08-27-2014, 07:35 AM
Здравейте колеги, от известно време ми се върти в главата идеята да сложа по-голяма турбина. Колата ми е V40, мотора е В4204Т2, 2000 г. - 160 к.с. или 165 ....... така и не разбрах, но както и да е. Та обмислям варианта да сменя заводската 12-ка с 16-ка като налягането ще си остане 0.40 - 0.55 с цел по-голям дебит при непроменено налягане в горивните камери. Най-вероятно ще има работа и по колекторите или ще се прави някаква приставка - доколкото съм запознат вс мотори с 16-ка турбина са петаци. В същото време не искам да вдигам мощността драстично - евентуално до към 200 - 210 к.с - колкото дойде. Та въпросите са вече няколко :
1 - Налага ли се употребата на някакъв контролер за налягането при положение, че не искам да го променям (налягането)!?
2 - При наличието на по-голям охлюв ще има и повече въздух, следователно изхождайки от това дали компютъра ще коригира сместа посредством ламбда сондите !?
3 - Ще издържи ли мотора на по-високо натоварване !?
4 - Какво според вас би се случило ако сменя турбината с по-голяма и не променя нищо по колата !? Би ли тръгнала по-добре, ще си остане както преди и просто ще има по-добро охлаждане самата турбина или !?
Поздрави
1 - Налага ли се употребата на някакъв контролер за налягането при положение, че не искам да го променям (налягането)!?
2 - При наличието на по-голям охлюв ще има и повече въздух, следователно изхождайки от това дали компютъра ще коригира сместа посредством ламбда сондите !?
3 - Ще издържи ли мотора на по-високо натоварване !?
4 - Какво според вас би се случило ако сменя турбината с по-голяма и не променя нищо по колата !? Би ли тръгнала по-добре, ще си остане както преди и просто ще има по-добро охлаждане самата турбина или !?
Поздрави