The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Конденз в картера - вода в маслото

#1
Здравейте колеги,
Скоро ще настъпи зимата и ще си проличи кой каква кола има :twisted: При нашите волва има един характерен проблем,
който е рядкост при другите марки автомобили, но често срещано явление при нашите. Правя забележка,
че описаното явление като че ли е характерно за волвата правени 90те години. Ако някой има наблюдения за по-
новите коли да сподели.
И така, установих след като изкукуригах на няколко пъти миналата зима, и пуснах два поста в други два
форума, следното:
Кондезация на вода в картера се получава при:
1. Влажен климат с ниски температури
2. Малък пробег всеки ден или през ден
3. Повече градско каране (работа на двигателя на празен ход) с/или чести спирания и изключвания на двигателя
4. Дълго стоене на колата на паркинг (1,2 седмици) и късо градско каране и/или дълга работа на празен ход

Ето какво се получава:

[Image: Volvo_850_problem_034.jpg]

[Image: Volvo_850_problem_047.jpg]

[Image: Volvo_850_problem_055.jpg]

[Image: Volvo_850_problem_057.jpg]

Когато видите това, без да имате масло в антифриза и двигателя си върви нормално, а освен това отговаряте на горните критерии, не се шашкайте ами бягайте за едно хобаво каране по магистралата.

Ето резултата след 15 километра на магистрала и градско. Както се вижда не са достатъчни, но подобрението е осезаемо.

[Image: Second_test_run_Volvo_850_001.jpg]

[Image: Second_test_run_Volvo_850_002.jpg]

[Image: Second_test_run_Volvo_850_003.jpg]

[Image: Second_test_run_Volvo_850_004.jpg]

[Image: Second_test_run_Volvo_850_005.jpg]

[Image: Second_test_run_Volvo_850_006.jpg]

Ще помоля колеги ако имате какво да добавите не се колебайте. Важното е да се знае за това явление и кога се проявява, че после едни майстори, едни акъли и едни вайкания за нищо.

Живи и Здрави Big Grin
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#2
Да добавя само че това явление се появява и при запушена картерна вентилация. Сменя в по-честите случаи се почиства цедката на картерните газове (която се на мира на маркуча от кутията за въздушния филтър към дроселовата клапа (долу ниско при дросела)) или запушен сепаратор на картерната вентилация (който се намира под смукателния колектор, като при него е нужно да се свалят дюзите, да се развие пръчката за маслото, да се махне смукателния колектор, маркуча за въздуха към дросела (мисля че това беше всичко което се маха). Сепаратора има вариант да се купи чисто нов от МП за 35-40 лв. като доставката му е за около месец (по спомен) или да се измие хубаво с бензин (но някои са толкова пълни с боклуци, че лично на мен ми се вижда мисия невъзможна).
Някой ако има въпроси да пита Wink .
Volvo V40 1997г. 2.0 - EX
Volvo 850 1994г. 2.0 - EX
Honda Accord 2004г. 2.2 i-CTDI - EX
VW Touareg 2005г. 2.5 TDI - EX
Opel Astra 1994г. 1.6 - EX
Nissan Almera N16 2004г. 1.5 QG15, - Now
VW Passat 2006г. 2.0 TDI - Now
Ford Mondeo 2004г. 2.0 - Now
Reply

#3
Напълно сте прави ,колеги! И аз се бях шашнал миналата зима,с чисто ново масло Motul 5-W40,та сега съм решил да сложа Castrol, пък да видиме ще има ли някаква разлика?
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Reply

#4
Вида на маслото би трябвало да няма значение, само да е качествено. Кастрол си е според Волво, но ти си бил с хубаво масло така че не вярвам да има разлика. Според мен си е само по себе явление от конструкцията. Както казва raceteam забравих за картерната вентилация. Между другото може и да не се маха рейката с инжекторитеа само да се откачат двете тръбички за гориво.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#5
Абе и аз исках да сменя масления сепаратор преди зимата,но другата ми кола е за ремонт та не знам дали ще се класирам тази година.Пък не смея да я разглобя,защото сепараторите са два вида и са с поръчка до един месец и може да остана без возило.
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Reply

#6
Ако има тръбичка която идва от сепаратора и влиза под декоративния капак при свещите значи сепаратора ти е с двата отвора отгоре. Ако няма би трябвало да е с единия отвор. И аз така не знаех и сега имам един излишен който е с един отвор.
Volvo V40 1997г. 2.0 - EX
Volvo 850 1994г. 2.0 - EX
Honda Accord 2004г. 2.2 i-CTDI - EX
VW Touareg 2005г. 2.5 TDI - EX
Opel Astra 1994г. 1.6 - EX
Nissan Almera N16 2004г. 1.5 QG15, - Now
VW Passat 2006г. 2.0 TDI - Now
Ford Mondeo 2004г. 2.0 - Now
Reply

#7
Колеги мисля че сепаратори с един отворил не се произвеждат. Само с два като има тапа за запушване,но знам ли поне на мен ми отказаха и обясниха номера с тапата. Това във Волво дилършипа. Кажете ми какви пари искат от МП за цялостния комплект? Примерно само сепаратора колко струва?
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#8
Да така става със запушване, но се продават и с една. Поне аз миналата или по миналата година си купих и сега имам такъв който е с една, но моя се оказа с две, така че сега имам един излишен с една. По спомен с една 40-45 лв. с две 60-65 лв.
Volvo V40 1997г. 2.0 - EX
Volvo 850 1994г. 2.0 - EX
Honda Accord 2004г. 2.2 i-CTDI - EX
VW Touareg 2005г. 2.5 TDI - EX
Opel Astra 1994г. 1.6 - EX
Nissan Almera N16 2004г. 1.5 QG15, - Now
VW Passat 2006г. 2.0 TDI - Now
Ford Mondeo 2004г. 2.0 - Now
Reply

#9
Виж ти :roll:
Това е хубаво, а и цената е добра. Иначе когато се поръчва се дава и серийния номер на двигателя, но по спомен 850 от 1993 и много малко от 1994 са с един отвор.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#10
Имам маркуч,който влиза в капака на клапаните,т.е. значи е с два отвора.В МП маслен сепаратор-58.60лв; гарнитура всмукателен колектор-21.52лв.;комплект тръби-78.40лв.Имам една пластмасова тръба,отвън обвита с мек шлаух и една по тънка,които идват от сепаратора(първата със сигурност,за втората не съм) и влизат във въздухоотвода в един клапан,точно преди турбото.Мисля,че цената за тръбите е меко казано прекалена.
VOLVO 850 GLT 2.0Turbo avtomatik 1996g.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)