The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Дали моето XC60 има подгрев на горивния филтър?

#1
Здравейте, колеги.
През февруари планирам пътуване до Финландия и Норвегия. Целта е достигане на най-северната точка на континента Нордкап, както и наблюдение на Северното сияние. Температурите се очаква да са минус 20-30-40, а колата ми е дизел, та съм се сетил за един въпрос, отговорът на който ще предопредели дали ще наемам автомобил на място или ще пътувам с моя.

Как мога да разбера дали имам подгряване на горивния филтър от охладителната система? Двигателят е D3 - 163 к.с.

И друго нещо ми е любопитно. При палене сутрин на студения автомобил, след максимум една минута в купето започва да духа топло. Имал съм нови дизелови Опел Астра и Форд Куга, но при тях затоплянето започваше мнооооого след като си тръгнал. Какво са пипнали във Волво, за да има такава очебийна разлика?
Reply

#2
dannybo Wrote:Здравейте, колеги.
През февруари планирам пътуване до Финландия и Норвегия. Целта е достигане на най-северната точка на континента Нордкап, както и наблюдение на Северното сияние. Температурите се очаква да са минус 20-30-40, а колата ми е дизел, та съм се сетил за един въпрос, отговорът на който ще предопредели дали ще наемам автомобил на място или ще пътувам с моя.

Как мога да разбера дали имам подгряване на горивния филтър от охладителната система? Двигателят е D3 - 163 к.с.

И друго нещо ми е любопитно. При палене сутрин на студения автомобил, след максимум една минута в купето започва да духа топло. Имал съм нови дизелови Опел Астра и Форд Куга, но при тях затоплянето започваше мнооооого след като си тръгнал. Какво са пипнали във Волво, за да има такава очебийна разлика?
Нарича се "Fuel pre-heater WEBASTO", т.е. печка Wink
Подгрев има на нафтовия филтър, но обикновено нафтата замръзва на изхода на резервоара, където прави тапа, но това ако си я сипвал от БГ :mrgreen:
Пътувай си спокойно и си карай колата с кеф Smile
Миналата година колеги ходиха на подобна обиколка с едно D5 и само положителни емоции имаха Smile
BG VOLVO Member #00409
Reply

#3
Което ми напомня, че и аз замислях нещо подобно, но до Норвегия, защото е брутално там и ми се иска още ентусиясти да въвлека, но ще ти пиша на лично, Влади!
Volvo For life!
Reply

#4
Dodo 155 Wrote:Нарича се "Fuel pre-heater WEBASTO", т.е. печка Wink
Подгрев има на нафтовия филтър, но обикновено нафтата замръзва на изхода на резервоара, където прави тапа, но това ако си я сипвал от БГ :mrgreen:
Пътувай си спокойно и си карай колата с кеф Smile
Миналата година колеги ходиха на подобна обиколка с едно D5 и само положителни емоции имаха Smile

Колега, Dodo155, къде точно да я търся тази печка?
Колата не съм я поръчвал аз и затова не зная точно какво има.
Една щека за маслото им се е досвидяло да поставят, пък цяла печка да има...... :mrgreen:
Оборудването не е най-високото ниво и затова имам съмнения, но пък от друга страна е закупена в Полша, където може би повече монтират тази екстра, заради дългата зима.
Reply

#5
dannybo Wrote:
Dodo 155 Wrote:Нарича се "Fuel pre-heater WEBASTO", т.е. печка Wink
Подгрев има на нафтовия филтър, но обикновено нафтата замръзва на изхода на резервоара, където прави тапа, но това ако си я сипвал от БГ :mrgreen:
Пътувай си спокойно и си карай колата с кеф Smile
Миналата година колеги ходиха на подобна обиколка с едно D5 и само положителни емоции имаха Smile

Колега, Dodo155, къде точно да я търся тази печка?
Колата не съм я поръчвал аз и затова не зная точно какво има.
Една щека за маслото им се е досвидяло да поставят, пък цяла печка да има...... :mrgreen:
Оборудването не е най-високото ниво и затова имам съмнения, но пък от друга страна е закупена в Полша, където може би повече монтират тази екстра, заради дългата зима.
Трябва да има табелка "WEBASTO" на левия калник/страница, от вътрешната страна, при двигателя.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#6
Dodo 155 Wrote:
dannybo Wrote:
Dodo 155 Wrote:Нарича се "Fuel pre-heater WEBASTO", т.е. печка Wink
Подгрев има на нафтовия филтър, но обикновено нафтата замръзва на изхода на резервоара, където прави тапа, но това ако си я сипвал от БГ :mrgreen:
Пътувай си спокойно и си карай колата с кеф Smile
Миналата година колеги ходиха на подобна обиколка с едно D5 и само положителни емоции имаха Smile

Колега, Dodo155, къде точно да я търся тази печка?
Колата не съм я поръчвал аз и затова не зная точно какво има.
Една щека за маслото им се е досвидяло да поставят, пък цяла печка да има...... :mrgreen:
Оборудването не е най-високото ниво и затова имам съмнения, но пък от друга страна е закупена в Полша, където може би повече монтират тази екстра, заради дългата зима.
Трябва да има табелка "WEBASTO" на левия калник/страница, от вътрешната страна, при двигателя.

На XC60 нафтовите печки не са серийни като при XC90, но за сметка на това има много яки електрически подгреватели на малкия кръг, почва да духа топло буквално секунди след запалване на мотора. Което е невъзможно да стане толкова бързо с нафтова печка.

А иначе за нафтата в Скандинавия - лично аз не съм имал никакъв проблем при -32 градуса сутринта и -17 през деня в Ивало, Финландия (виж го в гугълмапс, почти до Северния полюс е Big Grin ), но с местна нафта. Не с Волво, на тест на зимни гуми, колите бяха основно BMW и Ford, но си работеха безгрижно. По спомени на бензиностанциите имаше надписи, че нафтата няма проблеми до -26 гр, има и арктически дизел до -44 гр. - ама според местните нямало нужда ... а и колите не вървяли добре с него.

Но задължително наливай Neste!
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06 [Image: 492232.png]
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Reply

#7
Благодаря за отговорите на всички.
Значи поне със замръзнала нафта не би трябвало да имам проблем. За всеки случай ще си нося да слагам и допълнителна добавка за ниски температури.
Колeга, Carburettor, точно в Ивало ще спим. Това ще е най-северната точка, която ще достигнем, за да наблюдаваме сиянието или да цакаме карти три дни ако времето е лошо Big Grin
Нордкап решихме да го оставим за лятото. В топло време ще е много по-приятно да се разходим до там.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)