Posts: 123
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2013
Reputation:
0
Здравейте!
Поздравления за хубавия форум. Имам нужда от съвет. От 2009 г. като служебен автомобил в семейството се караше едно XC70 - 2009 г.,Д5(185 HP), с автоматична скоростна кутия. За 4 години колата се е карала само в семейството, навъртяхме и 100к км. Сега обаче имам възможност да закупя автомобила и да си остане в семейството. за 4 години не е правило сериозни проблеми - сменяхме амортесьор и моторче на чистачките като по- сериозни ремонти. Въпросът ми е като поддръжка за след 100к км. какво следва? Кога трябва да сменям масла на скорости, ангренажи и тн. ? Досега колата се е проявила като изключително возило, има си иекстри и комфорт, интересно ми е като поддръжка какво предстои и знаете ли кои са и слабите места.
Предварително благодаря за съветите.
Posts: 1,016
Threads: 78
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2006
Reputation:
4
Здравей,
1во да се извиня, понеже мнението ми може и да не помогне много (а пък може и да помогне )Та по повод това, че:
boje Wrote:. За 4 години колата се е карала само в семейството, навъртяхме и 100к км. , не успяхте ли да добиете впечатление за колата за тези 4 год. Или ако се е потдържала служебно, потърсете мнение от човека, който я е обслужвал. Тук също предполагам ще ви отговори някой собственик на тези прекрасни автомобили, но си мисля, че вие също вече доста трябва да се "познавате" с коалата. Все пак 4 год. не са малко. А иначе какво се прави след 100к., не пише ли в наръчника за експлоатация на автомобила. Предполагам трябва да разполагате с такъв.
Успех с придобиването на автомобила.
XC70 T6 MY12 - (2021 - )
XC70 D3 MY12 - (2019-2021)
V70 D5 MY05 - (2015-2019)
V70 2.5D MY00 - (2011-2015)
V40 2.0 MY98 - (2008-2011)
460 1.8 MY90 - (2005-2008)
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Маслото на автоматик-а задължително го сменете. Тежка кола е и автоматиците им изизкват повече внимание.
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
boje Wrote:Здравейте!
Поздравления за хубавия форум. Имам нужда от съвет. От 2009 г. като служебен автомобил в семейството се караше едно XC70 - 2009 г.,Д5(185 HP), с автоматична скоростна кутия. За 4 години колата се е карала само в семейството, навъртяхме и 100к км. Сега обаче имам възможност да закупя автомобила и да си остане в семейството. за 4 години не е правило сериозни проблеми - сменяхме амортесьор и моторче на чистачките като по- сериозни ремонти. Въпросът ми е като поддръжка за след 100к км. какво следва? Кога трябва да сменям масла на скорости, ангренажи и тн. ? Досега колата се е проявила като изключително возило, има си иекстри и комфорт, интересно ми е като поддръжка какво предстои и знаете ли кои са и слабите места.
Предварително благодаря за съветите. Здравей колега,
Ама вие още го разработате този ХС70 :mrgreen:
Шегата настрана ... сменете й маслото, както Тишо посъветва, а и другите течности - 4 год. и 100 000 км са достатъчни за тази ивестиция.
Ангренажът може да го смените, при желание и за да сте сигурни, но иначе го дават някъде към 150 000 км, по спомен.
А сериозните проблеми започват да идват след 200-250 000 км и то ако не се е гришил добре човек за този D5
BG VOLVO Member #00409
Posts: 123
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2013
Reputation:
0
Благодаря за отговорите. Впечатления добих и то много положителни. Като поддръжка - колата за тези км сме сменяли масло(не помня на колко км и колко пъти, а и в момента книжката не е в мен), предни накладки, преден десен амортсьор, машинка на централното на задна лява врата, моторче на чистачки и механизма на вратата на багажника. Ангренажи и масло в скоростите не сме сменяли. А маслото на двигателя би трябвало да се сменя на 30к км,нали?
Колебая се за взимането на колата, защото все още чакам да ми кажат цена, за която ще мога да се сдобия с нея, и докато чакам ми минаха какви ли не мисли и калкулации за разходите, които предстоят по колата.
Наръчник си намерих в интернет, но не намерих в него информация за поддръжка на тези километри.
Posts: 2,344
Threads: 44
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Няма особенни грижи дори и след 200000 километра стига да се сменят, консумативите на време. Ремъка и водната помпа са нещо, което струва повечко, но след като човек може да си позволи колата това не било голям финансов срив! Незнам за България, но при нас тук ремъка се сменя на 110 000 мили, което е приблизително 170-180 хиляди километра. За автоматика там няма какво да ти кажа, защото аз не обичам автоматици и карам ръчна скоростна кутия. Друго не се сещам, както Влади( ДОДО) се шегува, ти сега я разработваш тази кола, така че след като си я карал 4 години, би следвало да я познаваш добре и да знаеш как е карана и поддържана!
Поздрави
Volvo For life!
Posts: 107
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2012
Reputation:
0
Аз пък недоумявам как може човек,който е карал 4 години една кола да пита други хора какво да прави с нея след 100 хлд км при положение,че едва ли има човек,който по-добре от него да знае в какво състояние се намира колата,как е карана,как е обслужвана и т.н.А иначе то е нормално да се сменят на колата всички консумативи след 100 000 км-все пак ако искаш да я караш още поне 100 трябва да и се отблагодариш и на колата.
Posts: 1,008
Threads: 70
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
mirko72 Wrote:Аз пък недоумявам как може човек,който е карал 4 години една кола да пита други хора какво да прави с нея след 100 хлд км при положение,че едва ли има човек,който по-добре от него да знае в какво състояние се намира колата,как е карана,как е обслужвана и т.н.А иначе то е нормално да се сменят на колата всички консумативи след 100 000 км-все пак ако искаш да я караш още поне 100 трябва да и се отблагодариш и на колата. +1
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Posts: 2,344
Threads: 44
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Какво се чудите, има хора незнаят къде се намира щеката за маслото. Това не е необичайно, тъй като много хора станаха големи бизненсмени или "тарикати" както казва Влади Въргала и не е прилично да си цапат ръцете, има си сервизи за тази работа, по западен образец
Volvo For life!
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
JMI Wrote:Какво се чудите, има хора незнаят къде се намира щеката за маслото. Това не е необичайно, тъй като много хора станаха големи бизненсмени или "тарикати" както казва Влади Въргала и не е прилично да си цапат ръцете, има си сервизи за тази работа, по западен образец Подкрепям!
Не трябва всеки да разбира от всичко.
Специално аз разбрах колегата така - имат го това ВОЛВО от ново. Не е давало проблеми, но вече е над 100 000 км. Дилемата - да го оставим и да си го караме или да го продаваме, ако ще започнат ядовете ... т.к. до момента е било в гаранция и не са имало този ангажимент на главата
Затова аз го съветвам да си го оставят, защото тъкмо са го разработили :lol:
BG VOLVO Member #00409
|