Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
bingobongo Wrote:Здравейте.Мойто вече е над 170 хил. никога не е сменявано маслото на кутията и си превключва перфектно.Като го купих в Мотопфое ми казаха че не се сменя.5 степенна е и на няколко места в интернет пишеше че е необслужваема.Не знам само колко изкарва феродовия диск.Напоследък забелязвам,че като спирам на наклон и пусна спирачката стои на едно място и не се опитва да тръгва нагоре както беше преди време с леко претрисане потегляше без да подавам газ.Дали това не се дължи на износване на диска и да наближава време за смяната му? Много смела постъпка с автоматика ти :lol: и то 5-ст. Айзин - късметлия
По-добре си смени маслото, за да ти е спокойно ... вече МП го смянят на 60 000 км (по спомен) и няма такова понятие "Maintenance free" за скоростна кутия, диференциали и др. триещи се части! Иначе на някои места в интернет пише, че не се сменя масло, но на доста повече пише как се сменя или ремонтира кутията после :lol:
Зависи от наклона - на малък би трябвало леко да тръгва, но без притрисване, а на голям да задържи.
BG VOLVO Member #00409
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Yankov Wrote:bingobongo Wrote:Здравейте.Мойто вече е над 170 хил. никога не е сменявано маслото на кутията и си превключва перфектно.Като го купих в Мотопфое ми казаха че не се сменя.5 степенна е и на няколко места в интернет пишеше че е необслужваема.Не знам само колко изкарва феродовия диск.Напоследък забелязвам,че като спирам на наклон и пусна спирачката стои на едно място и не се опитва да тръгва нагоре както беше преди време с леко претрисане потегляше без да подавам газ.Дали това не се дължи на износване на диска и да наближава време за смяната му? Колега, здравей. За какъв феродов диск говориш? Аз доколкото разбрах, си с автоматична кутия...или? Яворчо, говори за фрикционите дискове на автоматика
Но с това необслужване, може да не му се наложи да ги сменя, а направо пълен ребилд след време.
BG VOLVO Member #00409
Posts: 1,008
Threads: 70
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Dodo 155 Wrote:Yankov Wrote:bingobongo Wrote:Здравейте.Мойто вече е над 170 хил. никога не е сменявано маслото на кутията и си превключва перфектно.Като го купих в Мотопфое ми казаха че не се сменя.5 степенна е и на няколко места в интернет пишеше че е необслужваема.Не знам само колко изкарва феродовия диск.Напоследък забелязвам,че като спирам на наклон и пусна спирачката стои на едно място и не се опитва да тръгва нагоре както беше преди време с леко претрисане потегляше без да подавам газ.Дали това не се дължи на износване на диска и да наближава време за смяната му? Колега, здравей. За какъв феродов диск говориш? Аз доколкото разбрах, си с автоматична кутия...или? Яворчо, говори за фрикционите дискове на автоматика
Но с това необслужване, може да не му се наложи да ги сменя, а направо пълен ребилд след време. Ясно
Аз си помислих, че е с ръчна кутия, защото колегата е написал "феродовиЯ диск" (единствено число).
Но както и да е...аз също силно препоръчвам да си смени маслото.
170к км са си сериозен пробег, за 8 литра масло. Каквото и да пише из нета, след 170к км едва ли маслото си е запазило оригиналните (даже нормалните) характеристики ;-)
Поздрави,
Явор
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Posts: 346
Threads: 31
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
0
Вие с това негативно мнение за GM-ката кутия ще ме накарате накрая да си продам любимото ми возило :mrgreen: и без това само го мисля тоя автомат, затова от време на време го изръчквам докато замирише вътре на гадно да проверя дали е здрав :mrgreen: , Влади на Айсина може и да е към 3-ка ремонта но за ГМ-ката не ми се вярва. По чужди мнения излиза около 5-6 хилки което си е сума за 10 годишно возило, вече мн се чудя дали да не го продавам, постоянно го мисля и му се оглеждам което не си е работа иначе си го харесвам волвото
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
shenti_bul Wrote:Вие с това негативно мнение за GM-ката кутия ще ме накарате накрая да си продам любимото ми возило :mrgreen: и без това само го мисля тоя автомат, затова от време на време го изръчквам докато замирише вътре на гадно да проверя дали е здрав :mrgreen: , Влади на Айсина може и да е към 3-ка ремонта но за ГМ-ката не ми се вярва. По чужди мнения излиза около 5-6 хилки което си е сума за 10 годишно возило, вече мн се чудя дали да не го продавам, постоянно го мисля и му се оглеждам което не си е работа иначе си го харесвам волвото Здравей Иво,
Както с всяко едно нещо, така и с автоматикът на GM или Aisin проблемът идва по-скоро от лоша поддръжка или стопанисване ... т.е. от ЗКУ (Зад Кормилно У-во) :mrgreen:
Не знам дали точно това трябва да е причина да си продаваш колата, но ако си харесал нещо друго или по-ново ... може да го използваш като повод
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Posts: 18
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2012
Reputation:
0
Добре де, обслужването е ясно, но какво разбирате по шофиране с грижата на добър стопанин. S80 примерно, при все че е с 500кг по-леко от XC90, също не предполага да се кара като Ф1, но не може винаги да шофираш и все едно английската кралица е на задната седалка. Кое различава "нормално" от "ненормално" шофиране на D5 с автоматик?
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Vincent Wrote:Добре де, обслужването е ясно, но какво разбирате по шофиране с грижата на добър стопанин. S80 примерно, при все че е с 500кг по-леко от XC90, също не предполага да се кара като Ф1, но не може винаги да шофираш и все едно английската кралица е на задната седалка. Кое различава "нормално" от "ненормално" шофиране на D5 с автоматик? Така ... грижата на добър стопанин се състои в 2 неща - поддръжка (навреме и с подходящи консумативи) и употреба (обичайна и нормална за автомобил, пригоден за ежедневна употреба).
Поддръжка - мисля да не отделям много на това, защото всички сме се убедили, че еФтиното излиза скъпо
Употреба - доста важно за дълготрайност и издръжливост на даден продукт. Колите са направени за ежедневна употреба, а не за състезание. Каране по магистралата със заварен десен педал на кола, която е 10+ години, не е най-подходящото. Теглене на ремаркета или др. автомобили, без допълнителен охладител, "помпане" на светофара - любимото занимание на младши ползватели на БМВ (автоматик) - натисната спирачка и газ до дупка ... пушеци, свирни и т.н. :mrgreen: Зимно време, да се оставя възможност, през която кутията да си "разбие" маслото, т.е. първите 5-6 км да не се изминават с повече от 1500-1800 оборота - бавно, плавно и мазно
Е такива "дребни" нещица ... за които някой би казал "този е луд, ако си мисли, че съм си купил кола, за да й робувам" ... и ще е прав, ако има излишни пари, но аз ги нямам и затова съм луд :lol: :mrgreen:
BG VOLVO Member #00409
Posts: 2,344
Threads: 44
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Dodo 155 Wrote:Vincent Wrote:Добре де, обслужването е ясно, но какво разбирате по шофиране с грижата на добър стопанин. S80 примерно, при все че е с 500кг по-леко от XC90, също не предполага да се кара като Ф1, но не може винаги да шофираш и все едно английската кралица е на задната седалка. Кое различава "нормално" от "ненормално" шофиране на D5 с автоматик? Така ... грижата на добър стопанин се състои в 2 неща - поддръжка (навреме и с подходящи консумативи) и употреба (обичайна и нормална за автомобил, пригоден за ежедневна употреба).
Поддръжка - мисля да не отделям много на това, защото всички сме се убедили, че еФтиното излиза скъпо
Употреба - доста важно за дълготрайност и издръжливост на даден продукт. Колите са направени за ежедневна употреба, а не за състезание. Каране по магистралата със заварен десен педал на кола, която е 10+ години, не е най-подходящото. Теглене на ремаркета или др. автомобили, без допълнителен охладител, "помпане" на светофара - любимото занимание на младши ползватели на БМВ (автоматик) - натисната спирачка и газ до дупка ... пушеци, свирни и т.н. :mrgreen: Зимно време, да се оставя възможност, през която кутията да си "разбие" маслото, т.е. първите 5-6 км да не се изминават с повече от 1500-1800 оборота - бавно, плавно и мазно
Е такива "дребни" нещица ... за които някой би казал "този е луд, ако си мисли, че съм си купил кола, за да й робувам" ... и ще е прав, ако има излишни пари, но аз ги нямам и затова съм луд :lol: :mrgreen:
Ти да не би, да говориш от личен опит за помпането по светофарите от времето, когато си имал БМВ? :lol:
Иначе, в Английския форум много малко се говори за тези автоматици, а и хората тук са малко като телета, накой като им каже, че нещо се чупи на тези мили значи е така и се сменя, така че съветвам ви да претегляте това, което четете и не на всичко да вярвате дословно! Тук в нашия (БГ) форум, хората се интересуват доста повече от колите си и се грижат повече. Дали това е продиктувано от факта, че в България колите си сменят собствениците по- рядко или ние сме си просто по-загрижени за автомибилите си няма значение, но е факт, че на запад хората все порядко отварят капака на колатаси, за да видят какво се случва, а на мен това не ми харесва.
Volvo For life!
Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
Vincent Wrote:Добре де, обслужването е ясно, но какво разбирате по шофиране с грижата на добър стопанин. S80 примерно, при все че е с 500кг по-леко от XC90, също не предполага да се кара като Ф1, но не може винаги да шофираш и все едно английската кралица е на задната седалка. Кое различава "нормално" от "ненормално" шофиране на D5 с автоматик? Как да шофираме, за да пестим гориво - В случая част от тези съвети са и такива от рубриката "шофиране с грижата на добър стопанин..."
1. Карайте плавно, като избягвате рязко ускоряване и спиране. Агресивното шофиране може да доведе до увеличаване разхода на гориво с една трета.
2. При ускоряване превключвайте на висока предавка колкото е възможно по-рано. По-високата предавка при по-малка скорост смъква разхода на гориво.
3. Поддържайте двигателя в добро техническо състояние. Правилната настройка на двигателя може да намали разхода на гориво до 4%, така че сменяйте маслото редовно и спазвайте препоръките на производителя за обслужване на автомобила.
4. Поддържайте гумите си напомпани до препоръчаното налягане. Това ги прави по-безопасни и гарантира по-дълъг живот. Гуми с налягане по-ниско с 0,1 атмосфера спрямо указаното увеличават разхода на гориво с 3%.
5. Не дръжте излишни неща в багажника и на задната седалка, които добавят килограми. Всеки 45 кг допълнителен товар увеличават разхода с 1-2%.
6. Използвайте климатика умерено - той натоварва двигателя и при работа изразходва гориво. Използвайте го само в много топли и много студени дни. През останалото време използвайте вентилатора.
7. Дръжте прозорците затворени, особено при шофиране с висока скорост. Вятърът, навлизащ в купето, намалява скоростта. За да компенсирате това, вие натискате по-силно газта и изразходвате повече гориво.
8. Винаги използвайте типа моторно масло, препоръчвано от производителя за вашия двигател. Това може да намали разхода на гориво с 1-2%.
9. Избягвайте зарежданията на малки количества - горивото се изпарява при всяко отваряне на капачката на резервоара. Проверете дали тя е добре уплътнена.
10. Спазвайте дистанция - осигурете си достатъчно време за плавно спиране на автомобила.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.standartnews.com">http://www.standartnews.com</a><!-- m -->
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 18
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2012
Reputation:
0
Dodo 155 Wrote:..
Каране по магистралата със заварен десен педал на кола, която е 10+ години, не е най-подходящото. Теглене на ремаркета или др. автомобили, без допълнителен охладител, "помпане" на светофара - любимото занимание на младши ползватели на БМВ (автоматик) - натисната спирачка и газ до дупка ... пушеци, свирни и т.н. :mrgreen: Зимно време, да се оставя възможност, през която кутията да си "разбие" маслото, т.е. първите 5-6 км да не се изминават с повече от 1500-1800 оборота - бавно, плавно и мазно
Е такива "дребни" нещица ... за които някой би казал "този е луд, ако си мисли, че съм си купил кола, за да й робувам" ... и ще е прав, ако има излишни пари, но аз ги нямам и затова съм луд :lol: :mrgreen:
Аз се бях притеснил, тъй като преди Волво-то друг автоматик не бях имал (точно заради всички твърдения колко се чупели изначално, не само Aisin), че може да злоупотребявам с нормалното си (в моите очи) каране. Пък то в добри ръце е попаднало. Обслужена е в МП е и не съм и давал да разбере къде свършва хода на педала на газта, тъй че спокоен съм вече. То не пречи все пак да се счупи някога, гаранция няма, но поне няма да е от системно издевателстване в моите ръце. 8-)
Иначе може и така да се тръгва
http://www.youtube.com/watch?v=WFZiggXbsEI
|