The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Разчитане грешки на бордкомпютъра

#1
Здравейте,
При задържане за около 10сек. на бутона за нулиране на дневния пробег и при наличие на грешка се изписва нейния код.

- Преди известно време имах съобщение: "Engine System Service Required", появи се кода на грешката ( не се сещам..мисля 124 беше), след кратко търсене в интернет намерих, че това е счупено пластмасово лостче на дроселовата клапа. Смених го с ново и всичко е ОК.

- В момента се появява съобщение: "Anti skid service required". Изкарвам кода на грешката и той е ( 023 ). След кратко и дълго търсенеSmile в интернет не успях да открия за какво се отнася.

Диагностика при Ники установи разлика в показанията между двата сензора за налягане на ABS-a. В Мото Пфое Люлин ми казаха, че до сега не са имали проблем с тези датчици и едва ли е от тях - трябвало да се смени цялата спирачна система..... теглих им една на ум и повече няма да се върна.
Автомобила си върви съвсем нормално.. без никакви симптоми за повреда. Съобщението Anti skid service required се появява различно за около 5-10 мин.

Питането ми е.. дали някой знае таблица с тези кодове, които се появяват при задържане на копчето за нулиране на дневния пробег?
Reply

#2
Georgeo Wrote:Здравейте,
При задържане за около 10сек. на бутона за нулиране на дневния пробег и при наличие на грешка се изписва нейния код.

- Преди известно време имах съобщение: "Engine System Service Required", появи се кода на грешката ( не се сещам..мисля 124 беше), след кратко търсене в интернет намерих, че това е счупено пластмасово лостче на дроселовата клапа. Смених го с ново и всичко е ОК.

- В момента се появява съобщение: "Anti skid service required". Изкарвам кода на грешката и той е ( 023 ). След кратко и дълго търсенеSmile в интернет не успях да открия за какво се отнася.

Диагностика при Ники установи разлика в показанията между двата сензора за налягане на ABS-a. В Мото Пфое Люлин ми казаха, че до сега не са имали проблем с тези датчици и едва ли е от тях - трябвало да се смени цялата спирачна система..... теглих им една на ум и повече няма да се върна.
Автомобила си върви съвсем нормално.. без никакви симптоми за повреда. Съобщението Anti skid service required се появява различно за около 5-10 мин.

Питането ми е.. дали някой знае таблица с тези кодове, които се появяват при задържане на копчето за нулиране на дневния пробег?
Здравей, колега!
Някои от нещата са доста объркващи като информация, която даваш:
- няма пластмасово лостче на дросела, ако си имал предвид swirl клапите - ОК, но компютъра не ги засича когато са откачени. Само при регенерация може да има някакъв конфликт, но тогава ще даде проблем с регенерацията.
- за ABS - най-често срещаният проблем е в плочката на волана, но Ники е правил диагностика и е установил проблем в един от датчиците. Каква цяла система са искали да сменят МП, те също имат VIDA и ако дори им се случва за пръв път - няма какво толкова да го мислят.
Пробвах дали ми изписва кода на грешката (откачих една крушка), но при мен освен да нулира км, друго не прави. Държах го както си описал, но нищо :? На DIM-a си ми изписва грешка, но не разчита код дали отляво или отдясно се случва нещо.
Възможно ли е да направиш някакво клипче или снимка, за да видим какво се случва при теб? :roll:
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#3
Dodo 155 Wrote:
Georgeo Wrote:Здравейте,
При задържане за около 10сек. на бутона за нулиране на дневния пробег и при наличие на грешка се изписва нейния код.

- Преди известно време имах съобщение: "Engine System Service Required", появи се кода на грешката ( не се сещам..мисля 124 беше), след кратко търсене в интернет намерих, че това е счупено пластмасово лостче на дроселовата клапа. Смених го с ново и всичко е ОК.

- В момента се появява съобщение: "Anti skid service required". Изкарвам кода на грешката и той е ( 023 ). След кратко и дълго търсенеSmile в интернет не успях да открия за какво се отнася.

Диагностика при Ники установи разлика в показанията между двата сензора за налягане на ABS-a. В Мото Пфое Люлин ми казаха, че до сега не са имали проблем с тези датчици и едва ли е от тях - трябвало да се смени цялата спирачна система..... теглих им една на ум и повече няма да се върна.
Автомобила си върви съвсем нормално.. без никакви симптоми за повреда. Съобщението Anti skid service required се появява различно за около 5-10 мин.

Питането ми е.. дали някой знае таблица с тези кодове, които се появяват при задържане на копчето за нулиране на дневния пробег?
Здравей, колега!
Някои от нещата са доста объркващи като информация, която даваш:
- няма пластмасово лостче на дросела, ако си имал предвид swirl клапите - ОК, но компютъра не ги засича когато са откачени. Само при регенерация може да има някакъв конфликт, но тогава ще даде проблем с регенерацията.
- за ABS - най-често срещаният проблем е в плочката на волана, но Ники е правил диагностика и е установил проблем в един от датчиците. Каква цяла система са искали да сменят МП, те също имат VIDA и ако дори им се случва за пръв път - няма какво толкова да го мислят.
Пробвах дали ми изписва кода на грешката (откачих една крушка), но при мен освен да нулира км, друго не прави. Държах го както си описал, но нищо :? На DIM-a си ми изписва грешка, но не разчита код дали отляво или отдясно се случва нещо.
Възможно ли е да направиш някакво клипче или снимка, за да видим какво се случва при теб? :roll:
Поздрави!

Предполагам колегата е визирал пластмасовия привод (лостчето с двете ушета на краищата), което свързва моторчето за управление и вихровите клапи.
То най-често се износва и изпада, откача се.
Ако то заклини или самите клапи блокират в едно положение, което се случва, то тогава DICE лови проблема.
И докладва под една или друга грешка.
А компа (ECM) си следи моторчето, което продължава безпроблемно да изпълнява команди "мръдни напред, мръдни назад" и не го показва като проблемно.
Отделно колата малко губи от пъргавината си и ако човек е свикнал на вървежа й, няма начин да не хване разликата в мощността.
Все пак 185 коня са това.
Wink

Но грешка, конкретно описваща "счупена лостова система на вихрови клапи" няма.
Може да има check-ни това, check-ни онова, да.
Т.е. насочваща информация с изброяване на няколко евентуални причини.
Това е.

Колега Dodo, ако искаш дръпни буксата на моторчето за вихровите клапи.
Тогава компа веднага ще набие проблем.
И тогава пробвай упражнението, описано от колегата Georgeo.
А после си изчисти грешката с DICЕ-то.

Лично аз не съм чувала за подобна манипулация - комбинация м/у показания на бордкомпа и бутона за trip-а.
Учредител на Волво клуб България.
Притежател на  клубна карта № 0014.

VOLVO 460  1.7  '91
За помощ: 089 66 42 887
[Image: 362784.gif]

Няма по-голяма сила от усмивката и добрата дума!
Reply

#4
EMETO1 Wrote:Колега Dodo, ако искаш дръпни буксата на моторчето за вихровите клапи.
Тогава компа веднага ще набие проблем.
И тогава пробвай упражнението, описано от колегата Georgeo.
А после си изчисти грешката с DICЕ-то.

Лично аз не съм чувала за подобна манипулация - комбинация м/у показания на бордкомпа и бутона за trip-а.
Няма смисъл да дърпам буксата, защото тогава ще запише грешка, но ако падне лостчето и не движи клапите - нищо няма и не записва. Казвам го от личен опит, който може да бъде потвърден от Spurs (паднало лостче, забелязахме го при почистване на дебитомер) и Carburettor (сам го е видял, заради пропуск на масло покрай пеперудите). И при двамата нямаше никакви грешки и са карали дълго така. Иначе ЕСМ-а не следи клапите, а само движението на моторчето, затова ако му извадя буксата и не си го намери, ще се осветка. Иначе мога да махна лостчето, от завихрянето ще се отворят клапите и дори при регенерация на магистралата няма да ги усети ... дори няма да се усети липса на мощност, т.к. ще пуска въздух.
Ще ги хване само ако регенерацията тръгне в градски режим - няма да може да регулира допълнителният въздух.
Не съм срещал случай на блокирали клапи или отчупени, поне при ВОЛВО, но при БМВ прави сериозни поразии!

Иначе сте права - аз също не съм чувал за код-грешка от бутона на дневния километраж :roll:
BG VOLVO Member #00409
Reply

#5
Здравейте,
Грешката "engine system service required" ...се появява при счупено или разкачено лостче при високо натоварване на двигателя. Изписваше ми го при 190км/ч на равен участък или при 140км/ч, пълна газ и изкачване по стръмен участък. При нормално шофиране не изписваше грешка.

Като се появи грешката anti skid ще направя клипче.


--------------
Първото намерено клипче в YouTube :
<!-- m --><a class="postlink" href="http://youtu.be/RizA11aJ8vA">http://youtu.be/RizA11aJ8vA</a><!-- m -->

За изписване кода на грешката при задържане бутона за дневния километраж.
Reply

#6
Georgeo Wrote:--------------
Първото намерено клипче в YouTube :
<!-- m --><a class="postlink" href="http://youtu.be/RizA11aJ8vA">http://youtu.be/RizA11aJ8vA</a><!-- m -->

За изписване кода на грешката при задържане бутона за дневния километраж.
Това е V50 след 2004 год., като електроника няма нищо общо с Р2 платформата на ХС90 Wink
Ники какво казва са плочката на волана?
BG VOLVO Member #00409
Reply

#7
Dodo 155 Wrote:
Georgeo Wrote:--------------
Първото намерено клипче в YouTube :
<!-- m --><a class="postlink" href="http://youtu.be/RizA11aJ8vA">http://youtu.be/RizA11aJ8vA</a><!-- m -->

За изписване кода на грешката при задържане бутона за дневния километраж.
Това е V50 след 2004 год., като електроника няма нищо общо с Р2 платформата на ХС90 Wink
Ники какво казва са плочката на волана?



На моето Volvo XC90/D5/185/ 2006, както споменах по-горе при наличие на съобщение за проблем и задържане на бутона за нулиране на километража се появява кода на грешката!
Обещал съм клипче когато се появи съобщениетоSmile

Нищо не каза за плочка на волана...
Reply

#8
Georgeo Wrote:
Dodo 155 Wrote:
Georgeo Wrote:--------------
Първото намерено клипче в YouTube :
<!-- m --><a class="postlink" href="http://youtu.be/RizA11aJ8vA">http://youtu.be/RizA11aJ8vA</a><!-- m -->

За изписване кода на грешката при задържане бутона за дневния километраж.
Това е V50 след 2004 год., като електроника няма нищо общо с Р2 платформата на ХС90 Wink
Ники какво казва са плочката на волана?



На моето Volvo XC90/D5/185/ 2006, както споменах по-горе при наличие на съобщение за проблем и задържане на бутона за нулиране на километража се появява кода на грешката!
Обещал съм клипче когато се появи съобщениетоSmile

Нищо не каза за плочка на волана...
ОК, интересно ми е да го видя, т.к. с този бутон се нулира и сервизният интервал и ми е много чудно как системата ще разпознае дали да покаже грешка за сервизен интервал или да нулира брояча Smile
За другата грешка - странно, Ники е много в час и много се заиграва с колите, а пък не е разрешил твоя казус?! Ще му звънна утре, за да се чуем.
Ще звънна и на Роби, за да му чуя и неговото мнение ... нали в МП София си карал колата?
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#9
Дааа, задържаш бутона... брояча се нулира, продължаваш да го държиш ... и след около 10-15 секунди се чува звуков сигнал и код за грешка( а дали това е код за грешка или някакви си цифри??? Но в чуждите форуми доста от тези кодове се споделят за въпроси и мнения) . Номера става само когато имаш активно съобщение за нередност на дисплея.
....
Относно пластмасовото въпросно лостче с ябълковидните краища...Първото впечатление на Ники беше, че на колата сякаш не и достига въздух..и трябвало да върви с една идея повече. Грешка нямаше, защото съобщението се появява както написах по-горе само при максимално натоварване на двигателя. Аз не съм усетил разлика, защото най-вероятно съм я закупил със счупено лостче. И наистина след като си го поръчах ново от МП за 6лв. се усети разлика в динамиката.
.....
Относно МП Люлин: Аз съм готов да си платя.. не се пазаря, но искам адекватно отношение и работа. Не може приемчика на Волво в МП-Люлин да ме посреща с :" ооо, скоростната кутия е за пълна промивка - ще струва 500лв" . Аз съм отишъл за смяна масло на двигателя и филтри и не е ставало въобще въпрос за скоростна кутия!! Не 500 а 5000лв ще им дам, но не и по този начин!!
Каква пълна промивка?.. до колкото съм чел за поддръжката на 6-степенния айзин... на 85к и е долято 3-4 литра, следващото е на 160к. В момента автомобила е на 105к!!!

И да се върнa на темата за Anti Skid Service Required... Отивам отново в МП люлин...Обяснявам на приемчика, че единият от двата датчика на ABS-а дава различни стойности ( това го установи Ники), а той: Кой ти каза това? Я виж .. и ми показва една стокова разписка на клиент преди мен за всичките компоненти на спирачната система ( Мернах, че единият датчик беше на стойност около 500лв) .. никой не може да ти каже от какво е.. трябва диагностика и т.н
Добре де, кой е способен да ме убеди, че и на моя автомобил няма да се окаже целия този списък за смяна???? Е за това няма да отида повече в МП... защото както повечето от Вас тук предполагам... и аз имам бизнес и работя с много клиенти, но никога не съм злоупотребявал с тях...!

ПоздравиSmile
Reply

#10
Georgeo Wrote:Дааа, задържаш бутона... брояча се нулира, продължаваш да го държиш ... и след около 10-15 секунди се чува звуков сигнал и код за грешка( а дали това е код за грешка или някакви си цифри??? Но в чуждите форуми доста от тези кодове се споделят за въпроси и мнения) . Номера става само когато имаш активно съобщение за нередност на дисплея.
....
Относно пластмасовото въпросно лостче с ябълковидните краища...Първото впечатление на Ники беше, че на колата сякаш не и достига въздух..и трябвало да върви с една идея повече. Грешка нямаше, защото съобщението се появява както написах по-горе само при максимално натоварване на двигателя. Аз не съм усетил разлика, защото най-вероятно съм я закупил със счупено лостче. И наистина след като си го поръчах ново от МП за 6лв. се усети разлика в динамиката.
.....
Относно МП Люлин: Аз съм готов да си платя.. не се пазаря, но искам адекватно отношение и работа. Не може приемчика на Волво в МП-Люлин да ме посреща с :" ооо, скоростната кутия е за пълна промивка - ще струва 500лв" . Аз съм отишъл за смяна масло на двигателя и филтри и не е ставало въобще въпрос за скоростна кутия!! Не 500 а 5000лв ще им дам, но не и по този начин!!
Каква пълна промивка?.. до колкото съм чел за поддръжката на 6-степенния айзин... на 85к и е долято 3-4 литра, следващото е на 160к. В момента автомобила е на 105к!!!

И да се върнa на темата за Anti Skid Service Required... Отивам отново в МП люлин...Обяснявам на приемчика, че единият от двата датчика на ABS-а дава различни стойности ( това го установи Ники), а той: Кой ти каза това? Я виж .. и ми показва една стокова разписка на клиент преди мен за всичките компоненти на спирачната система ( Мернах, че единият датчик беше на стойност около 500лв) .. никой не може да ти каже от какво е.. трябва диагностика и т.н
Добре де, кой е способен да ме убеди, че и на моя автомобил няма да се окаже целия този списък за смяна???? Е за това няма да отида повече в МП... защото както повечето от Вас тук предполагам... и аз имам бизнес и работя с много клиенти, но никога не съм злоупотребявал с тях...!

ПоздравиSmile
Съчувствам ти за отношението, което си получил! Аз също съм професионално изкривен на тази тема и имам лош пример с друг сервиз в София, но няма да им правя реклама :lol:
Лично аз винаги съм бил доволен от МП София и никога не са злоупотребявали с фактури или процедури.
Да, от 2012 год. МП правят промивка на скоростната кутия при смяна, защото дават вече 5 год. гаранция без значение на пробега Wink Има уред с който се налива масло докато не протече бистро отдолу. После само се дава ниво. Затова отиват 4-5 литра отгоре.
Сега сменят масло на автоматик на всеки 60 000 км, но ако промивка не е правена никога, препоръчително е да не се прави след 100-150 000 км. Възможно е да се отмие нагар по клапаните, който да отвори луфт и да стане дори по-лошо. Затова си искаш само смяна на масло 4-5 литра отиват и го правиш през 30-40 000 км Wink
Учудвам се само от нещо друго - защо не са се насочили към плочката, евентуално, т.к. тя е детска болест при колите до 2008 год., после я модифицират и нямат ядове, а на тези преди това се сменяли по гаранция :roll:
Не знам и на кой от приемчиците си попаднал и в какъв екшън си го хванал (това не ги оправдава!!!), но ако Ники е установил кой датчик е пробил, така да се каже, купи и го смени. Защо си ходил и при тях? :roll: В София има много сервизи, особено на БОШ и всички са обучени със спирачните системи Wink

п.с. Откачих лостчето и й продухах гърнетата тази сутрин, но никакви грешки при мен :roll: Аз дори имам ремап и би трябвало по-рано и лесно да се ошашка, но уви - никакви ядове, дори не намерих разлика в поведението на колата. После й откачих буксата на моторчето за пеперудите (вихровите клапи) и веднага светна, както предполагах. Натиснах бутона за нулира на километража, държах го поне 30-40 сек., но никакъв код не ми изписа :roll: Седеше си на DIM-a само "Engine System Service Required" :? :roll: После обратно буксата и VIDA, че не ми се гледат разни оранжеви триъгълници.

Поздрави и хубав ден!
BG VOLVO Member #00409
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)