The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Въпрос

#1
Някой нещо може ли да драсне за блокировката на диференциала на 740 и 940 каква е точно с копче или автоматична и на кои модели точно се монтира?
SAXON
Reply

#2
Да ти кажа и аз не съм съвсем наясно, но знам, че има няколко вида блокаж на диференциалите на тези модели и всичките са автоматични. Моят например, според това, което пише в книжката на колата, се задейства при скорости до 20-30км/ч и аз си го представям като някаква центробежна блокировка на планетите, но досега не съм видял нито една картинка или схема на диференциал на Волво, а и моя за щастие не ми се е налагало да го разглобявам :? Доколкото знам на 960 има някаква електронна блокировка, тоест - не е чисто механична, като при мен, но не съм сигурен. Предполагам, че принципът не е като при Аудитата - торсов диференциал, както и какъвто и да е диференциал с голямо вътрешно триене, защото тогава нямаше да пише, че над 30км/ч блокировката отпада :oops:
There's someone in my head but it's not me...
Reply

#3
Доколкото съм запознат механичната блокировка е така наречения шпер диф. и Moxy е обяснил как деиства,а изглежда ето така.Електрическият-е системата ЕТС,колата е снабдена с 4 датчика на всяко колело по един и когато някое колело започне да приплъзва ел.блок намалява оборотите на двг.На 740 се вкл. от таблото при,деветките не знам как е.


Attached Files Thumbnail(s)
   
old volvo never die they only go fasterSmile
Reply

#4
А токущо видях,че имаш книги за волво,мисля че в тях трябва да е обяснено подробно :rock:
old volvo never die they only go fasterSmile
Reply

#5
Ivo Wrote:А токущо видях,че имаш книги за волво,мисля че в тях трябва да е обяснено подробно :rock:
Е разбира се че ако пишеше нямаше да питам. Аз разбрах преди 2-3 дена че такова нещо има на Volvo 7xx и 9xx и даже не вярвах в началото. След щателен преглед в книгата открих един ред:
Some models are equiped with "limted slip" tipe of differential...
И до тук, както писах книгата е горе долу подробна.
В по горния топик обясняваш за ел.блокировка и споменаваш 4 датчика на всяко колело по един?? Сега ако ми кажеш че и 4x4 има 7xx ще се застрелям. Confusedhock: Майтап...
Твоята с ел. блокировката ли е? И ако имаш възможност снимай онази книжцица по подробно моля те.
SAXON
Reply

#6
Моито няма нито една от тези екстри,а в тази книжка от която е извадката не се споменава нищо за ЕТС системата.За нея съм чел в едно руско издание за волво 740/760.Това е католог на волво,маи е месечен и е от 1990 год. Има разни екстри,резервни части,инструменти и др. подобни.Насочи ме какво те интересува,за диференциала е само това което съм снимал.
old volvo never die they only go fasterSmile
Reply

#7
ОК Аз разбрах за какво става дума на снимката от твоята книжка - В дясната част от скицата долу е показано как въртящия момент се предава само на едното колело(червеното) и ако то е върху лед колата буксува (обикновен диференциал) а в лявата част е показано как действа LSD(limited slip differential), a именно - разпределя въртящия момент така че винаги да е осигурено въртене и на двете колела без да е задължително то да е с една и съща скорост(тъмно и светло червено). Супер е само дето не знам по какво евентуално да разпозная такъв диференциал на някоя морга. Sad


Attached Files
.txt   VOLVO automatic locking differentials.txt (Size: 4.92 KB / Downloads: 357)
SAXON
Reply

#8
alex Wrote:ОК Аз разбрах за какво става дума на снимката от твоята книжка - В дясната част от скицата долу е показано как въртящия момент се предава само на едното колело(червеното) и ако то е върху лед колата буксува (обикновен диференциал) а в лявата част е показано как действа LSD(limited slip differential), a именно - разпределя въртящия момент така че винаги да е осигурено въртене и на двете колела без да е задължително то да е с една и съща скорост(тъмно и светло червено). Супер е само дето не знам по какво евентуално да разпозная такъв диференциал на някоя морга. Sad

Вдигни задницата на крик, изключи от скорост и завърти едното колело, ако другото се завърти в обратната посока, значи нямаш блокаж, а ако се завърти в същата - честито, имаш 8) А това с датчиците на четирите колелета няма нищо общо с диференциала, а е свързано с управлението на ABSа и е нещо като модерното ESP, което почти всички нови коли имат. Аз по-горе говорех, че на 700/900 има и диференциали с електронно управляема блокировка или поне така бях чел някъде.
There's someone in my head but it's not me...
Reply

#9
Мерси за топика, за моята знам че няма имах пред вид някоя от морга а ако случайно там има 3 ще трябва да звънна и на Митю крика, но все пак доста ми помогна мерси още веднъж.
А това на твоята пробвал ли си го? Сигурен ли си че е така?
SAXON
Reply

#10
alex Wrote:Мерси за топика, за моята знам че няма имах пред вид някоя от морга а ако случайно там има 3 ще трябва да звънна и на Митю крика, но все пак доста ми помогна мерси още веднъж.
А това на твоята пробвал ли си го? Сигурен ли си че е така?

Колкото и да е странно, не съм я пробвал така, въпреки че стоя близо 2 месеца с вдигната задница :oops: Но съм я пробвал на заледен баир. А именно - щом едното колело стъпи на леда и забуксува, другото започва да се върти на тласъци. Ако обаче й подавам прекалено много газ - йок, едното си буксува, а другото не отлепя, затова си мислех, че е на някакъв центробежен принципл За съжаление от картинката, която е публикувал Иво не мога добре да се ориентирам какво точно представлява този диференциал :?
There's someone in my head but it's not me...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)