Posts: 163
Threads: 5
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2011
Reputation:
2
На двигателя D5244 T обичайно се монтират дюзи от 2 клас. Този клас означава така наречения "flow rate" на дюзата и се определя при производството и. Това ,общо взето дава информация за това ,какво количество нафта впръсква тази дюза при определено налягане и за определено време на впръскване. При монтажа ,трябва да се монтират дюзи от един клас и този клас се задава на ЕСМ -а. По принцип колата ще запали и ще работи ,каквито и дюзи да и монтираш и без значение какъв клас е зададен на компютъра ,но разбира се ,че тогава няма да работи оптимално и ще има висок разход. При по-новото поколение Д5 и изобщо при Common Rail системите ,принципът е горе-долу същия ,само че ,там в ЕСМ-а се въвежда индивидуално за всяка дюза по-дългият код /позиция 1 на схемата отгоре/ ,който дава още по-точно инфо на компютъра за характеристиките на дюзата. Затова ,при рециклиране на дюзите е хубаво това да се прави на стендове ,които след тест на дюзата да генерират новия индивидуален код на вече ремонтираната дюза и този код да се въведе в ЕСМ-а. При първите Д5 / D5244 T / е достатъчно дюзите да съвпадат по клас една с друга и с това ,което е зададено е ЕСМ.
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004