The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VOLVO S80 D5 Проблем автоматична скоростна кутия

#1
Здравейте приятели,
от около година карам S80 D5 2005г 163к..
Пътувах за Гърция от кадето сега Ви пиша, и след около 600км пробег без да спирам се прояви следият проблем:
когато подам газ на колата тя си ждига оборотите съответно за да ускори и връща предавка надолу и колато тръгне да превключи на по висока предавка и е в по-високи обороти около 2000-2500 започва нещо като буксуване на съединител и тресене на колата и форсиране и неможе да превключи докато не и отнема газта и не достигна по ниски обороти около 1500 за да превключи, моля помогнеме и дайте съвети какъв може да е проблема и как да постъпя в тази ситуация. Може би някой се е сблъсквал с подобен проблем Sad

Благодаря ви предварително
Reply

#2
Здравейте колеги никой ли не е имал такъв проблем, или проблем със скоростната кутия???
Reply

#3
Твоята кола е с 5 степенен автоматик на Айсин-Япония. И аз имах такова приключение, но в Румъния в Карпатите.Имаш ли някакво съобщение на дисплея примерно като трансмишън сървиз и свети ли триъгълника с удивителна в жълто.
Провери нивото на маслото.
Използвай ръчния режим на кутията, като избягваш проблемните обороти на превключване превключвай на по-ниски или по-високи обороти.
И като се върнеш в BG на диагностика за да се види какъв е проблема.
Дано не се стига до там, но след известно време се скапва и ръчния режим и кутията влиза в авариен режим на 3-та предавка. След всяко рестартиране на колата кутията започва да работи нормално до първото проблемно превключване и влиза отново в авариен режим.
Дано съм помогнал с нещо.
VOLVO XC90 2.9T - 272 hp
Reply

#4
Здравей Ники мерси за отговора.
При мен симптомите са абсолютно същите!
Проверил съм маслкото, в началото ми се стори че малко се е повишило но там всичко е наред!
В началото превключвах внимателно с съвсем малко газ на проблемните обороти но вече уви! До трета всичко е ок, след което неможе да превключи на 4та и влиза в авариен режим, да рестартирам я колата но това трябва да го правя доста често.Когато си карам в авариен е ок но да само на 3та.
Моля те кажи ми при теб какво се оказа,какъв би могъл да бъде проблема и ти как си го реши?
P.S. Да на таблото ми свети жълтия триъгълник и "Cambio rich assistenza urg".

Мерси много поздрави
Reply

#5
Приблема се реши в BG с ремонт на кутията. Смениха пакета на трета предавка (от аварийния режим се беше износил) и някакво бутало. Причината се оказа проблем в суичите, един соленоид и акумулаторите за налягане. Моята кутия е на GM и е по-различна от твоята.Съобщението ми е леко непонятно, но последните две думи са незабавен сервиз.
VOLVO XC90 2.9T - 272 hp
Reply

#6
Здравейте колеги,
Не съм сигурен, че тук е мястото на въпроса ми, но все пак да попитам - нормално ли е според вас на 6 степенен автоматик, когато превключвам позициите на скоростния лост да се чува "чукане" в кутията. От Р на D или R, или между R и D и обратно...? В същото време колата леко тръгва напред или назад. И още нещо - когато карам, в момента на спиране малко преди пълен покой на автомобила чувам едно още по-леко чукане - скоростите ли изключват? И последно - при доста голям наклон асистента за потегляне не работи, независимо напред или назад, колата върви. Дано не съм ви досадил. Благодаря ви предварително и приятна вечер!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#7
atsi кога за последно е сменяно маслото? Според мен тръгни от там. Първо маслото в кутията - кога и какво?
Иначе този жълт триъгълник, който свети, не е добре, но тръгни от малкото. Ако не разбираш, не пипай, отиди при който рабира.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#8
Spurs Wrote:Здравейте колеги,
Не съм сигурен, че тук е мястото на въпроса ми, но все пак да попитам - нормално ли е според вас на 6 степенен автоматик, когато превключвам позициите на скоростния лост да се чува "чукане" в кутията. От Р на D или R, или между R и D и обратно...? В същото време колата леко тръгва напред или назад. И още нещо - когато карам, в момента на спиране малко преди пълен покой на автомобила чувам едно още по-леко чукане - скоростите ли изключват? И последно - при доста голям наклон асистента за потегляне не работи, независимо напред или назад, колата върви. Дано не съм ви досадил. Благодаря ви предварително и приятна вечер!

Всичко е нормално, като е ненормално хич няма и да се чудиш.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#9
joro74 Wrote:
Spurs Wrote:Здравейте колеги,
Не съм сигурен, че тук е мястото на въпроса ми, но все пак да попитам - нормално ли е според вас на 6 степенен автоматик, когато превключвам позициите на скоростния лост да се чува "чукане" в кутията. От Р на D или R, или между R и D и обратно...? В същото време колата леко тръгва напред или назад. И още нещо - когато карам, в момента на спиране малко преди пълен покой на автомобила чувам едно още по-леко чукане - скоростите ли изключват? И последно - при доста голям наклон асистента за потегляне не работи, независимо напред или назад, колата върви. Дано не съм ви досадил. Благодаря ви предварително и приятна вечер!

Всичко е нормално, като е ненормално хич няма и да се чудиш.
За нормалното го разбирам, ненормалното нещо ми бяга.. :-) Да разбирам ли че мога да карам спокойно и без проблеми?
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#10
Spurs Wrote:Здравейте колеги,
Не съм сигурен, че тук е мястото на въпроса ми, но все пак да попитам - нормално ли е според вас на 6 степенен автоматик, когато превключвам позициите на скоростния лост да се чува "чукане" в кутията. От Р на D или R, или между R и D и обратно...? В същото време колата леко тръгва напред или назад. И още нещо - когато карам, в момента на спиране малко преди пълен покой на автомобила чувам едно още по-леко чукане - скоростите ли изключват? И последно - при доста голям наклон асистента за потегляне не работи, независимо напред или назад, колата върви. Дано не съм ви досадил. Благодаря ви предварително и приятна вечер!
Да ти споделя моят опит, не е много във връзка с темата на колегата, но поне да ти отговоря Wink
Когато колата е под наклон и превключваш от P на някой предавка и на мен ми подскоква леко, т.е. не е плавно като наравно. При превключване от D на Р, и е под голям наклон, тогава леко тръгва напред/назад докато блокира. Аз в такъв случай натискам ръчната предварително и после я пускам след като сложа на D Idea
За втората част от въпроса ... и аз го имам това леко и супер дразнещо почукване. Тъй като не винаги се появява, не записва някакви грешки, реших, че е механичен проблем и отидов в МП. Диагнозата - луфт на шлиците на полуоските където влизат в главината. Оправя се с/у около 60 лв., слагат се някакви гумички на болтовете и след 5000 км пак се появява. Когато е мокро - няма да го чувам ... както и става. Разсъхне ли се, появава се. Роби ми каза да не се занимавам с глупости, защото това има решение само по един начин - нови полуоски и главини ... и след 60-70 000 км пак ще се появи :lol: Каза да си карам спокойно и вече дори не го чувам този шум Wink
Така че всичко ми звучи да е нормално при теб ... само сменяй редовно маслото в кутията (през около 60-70 000 км, особено ако се кара много градско или се теглят товари).

Към колегата с проблема - 5 степенният Айзин е хубава кутия, но нали била необслужваема и при доста модели няма радиатор на маслото й, се чупи и има славата на скапана кутия. Както ти казаха, не я товари излишно, давай й почивка по пътя, за да не прегрее и после в МП на диагностика. Може да се оправи и със смяна на маслото, но може да се окаже и доста по-сериозно. Във всички случаи, без да се плашиш в момента, пълно рециклиране на такава кутия излиза около 2500 лв. и става като нова. Ако се сменят само отделни неща, ремонтът ще е по-евтин. Препоръчвам ти да попиташ дали има възможност за монтаж на радиатор на маслото при теб, за ХС70 знам че може, за да си спестиш бъдещи драми ... и не забравяй - редовна смяна на маслото!

Успех и дано се окаже малкият дявол Wink
BG VOLVO Member #00409
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)