Posts: 506
Threads: 20
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2009
Reputation:
0
Колеги от известно време ми се появява следния проблем с круиз контрола, а именно понякога не се вклучва изобщо, а понякога се вклучва, но се изклучва сам след кратко време, преди имаше и периоди, в които работеше безотказно, но напоследък почти изобщо не се случва и главно не работи, а от време на време се вклучва, но за малко както по горе писах. Някакви идеи и дали може да се направи нещо без офицялен сервиз, дягностики и т.н.
Posts: 1,008
Threads: 70
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Здравей.
Аз единственият проблем на 80-ката, който имах с круиз-контрола беше датчика на положението на педала на спирачката (намира се на диафрагмата на сервото за спирачките).
Заради него ми изключваше круиз-контрола когато модула си засечеше проблем с датчика.
Смених въпросният датчик и проблема се реши.
Хванаха проблема чрез диагностика за 5 минутки.
Дано съм те насочил в някаква посока.
Успех!
Янков
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Posts: 506
Threads: 20
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2009
Reputation:
0
Yankov Wrote:Здравей.
Аз единственият проблем на 80-ката, който имах с круиз-контрола беше датчика на положението на педала на спирачката (намира се на диафрагмата на сервото за спирачките).
Заради него ми изключваше круиз-контрола когато модула си засечеше проблем с датчика.
Смених въпросният датчик и проблема се реши.
Хванаха проблема чрез диагностика за 5 минутки.
Дано съм те насочил в някаква посока.
Успех!
Янков
Благодаря за насоката колега председател, ще послушам съвета ти и ще видя тоя датчик за които казваш, ако други колеги имат други идеи и насоки съм отворен и очаквам и други мнения. Благодаря предварително.
Posts: 1,008
Threads: 70
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
joro the driver 17 Wrote:Yankov Wrote:Здравей.
Аз единственият проблем на 80-ката, който имах с круиз-контрола беше датчика на положението на педала на спирачката (намира се на диафрагмата на сервото за спирачките).
Заради него ми изключваше круиз-контрола когато модула си засечеше проблем с датчика.
Смених въпросният датчик и проблема се реши.
Хванаха проблема чрез диагностика за 5 минутки.
Дано съм те насочил в някаква посока.
Успех!
Янков
Благодаря за насоката колега председател, ще послушам съвета ти и ще видя тоя датчик за които казваш... Удоволствието беше мое, колега!
Дано събереш и други мнения, на вече минали по предстоящият ти път.
Поздрави.
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Posts: 4,105
Threads: 100
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Jul 2006
Reputation:
3
Горд собственик на: S80 2.9; XC70 D5 185
Заподозряни по низходящ ред:
Споменатия датчик на спирачките.
Ако си с DSTC - датчиците за налягане на сп. течност
Педала на газта
Педала на съединителя /ако си ръчка/
Дроселова клапа.
АБС модул
ЕКУ /ECM/
В заключение - защо не отидеш на компютърна диагностика, защото може да има и още скрити камъни.
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
joro the driver 17 Wrote:Колеги от известно време ми се появява следния проблем с круиз контрола, а именно понякога не се вклучва изобщо, а понякога се вклучва, но се изклучва сам след кратко време, преди имаше и периоди, в които работеше безотказно, но напоследък почти изобщо не се случва и главно не работи, а от време на време се вклучва, но за малко както по горе писах. Някакви идеи и дали може да се направи нещо без офицялен сервиз, дягностики и т.н.
Ами напърво време почисти датчиците за спирачния педал и този на съединителя. Внимателно понеже и двата датчика са потенциометри а не ключета. Лесно може да се счупи керамичната част при разглобяване.
Възможно е да прави това и заради проблем с АБС модула. Но там излизат и други симптоми - като светване на лампите за модулите, не-показване на скоростта на движение на автомобила и т.н.
При мен преди време имаше същите симтоми заради датчика на педала за съединителя(излизаше си грешка при диагностика). Почистих го добре и вече 2-3 година нямам никакви проблеми.
|