Имам проблем със скоростите на колата. Карам S60, D5, 163 коня, 2002 година. Кутията е AW 55-50. Колата влиза в авариен режим когато я карам извън градско. Направих диагностика и грешката е : Lock-up function, slipping or not engaged. Проблема е в хидроблока и по-точно в единия соленоид. Питах в сервиз и ми казаха, че ремонта с нов хидроблок излиза около 2200-2300 лева.(които в момента нямам ). Някой може ли да ми помогне да намеря читав хидроблок или цяла скоростна кутия втора ръка. Или ако имате идеи как да се справя с тази неволя по друг начим моля споделете. Отворен съм към всякакви оферти
Здрасти колега, щом Lock up не работи по-добре не я карай така, че може да се повреди още повече.
В интернет ще намериш различни решения, който се свеждат до:
- вече обявеното ти от сервиза / нов хидравличен блок + масло + монтаж - около 2200 - 2300 лв.
цената не е висока ако дават гаранция
Много ти благодаря за бързия и толкова подробен отговор. Мисля да последвам товя пример и да си купя нов хидроблок, за да си карам спокойно, а и цаената на този от линка е абсолютно приемлива. Извинявай за глупавия въпрос, но аз направо го поръчвам, та исках да те попитам сигурно ли е, че този е същия. Пише Сааб и е AF не АW, затова питам. (знам че съм индиянец)
Имам проблем със скоростите на колата. Карам S60, D5, 163 коня, 2002 година. Кутията е AW 55-50. Колата влиза в авариен режим когато я карам извън градско. Направих диагностика и грешката е : Lock-up function, slipping or not engaged. Проблема е в хидроблока и по-точно в единия соленоид. Питах в сервиз и ми казаха, че ремонта с нов хидроблок излиза около 2200-2300 лева.(които в момента нямам ). Някой може ли да ми помогне да намеря читав хидроблок или цяла скоростна кутия втора ръка. Или ако имате идеи как да се справя с тази неволя по друг начим моля споделете. Отворен съм към всякакви оферти
Благодаря предварително
За тази цена около 2300 лв. трябва да е цялостен ремонт - мозък (клапанен блок), хидротрансформатор и т.н.
Но определено след това става нова и ще забравиш за проблеми, но маслото трябва да се сменя редовно!
При подобен пълен ребилд дори дават гаранция 12 месеца
Поздрави!
shleng Wrote:Много ти благодаря за бързия и толкова подробен отговор. Мисля да последвам товя пример и да си купя нов хидроблок, за да си карам спокойно, а и цаената на този от линка е абсолютно приемлива. Извинявай за глупавия въпрос, но аз направо го поръчвам, та исках да те попитам сигурно ли е, че този е същия. Пише Сааб и е AF не АW, затова питам. (знам че съм индиянец)
Тази кутия се слага на доста автомобили например : Сааб, Волво, Нисан, Опел, Ланча и тн.
При различните производители има и различни обозначения :
Сааб - AF23/33-5
Волво – AW55-50/51SN
Нисан - RE5F22A и тн.
Като цяло кутията е една и съща, тя може да се различава малко по форма и начин на закрепване но хидравличния блок е един и същи.
За повече достоверност направи запитване до продавача.
Дали обаче твоята кутия, ще се оправи със смяна на хидроблока ???
При мен симптомите бяха различни :
Кутията работеше добре докато загрее, след това превключваше м/у 2 и 3 и обратно с лек удар. В авариен режим е влизала само веднъж на изкачване, като не си спомням грешката.
Ако се поровиш из интернет, ще откриеш, че 90% от повредите са свързани с хидравличния блок и в частност някой клапан.
Разбира се има случай в който е необходим ремонт на torque converter ( турбина, хидротрансформатор ) или на цялата кутия.
Здравейте,към колегата с проблема на автоматика преди една година имах същия проблем .Не се мъчи ще стане по-зле има един майстор в Мартен Русенско.Просто е цар Любо се казва ,струваше ми към 2900 лева .Ако искаш да вземаш втора употреба внимавай повечето са умрели почти.Аз взех една, но добре че излязоха хора и ми върнаха парите набутах се само с Еконта.Успех
тоя както е цар така и бръсне като цар,има доста които и без да са известни имена в тази област ремонтират автоматични кутий,повечето пъти са дребни проблеми
+1 за Любо от Мартен.
В по-горните мнения цената е все една и съща, но един смята монтажа и демонтажа на автомата, а друг не. Препоръчително е да си смениш целия клапанен блок, а не само клапаните(соленоидите) защото в процеса на експлоатация се износват и леглата, а и в клапания блок освен соленоидите има и още един куп неща които също се износват. Ремонта на автомата си изключително тясно специализаран труд и да даваш да го правят хора които не са специализирани в това можеш да се вкараш в приключение което да завърши със смъртта на автомата. Грешките не винаги са това което пише - проблем със соленоида на локъпа не означава непременно че проблема е в соленоида, може и да е на друго място, така че ще се наложи да се направи и сериозна диагностика и в движение за да се установи точно какъв е проблема, някой път се вижда чак като се разглоби автомата.