The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Акумулатор зареждане S60 d5

#1
Здравейте, колеги. Имам въпрос относно зареждането на акумулатора. Как да процедирам, мога ли да го извадя и да го заредя или може да го зареждам както е свързан с клемите в колата, има ли нещо специфично, което не трябва да пропускам.Акумулатора ми е Boch silver 100Ah нямам ядове с палене, но все пак ми се иска да го заредя превантивно.
Reply

#2
Ако се кара колата поне 2 пъти в седмицата на 20-30км, според мен няма нужда от допълнително зареждане.
При зареждане на акумулатора със зарядно устройство, акумулатора се вади задължително от автомобила, тъй като напреженията достигат 15-15,5V в крайна фаза на заряд.
Специфичното което не трябва да се забравя и пренебрегва е ,че зарядния ток трябва да е максимум 1/10 от капацитета на акумулатора, т.е. макс. 10А в твоя случай. За мен този ток обаче смятам , че е много и аз практикувам заряд с 6-7А макс в продължение на 7-8 часа. Моят акумулатор е също 100-ка
Човек цял живот се учи . . .


[Image: ab250839.gif]
Reply

#3
geshuin Wrote:Здравейте, колеги. Имам въпрос относно зареждането на акумулатора. Как да процедирам, мога ли да го извадя и да го заредя или може да го зареждам както е свързан с клемите в колата, има ли нещо специфично, което не трябва да пропускам.Акумулатора ми е Boch silver 100Ah нямам ядове с палене, но все пак ми се иска да го заредя превантивно.
Колега, щом нямаш ядове с паленето, защо ще го дозареждаш? Аз съм на принципа - "ако нещо работи - не го пипам" Smile
Volvo S60 2.4 D5 - 2003 г.
Reply

#4
caby Wrote:Ако се кара колата поне 2 пъти в седмицата на 20-30км, според мен няма нужда от допълнително зареждане.
При зареждане на акумулатора със зарядно устройство, акумулатора се вади задължително от автомобила, тъй като напреженията достигат 15-15,5V в крайна фаза на заряд.
Специфичното което не трябва да се забравя и пренебрегва е ,че зарядния ток трябва да е максимум 1/10 от капацитета на акумулатора, т.е. макс. 10А в твоя случай. За мен този ток обаче смятам , че е много и аз практикувам заряд с 6-7А макс в продължение на 7-8 часа. Моят акумулатор е също 100-ка


1/10 важи за никел-металхидритните и никел-кадмиеви акумулатори . За оловно-цинковите каквито са акумулаторите в автомобилите , няма такова препоръчително ограничение на зарядния ток има само ограничение на зарядното напрежение и то не трябва да превишава 14,7 V . Оловно-цинковите акумулатори се зареждат докато напрежението им достигне 14,7 V , като тока на заряд е колкото може да даде зарядното , обикновено е 3.5- 4 А за обикновените широкоразпространени авто-зарядни до 10 А за по-хубавите , но и 4.0 А са достатъчни , само процеса ще трае няколко часа повече .
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
[Image: 581732.png]
Reply

#5
Зарядно Бош


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply

#6
Благодаря за изчерпателните мнения.Значи няма да има проблем след като го поставя след 1,2 дена след като съм го свалил? Има и някаква тръбичка която излиза от него според мен е за изпарения което ме води до това че ако го зареждам явно ще трябва да се долива дестилирана вода.Преди да го зареждам как да разбера дали има нужда от доливане на вода и преди да го заредя ли да долея или след това ?

Поздрави,
Жоро
Reply

#7
Mihov Wrote:1/10 важи за никел-металхидритните и никел-кадмиеви акумулатори . За оловно-цинковите каквито са акумулаторите в автомобилите , няма такова препоръчително ограничение на зарядния ток има само ограничение на зарядното напрежение и то не трябва да превишава 14,7 V . Оловно-цинковите акумулатори се зареждат докато напрежението им достигне 14,7 V , като тока на заряд е колкото може да даде зарядното , обикновено е 3.5- 4 А за обикновените широкоразпространени авто-зарядни до 10 А за по-хубавите , но и 4.0 А са достатъчни , само процеса ще трае няколко часа повече .

Точно. Само не бива да се прекалява със зарядния ток за да не заври чорбата в акумолатора. Че след това стават едни чудеса... Big Grin

geshuin Wrote:Благодаря за изчерпателните мнения.Значи няма да има проблем след като го поставя след 1,2 дена след като съм го свалил? Има и някаква тръбичка която излиза от него според мен е за изпарения което ме води до това че ако го зареждам явно ще трябва да се долива дестилирана вода.Преди да го зареждам как да разбера дали има нужда от доливане на вода и преди да го заредя ли да долея или след това ?

Поздрави,
Жоро

Тръбичката я вадиш(като сваляш акумолатора) и после я слагаш(при монтирането му обратно в колата), от където си я извадил, в противен случай има голяма опасност да корозират разни неща наоколо включително и пътниците. Wink

Ако колата се кара редовно няма нужда от каквото и да било дозареждане, колата си го зарежда достатъчно добре. Също така ламарината която е над акумолатора е добре да си стои по начина, по който е завинтена, за да не долети акумолатора в купето ако се случи някоя катастрофа.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)