The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Информация за дюзи Volvo S60 D5

#1
Здравейте колеги. Моля за малко информация за номерация в/у дюзи. Идеята ми е да си намеря нови дюзи, които да подменя.
За целта обаче трябва да съм наясно със значението на номерацията по тях. Притеснява ме факта, че тези дюзи си имат "клас" , който компютъра разпознава. Пояснете моля .Благодаря
Това е моята номерация :
   
Човек цял живот се учи . . .


[Image: ab250839.gif]
Reply

#2
Доколкото съм чел:

1. Клас 1 - D5244T
2. Клас 2 - D5244T4
3. Клас 3 - последните D5 с х 2 турбини

Не знам за какво ти трябват, но ако е за някакъв опит, мога да ти изпратя един комплект.
Имам 5 бр. Клас 2, напълно рециклирани и калибрирани, почистени и готови за монтаж ... пазя ги за черни дни :mrgreen:
Само ще те помоля да ги пазиш от удари в земята и да им сложиш обратно тапите Wink

Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Reply

#3
Да разбирам ли, че N:3 от картинката, последната цифра от номера е класа на дюзата.Което означава , че моите дюзи са клас 1, което ме навежда на въпроса....твоите ще паснат ли на моят двигател и компютъра ще ги приеме ли :?:
Благодаря
Човек цял живот се учи . . .


[Image: ab250839.gif]
Reply

#4
Интересно ми е защо искаш смяна колега - проблем?
Моите ги калибрирах лятото - две от тях бяха със доста голям нагар. Ефекта от калибровката нулев, виж има озвучителен ефект определено - на шевна машина при форсаж Smile
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply

#5
За тия години (от 2002) и натрупаните километри ( 270000) съм сигурен , че не са преглеждани дюзите, както съм сигурен, че поне 2бр не работят добре.По звука на двигателя не мога да преценя коя от всичките не работи добре, но километрите си оказват влияние.Може би е добре да се рециклират, имайки в предвид предполагаемата цена на новите.
Общо взето сам си поддържам колата и дюзите са едно от нещата които не съм проверявал. Притеснението ми е било винаги от това на какъв сервиз и какъв "майстор" ще попадна. Тук вече и Вие можете да помагате.
Човек цял живот се учи . . .


[Image: ab250839.gif]
Reply

#6
знчи понеже и на мен ми се въртят такива мисли в главата, и моята е 2002г, и през вида не се вижда корекцията на дюзите, мерих обратната нафта( мерих я на студен двигател незнам дали е правилно нека някой да каже) всичко уж е ок. но при ниски температури име едно притрисане при форсиране в началото докато позагрее малко. колата си върви иначе прилично. цената която ми обявиха за рециклаж на дюза е от 100 до 300лв на брой в зависимост от това дали ще се сменят разпръсквачи или само ще се чистят. другото странно при мен е може би са сменяни някой от тях че имам 3 броя дюзи клас 3 и два броя клас 2. ( може и да бъркам бройката но са два класа дюзите и незнам колко е редно това и дали проблема не ми е от там)
Volvo S60 D5 163hp D5244T - automatic
[Image: ab192146.gif]
юзербары для форумов
Reply

#7
На двигателя D5244 T обичайно се монтират дюзи от 2 клас. Този клас означава така наречения "flow rate" на дюзата и се определя при производството и. Това ,общо взето дава информация за това ,какво количество нафта впръсква тази дюза при определено налягане и за определено време на впръскване. При монтажа ,трябва да се монтират дюзи от един клас и този клас се задава на ЕСМ -а. По принцип колата ще запали и ще работи ,каквито и дюзи да и монтираш и без значение какъв клас е зададен на компютъра ,но разбира се ,че тогава няма да работи оптимално и ще има висок разход. При по-новото поколение Д5 и изобщо при Common Rail системите ,принципът е горе-долу същия ,само че ,там в ЕСМ-а се въвежда индивидуално за всяка дюза по-дългият код /позиция 1 на схемата отгоре/ ,който дава още по-точно инфо на компютъра за характеристиките на дюзата. Затова ,при рециклиране на дюзите е хубаво това да се прави на стендове ,които след тест на дюзата да генерират новия индивидуален код на вече ремонтираната дюза и този код да се въведе в ЕСМ-а. При първите Д5 / D5244 T / е достатъчно дюзите да съвпадат по клас една с друга и с това ,което е зададено е ЕСМ.
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004
Reply

#8
Big Grin Благодаря за пореден път за информацията Big Grin Това общо взето е допълнение към основната информация която имах за дюзите :!:
Човек цял живот се учи . . .


[Image: ab250839.gif]
Reply

#9
Как мога да разбера моето XC90 с кой клас дюзи е?
p.s. Шведа ми е XC90 (facelift 2007) 185hp.
Reply

#10
При твоя двигател няма клас ,важен е IMA кодът (7-8 символа са май) ,който се въвежда индивидуално в ЕСМ - това дава по-подробна информация на компа за характеристиките на дюзата. Ако имаш намерение да сменяш дюза по някаква причина обаче ,имай предвид ,че трябва новият код да се въведе ,за да работи добре. Това ,обаче ,както разбрах наскоро ,май не става в домашни условия с ВИДА-та ,ами при официалния дилър - МОТОПФОЕ. Напомням ,че това важи за второто поколение Д5 след 2005.
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)