Posts: 23
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2011
Reputation:
0
Здравейте колеги,
търсих по форума но не открих това което ми е необходимо като информация та реших да пиша.
Карам Волво S80 2,4 D5, автоматик.
На борд компютъра ми излезна надпис Motore Rich Asistenza, и колата не върви както преди.
Не губи никакво масло,няма никакви течове,всичко е сухо. Промени се поведението на колата, когато се наложи да ускорявам. Подавам газ, колата връща предавки за да ускори но ускорение се усеща едва, едва. Няма мощност колата, преди когато подавах газ тя направо се изстрелваше, а сега просто се вдигат оборотите и няма почти никакво ускорение. Много е мудна.
Чел съм въпросната грешка преди година и ми казваха че или торбината не надува колкото трябва или имало някакъв датчик който не е наред...
Каква може да е причината?
Счупено турбо или има и други неща, които са свързани с нормалната работа на турбото и като цяло за пъргавината на автомобила?
Благодаря Ви предвариетлно
Posts: 84
Threads: 7
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2010
Reputation:
0
Здравей колега,
не съм запознат с С80, но не мисля, че веднага трябва да винииш турбината. Според мен съобщението е "общо" за двигателя.
Възможно е да е в авариен режим и затова да няма мощност. Има други колеги с повече опит тук, които ще ти помогнат, но
мисля, че без диагностика няма да минеш.
Posts: 394
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2008
Reputation:
2
Колега трябва си компютърна диагностика.
Може да е от турбото, но по-скоро трябва да се огледат: интеркулера; маркучите на турбото; тампоните на мотора.
Една диагностика, ще даде правилна насока.
Успех
1.Volvo 940, 1991, 2.0 turbo, B200FT, Estate
2.Volvo V70, 2002, 2.4 turbo, D5244T
3.Volvo S80, 2004, 2.4 turbo, D5244T
Posts: 2,496
Threads: 110
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2007
Reputation:
2
atsi Wrote:Здравейте колеги,
търсих по форума но не открих това което ми е необходимо като информация та реших да пиша.
Карам Волво S80 2,4 D5, автоматик.
На борд компютъра ми излезна надпис Motore Rich Asistenza, и колата не върви както преди.
Не губи никакво масло,няма никакви течове,всичко е сухо. Промени се поведението на колата, когато се наложи да ускорявам. Подавам газ, колата връща предавки за да ускори но ускорение се усеща едва, едва. Няма мощност колата, преди когато подавах газ тя направо се изстрелваше, а сега просто се вдигат оборотите и няма почти никакво ускорение. Много е мудна.
Чел съм въпросната грешка преди година и ми казваха че или торбината не надува колкото трябва или имало някакъв датчик който не е наред...
Каква може да е причината?
Счупено турбо или има и други неща, които са свързани с нормалната работа на турбото и като цяло за пъргавината на автомобила?
Благодаря Ви предвариетлно
Определено ти е влезнала в "авариен режим", при доста D5-ци го има като ситуация (вкл. и при мен). Странното е, че като запалиш отново двигателя ти остава така без промяна, което е показателно за по сериозен проблем и се нуждае от стабилна диагностика.
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Трябва си диагностика и отговор на следния въпрос:
Кога за последно е сменян горивен филтър?
Posts: 23
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2011
Reputation:
0
Tisho Wrote:Трябва си диагностика и отговор на следния въпрос:
Кога за последно е сменян горивен филтър?
Веднага отивам на диагностика,
а относно филтъра го смених при 25k километра. Май съм го поизпуснал.... ?
Posts: 2,496
Threads: 110
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2007
Reputation:
2
atsi Wrote:Tisho Wrote:Трябва си диагностика и отговор на следния въпрос:
Кога за последно е сменян горивен филтър?
Веднага отивам на диагностика,
а относно филтъра го смених при 25k километра. Май съм го поизпуснал.... ?
ами ... може и да го посмениш
не ставай италианец!
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Posts: 23
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2011
Reputation:
0
bell Wrote:atsi Wrote:Tisho Wrote:Трябва си диагностика и отговор на следния въпрос:
Кога за последно е сменян горивен филтър?
Веднага отивам на диагностика,
а относно филтъра го смених при 25k километра. Май съм го поизпуснал.... ?
ами ... може и да го посмениш
не ставай италианец!
Това може ли да вкара колата в авариен режим, в какъвто се предполага че е моята в момента?
Posts: 7
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2009
Reputation:
0
мисля че е дебитомера , според мен.Аз имах същия проблем и това се оказа на моята кола volvo s60 d5 163 k.c. 2002 година
Posts: 23
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2011
Reputation:
0
Здравейте колеги,
благодаря на всички за ценните съвети!
При мен проблема се отстрани. Направих диагностика, прочетоха ми грешката и ми казаха същото което винаги имаш проблем с турбото не надува достатъчно (1,2 надувало), а в момента не работеше тотално. Започнаха по обстойни диагностики и се установи че има развален клапан на турбото. Когато го изолираха и тестваха дали то е наред, започна да надува около 2. Изпуши чернилка и по пътищата просто имаше около 2 см кал и сажди!!! След смяна на клапан на турбото изчезна грешката, колата започна да върви прекрасно и много повече от когато си мислех че върви .
Надявам се да съм бил полезен и успех на всички !
Поздрави 8-)
|