The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S80 D5 проблем с бушони или нещо друго

#1
Здравейте колеги. Отдавна не съм писал във форума тъй като волвото не ме е подвеждало Big Grin . Сега обаче се появи следния проблем. Гумите бяха спаднали тъй като я карам по-рядко и реших да ги на помпя с компресорче от практикер за да отида до най близката бензиностанция. Но след включване в задното гнездо на 12 V за по-малко от секунда осветлението в купето загасна и след това спря да работи извода за 12 V както на задната конзола така и запалката отпред. След това проверих и задната електрическа щора- също не се отвори. Не се включиха и мониторите в подглавниците(може да са свършили батериите на дистанционното :oops: ). Колата има и задно отопление на седалките но то си работи. Проверил съм всички бушони в трите сектора на колата но не открих изгорял. Имам книжка на български но разпределението на бушоните при мен ми се струва различно от това което виждам по гнездата. Моля дайте съвети къде да търся още бушони или евентуални проблеми.
Reply

#2
Бушони и релета има на 4 (при някои S80 и на 5) места.
Провери си пак бушоните!
За гнездото на запалката/зарядно/ бушон F13 от предната Fascia - панела с бушони в лявата страница на арматурното табло.
Пада се във втората колонка отляво надясно, 4-ти бушон отгоре надолу.
Почни от него.
Размени го с друг бушон със същия ампераж за опит.
Учредител на Волво клуб България 2006
Клубна карта № 0009
----------------------------------------------
Учредител на Клуб Волво Приятели 2012
----------------------------------------------
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.magisto.com/video/Mw8WNghWECErRUdpYw">http://www.magisto.com/video/Mw8WNghWECErRUdpYw</a><!-- m -->
Reply

#3
Този съм го гледал че и сменил даже.Ефект няма. В описанието на лепенката е обозначен като бушон за телефон и е 10 ампера.
Reply

#4
Бушонът за телефона трябва да е с номер F28.
Ако има разминаване в описанието, тогава търси в лепенката номер на бушон със следния надпис:
"Cigarette lighter/charging sockets".
Aко той е здрав, тогава говорим за релето му...
Една диагностика би внесла яснота по проблема.
...............
И дано той (проблемът) да не стига до CEM-а на колата.
Че сме имали подобен случай.
Sad
Учредител на Волво клуб България 2006
Клубна карта № 0009
----------------------------------------------
Учредител на Клуб Волво Приятели 2012
----------------------------------------------
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.magisto.com/video/Mw8WNghWECErRUdpYw">http://www.magisto.com/video/Mw8WNghWECErRUdpYw</a><!-- m -->
Reply

#5
Жоре,поспри се бре малко в убежденията.Нали се сещаш как преди едни години ми търсеше предпазителя за предната запалка.Та ме държа 4 ри часа,но поне имаше с кого да се видя и да полафя.Сигурен ли си,че си извадил правилната схема за F13?Щото аз не съм.Във Вадис или Вида,дават базовият модел,ако е с екстри обаче,нещата с предпазителите отиват само по VIN или на други места,ако не са бъркали не ПРОФЕСИОНАЛНИ алармаджии...Личен съвет от мен.И не го вкарвай човека в диагностика,а го прати при хора които разбират материята с тоците. Wink
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно.
Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили
Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
Reply

#6
Тези помпи са истинска беля - не само, че не помпят ами и горят бушони от раз. Аз имам подобен случай с С60. Отново в книжката на български местата на бушоните не отговаряха и стигнах до ... Ники Добрев. Смени ми бушона, който беше под волана (CEM). Оказа се, че в моделите след 2005 са променили местата на бушоните. В новите книжки за експлоатация - на английски промените са отразени, но в тези на български не (или са стари). 15А беше бушона, а помпата работи 14-16 Smile. Сега там съм сложил 20А предпазител.
Reply

#7
Благодаря за коментарите колеги. Вече си уговорих среща с Ники да види за какво иде реч, че аз съм на принципа, като не разбирам-не пипам. Като приключим ще пиша, че виждам че е имало драми с мястото на бушона за запалката.
Reply

#8
Да е жив и здрав Ники Добрев и му пожелавам скорошно завръщане в БГ да има кой да ни оправя електрониките по колиците. Оправи ме за 15-ина минути. Беше изгорял бушона, но в отделението под волана/въобще не знаех че и там има бушони/, като към него беше вързана задната ел.щора, двете 12 V гнезда и RTI системата. Сега си работи всичко.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)