The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S80 - 2 повредени бобини за 3 дни...?

#1
Добро утро. колеги.

Следното нещо се случва с моята кола...
Изминалия Вторник късно през нощта, на бул. Сливница (софийския) се "захапахме" с една T6-ца (същото S80 като моето), малко фън а у...
Фъна добре, но като свърши, завих по К. Величков нагоре (с подвита опашка Big Grin ), и вероятно заради все още намиращия ми се в кръвчицата адреналин, сръчках я на 2-ра почти до края на оборотомера, защото много ме радва как издивява волвака на тая предавка...
Но...като включих 3-та, изненадааа - един цилиндър аут. Обичайното притрисане.
Прибрах я леко на 4 цилиндъра, добре че ми оставаха 300 метра до нас.
На сутринта установих, че бобината на цилиндъра веднага до ремъците не баца...
Звъня на един приятел, купувам от него 2 бобини (втора ръка, обаче оригинални), връщам се, подменям изгорялата, паля, всичко работи както преди. Кеф.
Е да, ама не...
Снощи, за да "хвана" зелената вълна на светофара на софийския, пак си сръчках волвака по гореописания начин.
Хванах я...
Но...включвам 3-та, и пак изненадаааа - един цилиндър аут.
Прибирам я внимателно в бокса, отварям капаците и какво да видя - пак бобината на същия цилиндър :?:
Пак я смених, запалих, всичко е ОК.

Въпроса:
Дали съм уцелил някакво мистериозно стечение на обстоятелствата, и двете бобини са решили, че им свършва живота точно по определен начин, в интервала 3 дни?
Или има нещо, което предизвиква тая съдба...като например свещ?
Свещите съм ги подменял през Ноември, 2011 (преди около 40 000 км.) с оригинални от МП. Мислех да ги сменя като направят 50к....
Възможно ли е въобще заради свещ да се случва подобно нещо? Някой имал ли е подобна случка?

Благодаря предварително на отзовалите се Smile
Поздрави, и приятни Събота и Неделя!


P.s. Въпреки че тези "сръчквания" на волвака не са моя стил на шофиране, те се случват от време не време. И досега не съм имал никакви проблеми с тия бобини/свещи...или каквото там излезе. Факт е, че през изминалата седмица се случиха точно 2 пъти, и веднага имаха последици.

P.s.s. Ако колегата с T6-цата е член на форума - искам реванш Big Grin Но този път на биричка Wink
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#2
Колега,измери си зарядното напрежение на алтернатора при високи обороти!Скапана свещ ,сьщо е повод за проблема ти!Ако караш на газ,като мен,сложи си свещи с платинени електроди или поне сьс сребьрни такива!По-скьпи са но са по-сигурни и с дьльг живот!
Reply

#3
emg07 Wrote:Колега,измери си зарядното напрежение на алтернатора при високи обороти!Скапана свещ ,сьщо е повод за проблема ти!Ако караш на газ,като мен,сложи си свещи с платинени електроди или поне сьс сребьрни такива!По-скьпи са но са по-сигурни и с дьльг живот!
Един сьвет още от мен!Не влизай в спорове с S80t6 по пьтищата и ако случайно задминеш такьв автомобил,може да бьдеш сигурен,че онзи те е пуснал за да не си строшиш главата или просто не е бьрзал! Wink
Reply

#4
Калпави свещи могат лесно да доведат до това. Smile
Reply

#5
Без много да му мисля, днес ходих до МП и си купих нов комплект.
Смених ги.
Да видим...
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#6
emg07 Wrote:Колега,измери си зарядното напрежение на алтернатора при високи обороти!Скапана свещ ,сьщо е повод за проблема ти!Ако караш на газ,като мен,сложи си свещи с платинени електроди или поне сьс сребьрни такива!По-скьпи са но са по-сигурни и с дьльг живот!
Нямам проблеми с алтернатора, колега. Работи си както трябва.
А на газта не съм фен. Карам си на бензин.
Благодаря ти за вниманието. Оценявам Smile
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#7
Yankov Wrote:Без много да му мисля, днес ходих до МП и си купих нов комплект.
Смених ги.
Да видим...
Мъдро решение Wink
Reply

#8
Tisho Wrote:Калпави свещи могат лесно да доведат до това. Smile
Дано да е от тях Smile
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#9
а кабели???
Те също също правят лоши неща на бобините!
Reply

#10
del Wrote:а кабели???
Те също също правят лоши неща на бобините!

Не! Няма как да е от кабелите.

Колата е с 6 бобини които са директно върху съответната свещ. Високоволтови кабели между индуктора и свеща няма. Wink
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)