03-07-2006, 04:17 PM
Някой нещо може ли да драсне за блокировката на диференциала на 740 и 940 каква е точно с копче или автоматична и на кои модели точно се монтира?
SAXON
The following warnings occurred: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
|
Въпрос
|
03-07-2006, 04:17 PM
Някой нещо може ли да драсне за блокировката на диференциала на 740 и 940 каква е точно с копче или автоматична и на кои модели точно се монтира?
SAXON
03-07-2006, 06:11 PM
Да ти кажа и аз не съм съвсем наясно, но знам, че има няколко вида блокаж на диференциалите на тези модели и всичките са автоматични. Моят например, според това, което пише в книжката на колата, се задейства при скорости до 20-30км/ч и аз си го представям като някаква центробежна блокировка на планетите, но досега не съм видял нито една картинка или схема на диференциал на Волво, а и моя за щастие не ми се е налагало да го разглобявам :? Доколкото знам на 960 има някаква електронна блокировка, тоест - не е чисто механична, като при мен, но не съм сигурен. Предполагам, че принципът не е като при Аудитата - торсов диференциал, както и какъвто и да е диференциал с голямо вътрешно триене, защото тогава нямаше да пише, че над 30км/ч блокировката отпада :oops:
There's someone in my head but it's not me...
03-07-2006, 07:22 PM
Доколкото съм запознат механичната блокировка е така наречения шпер диф. и Moxy е обяснил как деиства,а изглежда ето така.Електрическият-е системата ЕТС,колата е снабдена с 4 датчика на всяко колело по един и когато някое колело започне да приплъзва ел.блок намалява оборотите на двг.На 740 се вкл. от таблото при,деветките не знам как е.
old volvo never die they only go faster
03-07-2006, 07:35 PM
А токущо видях,че имаш книги за волво,мисля че в тях трябва да е обяснено подробно :rock:
old volvo never die they only go faster
03-08-2006, 04:59 AM
Ivo Wrote:А токущо видях,че имаш книги за волво,мисля че в тях трябва да е обяснено подробно :rock:Е разбира се че ако пишеше нямаше да питам. Аз разбрах преди 2-3 дена че такова нещо има на Volvo 7xx и 9xx и даже не вярвах в началото. След щателен преглед в книгата открих един ред: Some models are equiped with "limted slip" tipe of differential... И до тук, както писах книгата е горе долу подробна. В по горния топик обясняваш за ел.блокировка и споменаваш 4 датчика на всяко колело по един?? Сега ако ми кажеш че и 4x4 има 7xx ще се застрелям. hock: Майтап... Твоята с ел. блокировката ли е? И ако имаш възможност снимай онази книжцица по подробно моля те.
SAXON
03-08-2006, 08:49 AM
Моито няма нито една от тези екстри,а в тази книжка от която е извадката не се споменава нищо за ЕТС системата.За нея съм чел в едно руско издание за волво 740/760.Това е католог на волво,маи е месечен и е от 1990 год. Има разни екстри,резервни части,инструменти и др. подобни.Насочи ме какво те интересува,за диференциала е само това което съм снимал.
old volvo never die they only go faster
03-08-2006, 03:58 PM
ОК Аз разбрах за какво става дума на снимката от твоята книжка - В дясната част от скицата долу е показано как въртящия момент се предава само на едното колело(червеното) и ако то е върху лед колата буксува (обикновен диференциал) а в лявата част е показано как действа LSD(limited slip differential), a именно - разпределя въртящия момент така че винаги да е осигурено въртене и на двете колела без да е задължително то да е с една и съща скорост(тъмно и светло червено). Супер е само дето не знам по какво евентуално да разпозная такъв диференциал на някоя морга.
SAXON
03-08-2006, 04:11 PM
alex Wrote:ОК Аз разбрах за какво става дума на снимката от твоята книжка - В дясната част от скицата долу е показано как въртящия момент се предава само на едното колело(червеното) и ако то е върху лед колата буксува (обикновен диференциал) а в лявата част е показано как действа LSD(limited slip differential), a именно - разпределя въртящия момент така че винаги да е осигурено въртене и на двете колела без да е задължително то да е с една и съща скорост(тъмно и светло червено). Супер е само дето не знам по какво евентуално да разпозная такъв диференциал на някоя морга. Вдигни задницата на крик, изключи от скорост и завърти едното колело, ако другото се завърти в обратната посока, значи нямаш блокаж, а ако се завърти в същата - честито, имаш 8) А това с датчиците на четирите колелета няма нищо общо с диференциала, а е свързано с управлението на ABSа и е нещо като модерното ESP, което почти всички нови коли имат. Аз по-горе говорех, че на 700/900 има и диференциали с електронно управляема блокировка или поне така бях чел някъде.
There's someone in my head but it's not me...
03-08-2006, 04:32 PM
Мерси за топика, за моята знам че няма имах пред вид някоя от морга а ако случайно там има 3 ще трябва да звънна и на Митю крика, но все пак доста ми помогна мерси още веднъж.
А това на твоята пробвал ли си го? Сигурен ли си че е така?
SAXON
03-08-2006, 05:21 PM
alex Wrote:Мерси за топика, за моята знам че няма имах пред вид някоя от морга а ако случайно там има 3 ще трябва да звънна и на Митю крика, но все пак доста ми помогна мерси още веднъж. Колкото и да е странно, не съм я пробвал така, въпреки че стоя близо 2 месеца с вдигната задница :oops: Но съм я пробвал на заледен баир. А именно - щом едното колело стъпи на леда и забуксува, другото започва да се върти на тласъци. Ако обаче й подавам прекалено много газ - йок, едното си буксува, а другото не отлепя, затова си мислех, че е на някакъв центробежен принципл За съжаление от картинката, която е публикувал Иво не мога добре да се ориентирам какво точно представлява този диференциал :?
There's someone in my head but it's not me...
|
« Next Oldest | Next Newest »
|
Users browsing this thread: |
1 Guest(s) |