08-26-2014, 01:12 PM
Здравейте Колеги,
Имам проблем със запалването на Volvo C30 2.0D и бих искал да попитам за мнения и препоръки относно въпросния проблем.
И така, малко история. В последната половин година автомобила се кара рядко - обикновено в 3-4-5 последователни дни в месеца, след което следва пауза от около 20 дни и нова порция от шофиране. Т.е. автомобила се използва в рамките на 3 до 5 дни месечно. Почти веднага след рециклиране на алтернатор и след започване на гореописания начин на ползване се появи проблем със запалването. След като автомобила е стоял 15-20 дни без да е използван, при опит за стартиране в акумулатора има ток при даване на контакт, всички светлини светват (табло, къси и т.н.), след което при опит за запалване стартера не завърта изобщо. Т.е. при позиция III на ключа не следва никакво действие по запалването - няма никакъв шум или опит за запалване. Пълна тишина. Открих (с помощта на Ники), че автомобила може да запали ако се подаде ток директно от акумулатора към стартера с кабел. Тогава пали безпроблемно по този начин, след което веднъж запалил проблема изчезва (до момента в който се остави отново 20 дни без използване). В периода на шофиране (3-5 последователни дни) запалването се осъщесвява без проблем (на 98% - уточнение по-долу в темата). Излиза, че след като колата престои 20 дни без да е палена, единствения начин да запали първоначално е с кабел от акумулатора към стартера. Ако приемем, че проблема е в акумулатора, то тогава не съм сигурен, че би имало ток за таблото и късите, а мисля и че имаше и датчик от типа на "Battery low" или нещо подобно. А самият акумулатор е на 1,5 години, още в гаранция.
При последното обслужване в МП обясних за проблема и след кратък размисъл (без диагностика и преглед) ми казаха, че най-вероятно проблема е от това, че автомобила стои по 20 дни без да се шофира и губи известен ток, след което акумулатора може да захрани само модулите и светлините, без да остава напрежение за стартера. И така, ако приемем това за логично следва въпрос, който обяснява защо по-горе написах 98% - в редки случай проблема се е появява и по време на периода на шофиране - т.е. автомобила е шофиран активно 2 дни примерно, спирам да зареждам на бензиностанция и не пали, след което следва пак запалването с кабела от акумулатора до стартера. Но това като цяло се появява изключително рядко, което пък от своя страна е достатъчно да подложи на съмнения тезата на МП.
Имате ли някакви идеи относно въпросната причина?
Имам проблем със запалването на Volvo C30 2.0D и бих искал да попитам за мнения и препоръки относно въпросния проблем.
И така, малко история. В последната половин година автомобила се кара рядко - обикновено в 3-4-5 последователни дни в месеца, след което следва пауза от около 20 дни и нова порция от шофиране. Т.е. автомобила се използва в рамките на 3 до 5 дни месечно. Почти веднага след рециклиране на алтернатор и след започване на гореописания начин на ползване се появи проблем със запалването. След като автомобила е стоял 15-20 дни без да е използван, при опит за стартиране в акумулатора има ток при даване на контакт, всички светлини светват (табло, къси и т.н.), след което при опит за запалване стартера не завърта изобщо. Т.е. при позиция III на ключа не следва никакво действие по запалването - няма никакъв шум или опит за запалване. Пълна тишина. Открих (с помощта на Ники), че автомобила може да запали ако се подаде ток директно от акумулатора към стартера с кабел. Тогава пали безпроблемно по този начин, след което веднъж запалил проблема изчезва (до момента в който се остави отново 20 дни без използване). В периода на шофиране (3-5 последователни дни) запалването се осъщесвява без проблем (на 98% - уточнение по-долу в темата). Излиза, че след като колата престои 20 дни без да е палена, единствения начин да запали първоначално е с кабел от акумулатора към стартера. Ако приемем, че проблема е в акумулатора, то тогава не съм сигурен, че би имало ток за таблото и късите, а мисля и че имаше и датчик от типа на "Battery low" или нещо подобно. А самият акумулатор е на 1,5 години, още в гаранция.
При последното обслужване в МП обясних за проблема и след кратък размисъл (без диагностика и преглед) ми казаха, че най-вероятно проблема е от това, че автомобила стои по 20 дни без да се шофира и губи известен ток, след което акумулатора може да захрани само модулите и светлините, без да остава напрежение за стартера. И така, ако приемем това за логично следва въпрос, който обяснява защо по-горе написах 98% - в редки случай проблема се е появява и по време на периода на шофиране - т.е. автомобила е шофиран активно 2 дни примерно, спирам да зареждам на бензиностанция и не пали, след което следва пак запалването с кабела от акумулатора до стартера. Но това като цяло се появява изключително рядко, което пък от своя страна е достатъчно да подложи на съмнения тезата на МП.
Имате ли някакви идеи относно въпросната причина?