The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Въпрос за масла на Волво С802.0Т

#1
Здравейте колеги,карам Волво С802.0Т 163 к.с. автомат,колата е купена втора употреба и когато сменях маслото на двигателя на вратата видях лепенка 10/40 и налях пак такова 10/40(с тва масло съм минал около 4000км.и нямам проблеми засега)но днес случайно по форумите прочетох че за коли с турбо е било не допустимо да се налива 10/40,искам да ви попитам и вас за съвет за бензинова кола с турбо проблем ли е да се кара с 10/40,не ми е никакъв проблем да го сменя с 5/40,само не знам колко е наложително това?Също така искам да попитам къде в Варна правят смяна на масло на автоматични скоростни кутии ,нямам идея дали някога е сменяно,на цвят е черно,на мирис на бакелит мирише,в форума пише че при тези симптоми се сменя маслото,а също така и когато карам колата 15-ина минути и загрее маслото като включвам задна и има едно пречукване което като е студена го няма,ходих в един сервиз в Варна(сервиза на Цанко)каза ми да не сменям масло защото една смяна на масло само би влошила проблема,и да я чакам да спре и тогава да я правя,което ми се стори мн странно,все пак не искам да спира някаде по пътищата хахахха.Ще съм благодарен на всички който биха споделили опит.
Reply

#2
bakoto Wrote:Здравейте колеги,карам Волво С802.0Т 163 к.с. автомат,колата е купена втора употреба и когато сменях маслото на двигателя на вратата видях лепенка 10/40 и налях пак такова 10/40(с тва масло съм минал около 4000км.и нямам проблеми засега)но днес случайно по форумите прочетох че за коли с турбо е било не допустимо да се налива 10/40,искам да ви попитам и вас за съвет за бензинова кола с турбо проблем ли е да се кара с 10/40,не ми е никакъв проблем да го сменя с 5/40,само не знам колко е наложително това?Също така искам да попитам къде в Варна правят смяна на масло на автоматични скоростни кутии ,нямам идея дали някога е сменяно,на цвят е черно,на мирис на бакелит мирише,в форума пише че при тези симптоми се сменя маслото,а също така и когато карам колата 15-ина минути и загрее маслото като включвам задна и има едно пречукване което като е студена го няма,ходих в един сервиз в Варна(сервиза на Цанко)каза ми да не сменям масло защото една смяна на масло само би влошила проблема,и да я чакам да спре и тогава да я правя,което ми се стори мн странно,все пак не искам да спира някаде по пътищата хахахха.Ще съм благодарен на всички който биха споделили опит.


За този мотор препоръката на Волво е 0W30, но го гори прекалено много. Добър вариант е 5W30 или 5W40.
Щом си във Варна намини през Мевдо. Той ще ти даде технически насоки.
Reply

#3
Tisho Wrote:
bakoto Wrote:Здравейте колеги,карам Волво С802.0Т 163 к.с. автомат,колата е купена втора употреба и когато сменях маслото на двигателя на вратата видях лепенка 10/40 и налях пак такова 10/40(с тва масло съм минал около 4000км.и нямам проблеми засега)но днес случайно по форумите прочетох че за коли с турбо е било не допустимо да се налива 10/40,искам да ви попитам и вас за съвет за бензинова кола с турбо проблем ли е да се кара с 10/40,не ми е никакъв проблем да го сменя с 5/40,само не знам колко е наложително това?Също така искам да попитам къде в Варна правят смяна на масло на автоматични скоростни кутии ,нямам идея дали някога е сменяно,на цвят е черно,на мирис на бакелит мирише,в форума пише че при тези симптоми се сменя маслото,а също така и когато карам колата 15-ина минути и загрее маслото като включвам задна и има едно пречукване което като е студена го няма,ходих в един сервиз в Варна(сервиза на Цанко)каза ми да не сменям масло защото една смяна на масло само би влошила проблема,и да я чакам да спре и тогава да я правя,което ми се стори мн странно,все пак не искам да спира някаде по пътищата хахахха.Ще съм благодарен на всички който биха споделили опит.


За този мотор препоръката на Волво е 0W30, но го гори прекалено много. Добър вариант е 5W30 или 5W40.
Щом си във Варна намини през Мевдо. Той ще ти даде технически насоки.

5 W 40, Колегата е прав, а и маслата 0W30, 5W30 са главно с екологична насоченост и при по-стари мотори, като нашите, много хора вещи в автомобилите и употрeбата им ги наричат мотороубиици, силна дума според мен, но все пак може да ти светне лампичка. Аз лично при покупката преди 3 год. сложих 10W40 да видя как ще е положението и след като се убедих до смяната му че раzhода на масло и поведението на мотора ми са ок, тогава сложих 5W40 и оттогава 3-4 смени вече само с такова карам. А и финансово е по-изгодно да използваш 5W40 понеже е по-евтино и с по-добри експлоатационни качества при нашите двигатели и условия в Бг.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)