализатора наистина е запушен. Отидох в Ем Комплект и буквално ги „изнасилих“ да ми разкарат катализатора. Та така се оправи проблема с миризмата, но проблема с прекъсването остана. Върнах старите кабели за ток, но колата продължаваше да прекъсва. Реших да разкарам и свещите, които купих от Мото Пфое, и о, чудо. Колата заработи сравнително добре. Всички свещи изглеждат добре като цвят.

По време на двуседмичния ми troubleshooting успях да намеря време да изчистя дроселовата клапа, ICV клапана, термометъра на MAP-а и да подменя въздушния филтър, както и масло и маслен филтър. Купих си и горивен филтър, но още не съм намерил време да го сменя.

Та в момента имам комплект чисто нови кабели за ток, както и 4 нови свещи, които нямам идея за какво мога да използвам.

Колата за момента работи добре, но усещам лек аромат на недоизгорял бензин. Като ми остане малко време ще се опитам да установя от какво може да е.

Та въпросът ми е, дали това което продават в Мото Пфое е наистина добро? Останах доста разочарован…и продължавам да си карам със старите свещи и кабели...
Reply

#2
Свещите в Мото Пфое са EYQUEM или Sagem, и 2те фирми купени от Beru, които пък са купени от някакви други и вече не е ясно кой какво произвежда. Не са най-добрите, но работят. По мое усещане с NGK двигателя е по 'стегнат', но проблема едва ли е в свещите. Тези от Мото Пфое работят макар и като изработка сравнени с Denso или NGK да изглеждат като някакво гаражно производство. Вече си имаш нови кабели - ползвай ги. На старите кабели им се окисляват конекторите и нови са винаги добре дошли.

Ако не си разкачал акумулатора откачи го и пак го закачи. Колата 'запомня' корекции в сместа и при проблеми остава с 'проблемните' корекции. Разкачането на акумулатора я кара да забрави тези корекции и да започне да ги изчислява наново.

От моя опит с този двигател:

1. Провери вакума към МАР сензора. При мен беше запушена тънката пластмасова тръбичка. МАРа е под пластмасата под чистачките. Пише GM на него.
2. Този двигател има система за вкарване на пресен въздух в ауспуха когато е студен за да подгрява катализатора. До MAPа ще видиш пластмасовия клапан за тази система. При мен беше изгорял и цялата система беше умряла. Резултатът е, че пресен въздух и газовете в ауспуха се омешват което обърква кислородният датчик (ламбда сонда) и в двигателя влизат изгорели газове вместо кислород. Сместта не може да изгори добре откъдето идва миризмата на бензин от ауспуха. Вече нямаш катализатор - можеш смело да разкараш системата (Волво са я разкарали в колите след 1998ма заради много ядове с нея). За разкарването - запушваш маркучите откъм въздушния филтър и ауспуха. Има тема за това, системата е известна като 'прахосмукачката'.
3. Провери вакумните маркучи под десния фар - система за вентилация на резервоара. За коли над 10 години обикновено са скъсани и смуче въздух оттам и обърква всичко.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#3
Аз обаче не разбрах, почисти ли горивовпръсквачите? Когато аз имах подобни проблеми, се оказа, че 2 от тях са запушени - съответно не впръскват добре и няма добро смесообразуване...оттам всичко останало отива на кино. Смени си филтъра, може да е запушен, провери си и налягането на бензина.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=27919]
Volvo V40 2.0 1998
Reply

#4
Благодаря за ценните съвети. Ще проверя всичко при първа възможност.

Акумулатора съм го разкачал преди всяка операция и съответно съм го закачал след нея, така че би трябвало всичко да е наред. Налягането на бензина и клапана за регулиране на налягането са тествани и всичко е в норма. Ще погледна вакуума, но чакам да ми пристигне новата играчка – вакуум тестер „манифактурист“.

Ако ми остане време в Неделя мога да проверя и сигнала от кислородният датчик. Според VADIS:
Heated oxygen sensor (HO2S) signal
Measurement range 0 - 1 V
Normal value oscillates between 0.1 - 0.9 V
Value under 0.5 V: lean air/fuel mixture
Value above 0.5 V: rich air/fuel mixture
Heated oxygen sensor (HO2S) signal will start oscillating when the heated oxygen sensor (HO2S) has achieved operating temperature.
Air/fuel mixture determines signal variation.

Иска ми се да проверя и контролната жица към инжекторите, но нямам осцилоскоп. Sad
Reply

#5
И така...малко update от днес...
Проверих вакума към MAP-a. Струва ми се една идея висок. 19мм...лошото е, че не е много стабилен...има леки колебания при загрял двигател...прилича ми на лоша смес, или не-добро изгаряне, или кофти запалване на някой от цилиндрите. Иначе маркучето не е запушено.
Системата "прахосмукачка" така и не можах да я намеря къде е...липсват и помпата и клапаните. Направил съм малко снимки...ако някой може да помогне по снимки...
   

   

   

   

Някакви идеи?

П.С.> Съжалявам за лошото качество на снимките...правих ги в гаража на тъмно...пък и двигателя ми не е от най-чистите :oops:
Reply

#6
Във VADIS пише, че от Май 1997 включително системата "прахосмукачка" я няма...моята кола е регистрирана на 17 Юни 1997...дали е възможно да е произведена през Май? :?:

   
Reply

#7
Здравей,

На втората ти снимка отляво на куплонга на МАП-а имаш планка с два свободни отвора. Точно за тях се хваща един от клапаните към системата на прахосмукачката.Помпата й се намира зад кутията на въздушния филтър и под кутията с предпазителите и релетата.
На схемата от Вадис релето до МАП-а е с №5. Така,че при теб наистина я няма цялата система.
Иначе при мен МАП-а на ПХ варира от 343-347мили бара според ДДТ2000 но двигателят ми е В4184S.
Може да провериш кога е правена колата ти като видиш един от коланите. Например шофьорския там където е захванат за седалката трябва да имаш етикет с
годината, седмицата и деня от седмицата в която са монтирали колана и възд. възгл. Обикновено тези системи се слагат накрая на производството.
Reply

#8
del, сигурен ли си, че вакума ти варира в 343-347 mbar....? ... това според мен е леко невъзможно....34,3 - 34,7 е малко по-реалистично показание, въпреки, че пак е доста високо (25-26 мм живачен стълб)...дали това DDT не те "лъже"...
Reply

#9
И сензора и софтуера лъжат, но няма значение. Компютъра го обработва като напрежение, на празен ход е между 1-1.5 волта. DDT2000 го конвертира като 300-350 милибара.

Непрекъснатите разлики са нормални. Компютъра има много сложен алгоритъм за празен ход. Непрекъснато мени аванса (2-8 градуса), пулса на инжекторите също се мени заедно с аванса - 3-3.5 ms, оборотите не са стабилни - непрекъснто "плуват" с около 20 оборота.

При натиснат педал на газта всичко се стабилизира и се получват постоянни стойности, но на празен ход е контролиран хаос. Преполагам, че има някаква заигравка с катализатора.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#10
Сигурен съм!
Както казах това са стойности според ДДТ2000. Това е файла:

.xml   B4184S.xml (Size: 189.68 KB / Downloads: 582)
Файлтът се отваря с DDT_RFA 1_1_0.
Стойностите на ПХ са до 30-тата секунда.
Ако искате разгледайте ги и довечера ще ги коментираме отново.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)