The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LED срещу стандартни крушки

#1
Здравейте,

напоследък е модно да се слагат ЛЕД крушки навсякъде. Ясно, че те консумират много по-малко ток. Вече даже продават комплекти с ЛЕД крушки за даденият модел за да се сменят всички.
Въпросите са ми:

1. Има ли полза за колата да сменим светлините с ЛЕД и да се намали консумацията на ток?
2. Има ли негативни страни - да се обърка компютъра / системите от тази по-ниска консумация и други негативи?
3. Всъщност ако намалим консумацията с 20-50 вата, каква е ползата?

Предполагам има различни мнения но ми е интересно да чуя и да събера повече мнения на едно място за да е от полза и на други хора, които имат същите въпроси.

Благодаря предварително!
Reply

#2
Здравей, Колега
1. Ползата е, ако смениш вътрешните (в купето) - по този начин, дори да ги забравиш включени, консумацията им е толкова малка, че няма да ти събори акумулатора (или ако често влизаш в колата, без да я палиш - например докато си на почивка). Аз лично по тази причина смених акумулатора преди около 2г., отделно, старият така или иначе вече си тръгваше... Смяната ми струваше около 30 лв. за всички лампи в купето.
2. Негативи - ако сменяш външните - габаритни, мигачи и т.н., може да бъркат компютъра. Аз не съм се занимавал с тях.
3. Ползата - виж т.1, не мисля, че има някаква друга, примерно намаления разход на гориво.
I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours.
Jerome K. Jerome

ex: Volvo V40 1.8, 122 hp
now: Volvo S60 2.4D, 163 hp
Reply

#3
тези, които гледах са с резистори за да не дават грешки на компютъра. Бройката излиза около 1.95$, общо са 12 крушки - купе + някои външни.
Reply

#4
В какъв цвят светят, и може ли линк?
Reply

#5
Плюсове:
1. Много по-ниска консумация, пази акумулатора.
2. Практически вечни.
3. По-ярки, но трябва да се сложат хубави диоди.

Минуси:
1. В зависимост от модела, може да светне чек, но лесно се решава - със съпротивление.
2. Доста по-висока цена от обикновенната крушка.

Аз съм сложил диоди:
1. В купето. Оригинално имаше 13 лампи х 10W, сега има 11 диода х 0,5W.
2. Габарити отпред. Оригинално беше 4 х 5W, сега 4 х 1W. Габаритите отзад са LED, както и стоповете от MY2012.
3. Мигачите в огледалата. Оригинално 2 х 5W, сега е с 2 x 0,5W.
На мигачите във фара съм още с обикновена крушка, защото не съм попаднал на достатъчно ярки ледове освен CREE LED, но са х 25 лв. бройката и за момента не си заслужава. Самата крушка е H21W BAY9s (оранжева) и не е масова.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#6
Dodo 155 Wrote:Плюсове:
1. Много по-ниска консумация, пази акумулатора.
2. Практически вечни.
3. По-ярки, но трябва да се сложат хубави диоди.

Минуси:
1. В зависимост от модела, може да светне чек, но лесно се решава - със съпротивление.
2. Доста по-висока цена от обикновенната крушка.

Аз съм сложил диоди:
1. В купето. Оригинално имаше 13 лампи х 10W, сега има 11 диода х 0,5W.
2. Габарити отпред. Оригинално беше 4 х 5W, сега 4 х 1W. Габаритите отзад са LED, както и стоповете от MY2012.
3. Мигачите в огледалата. Оригинално 2 х 5W, сега е с 2 x 0,5W.
На мигачите във фара съм още с обикновена крушка, защото не съм попаднал на достатъчно ярки ледове освен CREE LED, но са х 25 лв. бройката и за момента не си заслужава. Самата крушка е H21W BAY9s (оранжева) и не е масова.

Благодаря за отговора, аз съм си харесал този комплект: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.aliexpress.com/item/Error-Free-Canbus-12PCS-White-LED-Interior-Package-kit-For-S40-and-V50-2004-Map-Foot/2043620342.html">http://www.aliexpress.com/item/Error-Fr ... 20342.html</a><!-- m -->

Мисля да го тествам и после ще дам мнение.
Reply

#7
kraychev Wrote:Здравей, Колега
1. Ползата е, ако смениш вътрешните (в купето) - по този начин, дори да ги забравиш включени, консумацията им е толкова малка, че няма да ти събори акумулатора (или ако често влизаш в колата, без да я палиш - например докато си на почивка). Аз лично по тази причина смених акумулатора преди около 2г., отделно, старият така или иначе вече си тръгваше... Смяната ми струваше около 30 лв. за всички лампи в купето.
2. Негативи - ако сменяш външните - габаритни, мигачи и т.н., може да бъркат компютъра. Аз не съм се занимавал с тях.
3. Ползата - виж т.1, не мисля, че има някаква друга, примерно намаления разход на гориво.

Не бих казал, че ще окаже някакво влияние върху разхода, ако окаже, то ще е почти нищожно.

Колегата Dodo 155 e обяснил много добре, аз само ще добавя, че е хубаво да използваш диоди от една марка и един и същ цвят за вътре в купето, защото човешкото око е много чувствително, и ако са от различни марки е много вероятно корелирана цветна температура да се разминава, което дразни на очите. Ако имаш възможност си потърси диоди с корелирана цветна температура около 4000 Келвин, т.е. за предпочитане е така нареченото топло бяло.
Веднъж VOLVO, завинаги VOLVO ...
Сега: VOLVO V40 1.9D 115hp 2002г,.
предишна: VOLVO V40 1.9D 115hp 2003г.
предишна: VOLVO 440 Turbo 1989г.
Reply

#8
Аз както се бях похвалил преди два медеца сложих LED на предните габарити. Светеха направо като ксенони, но за съжаление изгоряха май в един и същи ден и се набутах с едни 25 лв. Smile
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#9
mar7ooo_92 Wrote:Не бих казал, че ще окаже някакво влияние върху разхода, ако окаже, то ще е почти нищожно.

Колегата Dodo 155 e обяснил много добре, аз само ще добавя, че е хубаво да използваш диоди от една марка и един и същ цвят за вътре в купето, защото човешкото око е много чувствително, и ако са от различни марки е много вероятно корелирана цветна температура да се разминава, което дразни на очите. Ако имаш възможност си потърси диоди с корелирана цветна температура около 4000 Келвин, т.е. за предпочитане е така нареченото топло бяло.
Да, това пропуснах да кажа - максимум 4000К, защото става много "студено", така да се каже.
Аз в купето съм точно с такива, на плафона в сенника си взех 3000К и определено повече ми харесва.
На габаритите са 3000К и светят идеално ... първоначално бях сложил и там 4000К, но седяха малко ГОЛФ-аджийски и ги смених.
Единствено ми харесва 4000К на задния номер, изпъква самият номер много добре Smile

Препоръчвам на колегата да си вземе от този сайт - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dx.com">http://www.dx.com</a><!-- m --> и да търси крушки на SENCART или такива с чипове на OSRAM Wink
Аз си купувам от тях и идват за около 2 седмици. Отделно ще си направиш комплекта за по-малко пари.

Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#10
bell Wrote:Аз както се бях похвалил преди два медеца сложих LED на предните габарити. Светеха направо като ксенони, но за съжаление изгоряха май в един и същи ден и се набутах с едни 25 лв. Smile
На Явор му подарих едни и единият също изгоря ... оказа се, че самият фар нагрява много диодите и те пукат.
Ти си с ксенон и не би трябвало да има подобна драма, така че ако искаш - ще ти направя един коледен подарък на LED-чета :mrgreen:
При ХС90 предните габарите са отделени и отделно е с ксенон лупа и няма ядове Wink
На LED-овете това им е кусурът - много са податливи на температура.
Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)