04-17-2012, 09:06 PM
И така колеги,
Ето ви тема за размисъл: колата е S40 1997г., бензин 2.0, 16V, B4204S на 165 000 км по километраж
Преди около месец започна да мирише доста гадно откъм ауспуха. Помислих си – катализатор…трябва да се е запушил. Ходих при няколко майстора, които ме убеждаваха, че не е катализатор и трябва да търся проблема другаде – прекалено богата смес, заял отворен инжектор, кофти ток и т.н. В Ем комплект ми казаха същото – два пъти. Реших, че така или иначе не съм сменял свещите от 3-4 години е време да ги сменя. Четох из форума и се убедих, че трябва да сменя доброто старо и изпитано Denso, което ползвам от години на всичките си коли, със свещи от официалния дистрибутор на марката. Та отидох в Мото Пфое и си купих „оригинални“ свещи (с надпис VOLVO на тях) и „оригинални“ кабели за ток (в голяма синя кутия с много надписи Volvo на нея) – тотал 180лв. Тъй като се имам за средно грамотен инженер и ентусиаст механик си ги смених сам. Всичко беше изпипано като по учебник – даже свещите натегнах с динамометричния ключ на 25Nm.
Та минаха две седмици и колата започна освен да мирише гадно и да прекъсва от време на време при подаване на газ (при опит за ускорение). Ходих на диагностика на двигателя. Компютъра не показа грешки, затова минахме към старите изпитани методи за откриване на проблем. Оказа се, че катализатора наистина е запушен. Отидох в Ем Комплект и буквално ги „изнасилих“ да ми разкарат катализатора. Та така се оправи проблема с миризмата, но проблема с прекъсването остана. Върнах старите кабели за ток, но колата продължаваше да прекъсва. Реших да разкарам и свещите, които купих от Мото Пфое, и о, чудо. Колата заработи сравнително добре. Всички свещи изглеждат добре като цвят.
По време на двуседмичния ми troubleshooting успях да намеря време да изчистя дроселовата клапа, ICV клапана, термометъра на MAP-а и да подменя въздушния филтър, както и масло и маслен филтър. Купих си и горивен филтър, но още не съм намерил време да го сменя.
Та в момента имам комплект чисто нови кабели за ток, както и 4 нови свещи, които нямам идея за какво мога да използвам.
Колата за момента работи добре, но усещам лек аромат на недоизгорял бензин. Като ми остане малко време ще се опитам да установя от какво може да е.
Та въпросът ми е, дали това което продават в Мото Пфое е наистина добро? Останах доста разочарован…и продължавам да си карам със старите свещи и кабели...
Ето ви тема за размисъл: колата е S40 1997г., бензин 2.0, 16V, B4204S на 165 000 км по километраж
Преди около месец започна да мирише доста гадно откъм ауспуха. Помислих си – катализатор…трябва да се е запушил. Ходих при няколко майстора, които ме убеждаваха, че не е катализатор и трябва да търся проблема другаде – прекалено богата смес, заял отворен инжектор, кофти ток и т.н. В Ем комплект ми казаха същото – два пъти. Реших, че така или иначе не съм сменял свещите от 3-4 години е време да ги сменя. Четох из форума и се убедих, че трябва да сменя доброто старо и изпитано Denso, което ползвам от години на всичките си коли, със свещи от официалния дистрибутор на марката. Та отидох в Мото Пфое и си купих „оригинални“ свещи (с надпис VOLVO на тях) и „оригинални“ кабели за ток (в голяма синя кутия с много надписи Volvo на нея) – тотал 180лв. Тъй като се имам за средно грамотен инженер и ентусиаст механик си ги смених сам. Всичко беше изпипано като по учебник – даже свещите натегнах с динамометричния ключ на 25Nm.
Та минаха две седмици и колата започна освен да мирише гадно и да прекъсва от време на време при подаване на газ (при опит за ускорение). Ходих на диагностика на двигателя. Компютъра не показа грешки, затова минахме към старите изпитани методи за откриване на проблем. Оказа се, че катализатора наистина е запушен. Отидох в Ем Комплект и буквално ги „изнасилих“ да ми разкарат катализатора. Та така се оправи проблема с миризмата, но проблема с прекъсването остана. Върнах старите кабели за ток, но колата продължаваше да прекъсва. Реших да разкарам и свещите, които купих от Мото Пфое, и о, чудо. Колата заработи сравнително добре. Всички свещи изглеждат добре като цвят.
По време на двуседмичния ми troubleshooting успях да намеря време да изчистя дроселовата клапа, ICV клапана, термометъра на MAP-а и да подменя въздушния филтър, както и масло и маслен филтър. Купих си и горивен филтър, но още не съм намерил време да го сменя.
Та в момента имам комплект чисто нови кабели за ток, както и 4 нови свещи, които нямам идея за какво мога да използвам.
Колата за момента работи добре, но усещам лек аромат на недоизгорял бензин. Като ми остане малко време ще се опитам да установя от какво може да е.
Та въпросът ми е, дали това което продават в Мото Пфое е наистина добро? Останах доста разочарован…и продължавам да си карам със старите свещи и кабели...