The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблем с Волвото ми S40. Прегрява!

#1
Здравейте колеги. След година и половина като неотлъчен приятел близо до мен, днес красавеца направи проблем. Ще се постарая да бъда кратък и ясен. Като ще вмъкно едно уточнение че съм с Газов Инжекцион.
Тръгнах да се прибирам. Разстоянието което изминах е около 3км. Забелязах по път че стрелката за температурата се покачва и стига нива който преди не беше минавало. Включих парното в купето но духаше само студено. По път на едно кръстовище като се опитах да потегля давам газ но оборотите не се вдигаха. И накрая загасна. Запалих и карах на бензин до вкъщи. Всичко беше нормално освен вдигащата се все по-нагоре стрелка за температурата. Точно до нас вече стрелката влезна в червеното. Паркирах в гаража по най-бързият начин и загасих. Установих че перкита за охлаждане са се включили. Отворих капака чух едно съскане. Наведох се над двигателя и установих, че мирише на газ около изпарителя и от там някъде се чува това съскане... За съжаление беше тъмно и единственото нещо което проверих беше маслото и беше в граници.
До колкото съм запознат вариантите са следните:
Първи: Мембраната на изпарителя да се е скъсала и да смесва гас с вода. Което да вдига налягането и да прегрява.
Втори: Скъсана гарнитура на главата. Да е вдигнало налягането да е скъсала и мембраната на изпарителя и ....

Трети, четвърти и пети се надявам вие да ми подскажете. Ще се радвам ако ми кажете дали е възможно да е скъсан ремъка и той да е навързан с водната помпа?

А утре смятам да слезна на светло да отворя и да проверя дали има вода. Ако няма майче ще е я е изхвърлило през ауспуха и...
Reply

#2
Без да съм капацитет по техническата част, но това, че духа студено на топъл двигател не означава ли проблем с термостат?
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Image: garagephp.jpg]
Reply

#3
s0me0ne Wrote:Без да съм капацитет по техническата част, но това, че духа студено на топъл двигател не означава ли проблем с термостат?
И на мен на такова ми прилича, плюс недостатъчно антифриз или несменян отдавна такъв... станал на боза.
Volvo XC90 D5 (D5244T18) R-Design, АСК, дизел, 2012 г.
-------------
Volvo S80 2.5T (B5254T6) Momentum, АСК, бензин, 2009 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S4) Sport, РСК, бензин, 2008 г.
Volvo S60 2.4  (B5244S2) Move, РСК, бензин, 2006 г.
Reply

#4
Зависи радиатора на парното към кой кръг е вързан. Ако е вързан към малкия кръг, мотора загрее, но топлото е мираж проблема мисля, че е в самия радиатор (..запушен). Чел съм и за случай, в които парното е вързано към големия кръг (..защо не знам). Тогава, ако мотора загрее и нямаме парно, то причината може да се търси в термостат.

В случая на колегата ми се струва най удачно на първо време да си смени термостата. След това да си провери нивото на антифриза. Но за целта двигателя се запалва, изчаква се да загрее и когато се включи перката можем да считаме, че антифриз е потекъл и по големия кръг. Гасим и като поизстине двигателя доливаме, ако има нужда антифриз до средата на казанчето. Друго, на което трябва да обърнем внимание е дали антифриза се мести в самото казанче !

Ако ти вкарва антифриз в горивната система, през изпарителя то двигателя ще ти се дави (..може би и за това си угаснал на кръстовището, не знам). Аз съм имал подобни моменти в началото като купих четворката. Правеше го обикновено при изкачване, като това не е никак безопасно за мотора. Съществува и другия вариант. Газта да се смесва в антифриза. Но за признаци нека колегите да кажат.

Провери си и маслото. Но то се мери при студен мотор и когато автомобила е стъпил на равна повърхност. Иначе ще мериш грешно. Обърни и внимание на цвета му.
Reply

#5
Парното е вързано към малкия кръг и взема антифриз директно от блока.Това че не духа топло означава че или не върти помпата или има възглавница.Ако е първото отдавна щеше да ревеш така че остава второто.
Погледни цвета на антифриза, той ще ти покаже всичко.Ако духне гарнитура може да надува в системата но може и да смуче, ако засмуква антифриз ще го видиш по това че след теб става бял облак пара като подадеш газ а не казваш за такова нещо.Ако надува ще ти направи антифриза на нищо, ще му промени цвета към кяфяв без да вкарва масло защото се предполага че я е духнала около цилиндрите.За това го погледни и кажи какво става с него но сигурно не е проблема там.
Остава изпарителя да е пукнал мембрана на първа степен и да надува в системата, на първа степен се сваля налягането от бутилката до ниско където поемат щафетата втора или трета степен на изпарителя в зависимост от технологията му.Така че посмъртно няма как водната система да надделее над първа степен понеже капачката на разширителния съд ще задържи до 1,5 атмосфери най-много а в бутилката си доста над това.Изпарителя ти е закачен последователно (предполагам) на парното и малко му трябва да изпусне вътре и ще ти направи възглавница веднага, същото ще го направи и при паралел.Замръзва като няма циркулация и си готов.Запали колата и го слушай, ако пак си фъска и бълбука вътре значи ти е цепнал мембраната на първа степен, още по-лесно ще го хванеш като отвориш капачката на разширителния съд, ако ти мирише на газ си ясен, за по-весело драсни със запалката на гърловината като хубаво гледай вътре от близо, ако си удариш главата в капака и си с опърлени вежди и перчем значи има газ :lol:
Малко се обърка нали?


Значи за проверка:
-цвят на антифриза
-мирис на газ в разширителния съд и се ослушвай какво казва изпарителя.

Ако нямаш газ в системата като не съска изпарителя и ти е чист антифриза отиваш на помпа-превъртяла турбина ама баш пък от веднъж някак си не се връзва.

Принципно при проблем с изпарителя ако запалиш само на бензин сега както е стояла няма да имаш проблем понеже няма кой да надува газ и ще се обезвъздуши сама, за всеки случай отвори капачката.За този тест отвори обаче капачката за конденза на изпарителя за да може ако ти надуе антифриз през мембраната на първа фаза да не лашка вътре а да изтече през пробката.
V40 B4204S '97
Reply

#6
Това което го казваш за наляганията в двете системи има логика, но е факт, че при мен се е получавало обратното. Антифриз да влезе в горивната система (..газовата). Защо се е получило при мен така, въпреки по голямото налягане на газовата, не знам. Факт е и, че след премахването на газова (..От-До) проблем със задавяне и губене на антифриз не е имало повече. След отваряне на изпарителя се оказа, че мембраната е скъсана, както и очаквахме.
Reply

#7
Зависи от конструкцията на изпарителя.
V40 B4204S '97
Reply

#8
Момчета. Мерси много за отговорите. До преди малко бях долу в гаража да тествам и оглеждах...
Запазвам си правото да допопълня отговора който пиша, но малко по късно понеже сега отивам да празнувам. Все пак днес имам Рожден ден Smile Айде със здраве Smile
Reply

#9
Наздраве... И да не препиеш, тестове имаш да правиш. Smile
Reply

#10
Колеги, не успях да намеря бутон за редактиране, затова пиша нов отговор.

Вчера сутринта след като станах, слезнах до колата да я огледам на светло. Нещата които видях бяха две. Нямаше грам течност в резервоарчето на антифриза. Което означава че я е изхвърлило от някъде. И второто тръбата от радиатора към двигателя се беше изскубнала. Направо е чупила пласмласовият обрач около който се надява и се стяга със скобата... Радиотора беше навлажнен от антифриза.
[Image: 9232732.th.jpg]
Тази снимка не е на моят автомобил а е само показна за кое става на въпрос.

Вечерта дойде и мой колега, за да погледне. Налях вода в казанчето. Пое колкото пое, сложихме излезналият маркуч, колкото можахме го затегнахме със скобата и запалих двигателя. Единствено и само на бензин работи. Термостата беше затворен. Изчакахме да загрее, за да отвори и да превключи на големият кръг. След известно време превключи и доналяхме вода. Аз пробвах парното и то проработи. Чакахме да загрее още, за да се включат и перките. Стрелката за температура се покачи до половината след което не искаше да помръдва нагоре. Форсирах я няколко пъти. И през цялото това време доливахме вода...Така и перките не се включиха, но и температурата не скочи повече от половината. Загасих колата понеже почна доста вода да шурти от маркуча, горният /който се беше изскубнал/. И след малко казанчето се оказа пак празно. Изглежда че водата отиваше някъде а не се чуваше... Запалих отново без проблем. Но с това постоянно доналиване не може да се провери дали създава налягане... Най-накарая видях че от вътрешната страна на радиатора, някъде долу шурти вода която се стича по пластмасовата кора отдолу...

И така след едно бързо тестване достигнах до следните изводи:
0. Карал съм известно време без антифриз.
1. Парното не е работело, защото съм нямал антифриз и няма какво да нагрее въздуха, който се вкарва в купето.
2. Колата ми е загаснала на газ поради същата причина. Няма антифриз към изпарителя и ...

Въпроси:
1. На 2 степени ли трябва да се въртят перките?
2. Възможно ли е пробива в радиатора да е в следствие друг проблем който е причинил високото налягане?
3. Пробив в радиатора + не сработване на 1вата степен на перките може ли да доведе до изскубването на тръбата.
4. Ако беше гарнитурата няма ли да дойде момент в който няма да успея да запаля?

Майче като цяло тестовете ще се преустановят за неопределено време, защото с този радиатор няма как да си опърля веждите Smile
Утре единствено може да погледна дали ще успея да си измия ръцете с вода от ауспуха Smile

ПС. Карлон може ли да просветиш, непросветените като мен какво ще рече "има възглавница". Малко жаргона ми се губи а пък и в тези часове на ноща, само за една възглавница се сещам Tongue
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)