The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Странен проблем S40 2.0d

#1
Здравейте колеги, имам нужда от някое и друго мнение, понеже в момента нямам време да отида на диагностика... Ще се опитам да обясня накратко. Запалвам волът и тръгвам, първо палене за деня двг още е студен. След около минута се появява следното съобщение. SISTEMA MOTORE RICH. ASSISTENZA - Естествено спирам и гася. Паля отново съобщението го няма. Тръгвам и след минута пак се появява, изключвам колата от скорост и я оставям да се движи по инерция, подавам газ като натискам за малко и пускам педала - никаква реакция. Отново подавам газ като задържам малко повече и оборотите се вдигат мнооого бавно, след пускането на газта оборотите се свалят също така бавно. Цялото това упражнение се случва по време на движение с 30-40км/ч на свободна скорост. Спирам колата на място с работещ двг и пак подавам газ, този път реакцията е мигновена както трябва да си е. През цялото това време съобщението си стои на борд. компа. Та в краина сметка се случва следното - когато се движа по инерция газта реагира много мудно със забавяне, когато спра или пък съм на скорост няма проблеми, въпреки че надписа SISTEMA MOTORE RICH. ASSISTENZA си стои. Определено не е в авариен режим защото се форсира и ускорява нормално. Фабрично съм без DPF. чистил съм дебитомера, колата е обслужена преди 6к. Съобщението си го преведох и сам. Някакви идеи? Wink
Reply

#2
Здравей. Вероятно, някой от датчиците по системата дава грешни, или никакви данни. За това, компа решава да не обработва данни извън гранични параметри. Добре е, е си чистил дебитомера. Дано не си го правил прекалено агресивно. Освен този датчик, има ред други в системата двиател-запалване-горене: за налягане на турбото, температурни, положение на коляновия вал и пр. Най-добре, намери време и иди на диагностика. Това ще покаже точно от къде идват и какви са данните, които объркват ЕКУ-то (компютъра). Според резултата, може да минеш с почистване на датчик, или нагласяне на куплунг или кабел. Може да се наложи и подмяна на датчик. Малко вероятно е да се окаже бъг в самия компютър, но и това е възможно.
По въпроса, влиза ли колата в авариен режим, мисля, че все пак да, влиза. Тук правя предположение, но смятам, че в случая аварийният режим става ефективен, когато колата се движи на скорост. Надявам се да минеш с възможно най-лека намеса, но добра диагностика е необходима на първо място.
S40 2,0D 2008
Reply

#3
Направих диагностика в МП плевен днес. Нямаше модул без грешка компа светеше като коледна елха. Обясних симптомите, но при толкова много грешки ми казаха, че не могат да тръгнат от никъде за да разберат на какво се дължи проблема. Изчистиха ги и ме пратиха да покарам душманската десетина минути, за да я закачат пак после, и да видят дали е записало грешки. Речено сторено. На втората диагностика нищо не показа, според компа колата е в отлично здраве. Казаха ми да почакам да се срине каквото е тръгнало и да отида тогава... Найс а?! :lol:
Reply

#4
Интересно. Не знам, дали има логика, от грешка в един датчик, или модул, да се натрупат и запишат грешки във всички останали. Май няма какво друго да направиш в момента, освен да изчакаш. Наблюдавай внимателно обаче и при първо съобщене на таблото, иди при диагностиците. Дано те си разбират от работата. Накарай ги да ти кажат какво точно излиза при "грешка". Записът показва точно кой параметър не е в границите. Така ще разбереш, в кой компонент от системата е причината. А може, всичко да се размине и така Smile
S40 2,0D 2008
Reply

#5
gi.ivanov Wrote:Интересно. Не знам, дали има логика, от грешка в един датчик, или модул, да се натрупат и запишат грешки във всички останали. Май няма какво друго да направиш в момента, освен да изчакаш. Наблюдавай внимателно обаче и при първо съобщене на таблото, иди при диагностиците. Дано те си разбират от работата. Накарай ги да ти кажат какво точно излиза при "грешка". Записът показва точно кой параметър не е в границите. Така ще разбереш, в кой компонент от системата е причината. А може, всичко да се размине и така Smile

Може, макари да знаем, че грешки не се появяват току-така. Явно нещо е тръгнало да заминава, но то ще се покаже, дано е нещо по- безобидно! Smile
Volvo For life!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)