01-15-2014, 08:32 AM
Преди 37000 км ми смениха ангренажния комплект, който включваше 2 ролки, 2 ремъка и водна помпа. Преди месец любимата ни 850ца получи "инфаркт" и спря...! След като отворихме черната кутия се установи следното: водната помпа бе разбита тотално, като че ли бе правена в час по трудово обучение, а не в завод... Установихме, че и демпферния обтегач е дефектирал...
И така минаха ми най-различни мисли от сорта да я дам за скрап, да я продам на части. Тогава започнах да търся друг автомобил. Обиколих много външно здрави 850ци, красиви, стегнати, без ръжда, но с подобен проблем. Ширещото се невежеството на бг майсторите ни докарва тези скъпо струващи беди. В момента съм в точка нула, търся глава за 850цата със здрави клапани. Нагледах се на ръждясали талиги от други марки и реших да си стягам колата, по която сме сменили най-различни части...
Моят съвет към всички които си купуват Волво 850 е, когато сменяте ангренажен комплект искайте следното:
1. Водната помпа да е за Волво. Такава например се произвежда от световния шведски лидер SKF и др. Не търсете евтиното, то винаги е много скъпо!!! На сайта на ДОЛЦ модела 850 липсва. Щом като производителят не я предлага, кой тогава произвежда водните помпи с марка ДОЛЦ за Волво 850??? Прикачвам и фаил за инфо.
2. Задължитнелно сменете и демпферния обтегач... Не е евтин, 140-150 лв., но ако той стане причина колата ви да спре ще се изправите пред дилемата - да вземете за нея 400лв като скрап или да я ремонтирате срещу 560 лв. за нови клапани и още 560 лв. за всички останали части по ангренажа. Калкулирайте и труда на майстора - 300 лв. Всичко това прави 1420 лв. В тази цифра не включвам разходите по репатрирането на колата, телефонните разговори, масло, антифриз и други по-дребни плащания.
Споделих моята болка с вас, за да се предпази всеки, на когото му предстои смяна на ангренажен комплект.
Безаварийно каране!
И така минаха ми най-различни мисли от сорта да я дам за скрап, да я продам на части. Тогава започнах да търся друг автомобил. Обиколих много външно здрави 850ци, красиви, стегнати, без ръжда, но с подобен проблем. Ширещото се невежеството на бг майсторите ни докарва тези скъпо струващи беди. В момента съм в точка нула, търся глава за 850цата със здрави клапани. Нагледах се на ръждясали талиги от други марки и реших да си стягам колата, по която сме сменили най-различни части...
Моят съвет към всички които си купуват Волво 850 е, когато сменяте ангренажен комплект искайте следното:
1. Водната помпа да е за Волво. Такава например се произвежда от световния шведски лидер SKF и др. Не търсете евтиното, то винаги е много скъпо!!! На сайта на ДОЛЦ модела 850 липсва. Щом като производителят не я предлага, кой тогава произвежда водните помпи с марка ДОЛЦ за Волво 850??? Прикачвам и фаил за инфо.
2. Задължитнелно сменете и демпферния обтегач... Не е евтин, 140-150 лв., но ако той стане причина колата ви да спре ще се изправите пред дилемата - да вземете за нея 400лв като скрап или да я ремонтирате срещу 560 лв. за нови клапани и още 560 лв. за всички останали части по ангренажа. Калкулирайте и труда на майстора - 300 лв. Всичко това прави 1420 лв. В тази цифра не включвам разходите по репатрирането на колата, телефонните разговори, масло, антифриз и други по-дребни плащания.
Споделих моята болка с вас, за да се предпази всеки, на когото му предстои смяна на ангренажен комплект.
Безаварийно каране!
Volvo 850 GLT