Posts: 13
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2013
Reputation:
0
Здравейте колеги!
Имам Волво 240 GLE 2.3 бензин от 83-та и вече 2-ра година търпи реставрация (не бързах, защото нямах годините за книжка). Известно ми е, че колата е вървяла главно на газ и е гърмяла няколко пъти от към горивният разпределител, като го е поразявала. Затова днес с баща ми оправихме разпределителят и я мъчихме да проработи на бензин. Е, успяхме, запали, форсираше се добре.. и учудващо гръмна и на бензин, като пръсна разпределителят от долна страна Странното беше, че преди да гръмне направи сякаш вакум като сви гуменият мях ( не съм сигурен как се казва) който е под колекторите и е свързан с маркучи към въздушният филтър, след като го изби без него заработи добре и се удави... Затова моля помагайте, не знам на какво се дължат тези гърмежи.
Благодаря Ви предварително
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
Най-вероятно се дължат на опититите на някой газаджия да накара механичната инжекция на Бош да заработи като хората на газ което не е работа за всеки вследствие на което колата вече не работи като хората и на бензин. Както вече си разбрал тази инжекция е система от вакууми затова първо провери вследствие на гърмежите дали всички маркучи са здрави което е малко вероятно. Ще се опитам да ти намеря инфо за тази инжекция как трябва да се настрои,но не обещавам много.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
Порови се малко тук : <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/200-series/">http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/200-series/</a><!-- m --> и дано да ти помогне. Всъщност не знам с кой мотор си,ако ми пуснеш един VIN номер на колата на лични ще мога да ти кажа повече.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 111
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2008
Reputation:
0
Снимка или код на двигателя, все едно и трите неща ще свършат работа. Ако е механична инжекция, споделяй проблемите. С каквото мога ще помагам. Опит и знания за механичните инжекции - от книги и интернет, както и от моята каляска.
Posts: 13
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2013
Reputation:
0
Извинявай за забавения отговор
Механична инжекция е, и номера на двигателя е B23E.
Проблема ми е, явно в регулатора на налягане на горивото... прави голямо налягане и ми протече горивният разпределител като след това гръмна и от тогава не мога да намеря друг регулатор и разпределител. Добре че има агу, че да и се радвам на газ
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
Човече колата ти е слънце, аз я видях на Празника на Стара Загора ! Едно фото на този разпределител и регулатор можеш ли да ми направиш? Понеже се сещам за един чарк който е останал ненужен след премахване на механичната инжекция при мен. Ако е същия ти го подарявам директно.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 13
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2013
Reputation:
0
регулатора <!-- m --><a class="postlink" href="http://i628.photobucket.com/albums/uu6/vlvman/DSCN1719.jpg">http://i628.photobucket.com/albums/uu6/ ... CN1719.jpg</a><!-- m -->
и разпределителя <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.specialtauto.com/images/fuel-dist-032.jpg">http://www.specialtauto.com/images/fuel-dist-032.jpg</a><!-- m -->
Дано да е същият, че няма намиране...
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
За съжаление това което имам аз не е на снимките. :? На първата снимка се вижда номер по Бош,можеш ли да го снимаш така че да се вижда номера или го напиши тук,ще се поразровя малко. Ако и другия чарк е Бош-овски,напиши и неговия номер.
Доколкото можах да видя с лупата на моя компютър номера от първата снимка е : 00 468 140 004. Поправи ме ако греша.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 111
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2008
Reputation:
0
Кое им е гръмнало, какво стана. На практика на разпределителя няма какво да му стане от високото налягане. На снимката която си показал, от ляво се показва един кух болт. Като се развие има пружинка,подложни шайби (Важни са !!! С различна дебелина са и именно те ти определят колко да е налягането в разпределителя !!!) , натискаща плунжер с 2 о-пръстена. Най-вероятно о-пръстените са скъсани.
За регулатора - може да се оправи (не във всички случаи) - Състои се от биметална пластина с резистор (играещ ролята на нагревател), ос, която натиска тънка метална пластина, затваряща притока на флуид(в случая - бензин) през изхода си. На входа си има филтър(цедка), запушва се, затлачва от "качестенния бензин". Пластинката може да е корозирала, единственно с химия се чисти, НЕ И С Абразив, дори водна шкурка !!!!. О-пръстена под тази пластина, може да е смачкан или накъсан, повреден - заменя се. Резистора може да е изгорял и да трябва да се провери съпротивлението му - по номера от Bosch (последните 3 цифри) гледаш в Green Manuals, какво му е съпротивлението.
Ако на Въздушния поплавък (нямам идея как да го обясня) - Дебитомера(май-така е най-правилно), кръглата ламаринка е изкривена, упира в сените на корпуса.. трява да се оправи. На корпуса има една тръбичка, през която се прави баланс, настройка на горивната смес, тя трябва да е запушена. НЕ БЪРКАЙ В НЕЯ, НЕ ПИПАЙ ДОКАТО НЕ РАЗБЕРЕШ ПРИНЦИПА НА РАБОТА НА САМАТА СИСТЕМА... иначе ще си ходиш по "майстори" кой от кой "по-добър" и нищо няма да се получава. Ще кажа само, че в България НЯМА майстори които да разбират от Bosch K-jetronik, така както няма и майстори, които разбират от карбуратори (има хора които се занимават с авио модели, единици които разбират от материята и самоуки такива)
Питай, ПРАВИ снимки на всичко, дори да объркаш кое от къде винаги можеш да ги погледнеш, ако не отговарям по-вече от 3-4 дена - пиши на skype. Каквото можем от разстояние ще помагам.
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
А ако имаш нужда от каквато и да е пружина пиши ми и ще измислим нещо.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
|