georgebg Wrote:Здравейте, искам да попитам по-разбиращите тези джанти: http://www.rimstyle.com/alloywheels/whee...anthracite
в размер : 8.0jx19 5x108 Et45, дали директно стават за XC60, и с какви гуми следва да се обуят ...
Междуболтовото разстояние е ОК, ЕТ също, но трябва да видиш дали централният отвор отговаря - 63,4мм.
За гуми - 255/50/19, това е оригиналният препоръчван размер.
За марка - каквото прецениш, теми много, мнения също.
georgebg Wrote:Здравейте, искам да попитам по-разбиращите тези джанти: http://www.rimstyle.com/alloywheels/whee...anthracite
в размер : 8.0jx19 5x108 Et45, дали директно стават за XC60, и с какви гуми следва да се обуят ...
За гуми - 255/50/19, това е оригиналният препоръчван размер.
За гуми 19" на XC60 оригиналния препоръчителен размер е 235/55/19, но можеш да отидеш и на 255/55/19 няма да е проблем. Първо погледни цените на гумите в двата размера.
Колега, ето информация директно от официалния сайт с пълната гама аксесоари за Волво:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://accessories.volvocars.com/en-ph/XC60/Accessories/Document/VCC-472144/2015">http://accessories.volvocars.com/en-ph/ ... 72144/2015</a><!-- m -->
Честно да ти кажа, Волво правят разкошни джанти. На тази цена не бих си купил тези ментаци от сайта, който ти си предложил, но всеки решава сам.
off ---
Това с джантите вече си е въпрос на абсолютно индивидуално влечение и избор.
Аз на старата S40-ка търкалях едни DOTZ петолъчки, които страшно ми отваряха шведката.
Сега на V70-ката на летните съм с OZ Energy пак петолъчки.
От оригиналните на Волво ми харесват единствено Pegasus от тези на R-ките (пак петолъчки)
а за размерите на мен Гуглето ми даде това:
235/65 R17,
235/60 R18,
235/55 R19
235/45 R20,
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Абсолютно подкрепям колега Bell! Затова споменах, че всеки решава сам. Просто не съм убеден в здравината и направата на тези джанти, иначе на изглед всеки го докарва. А за цената, която е показал колегата може да си вземе най- добрите оригинални от Волво и 60-ката му няма да изглежда като пернишки Голф!
Грешката е моя ... при ХС60 наистина дават 235/55/19 (по VIDA), а не 255/50/19. Подвел съм се по моето ХС90, въпреки че при ХС60 и ХС90 за размери 17 и 18 цола са еднакви гумите ... явно качват ХС90 на по-широка гума заради тонажа, въпреки че разликата с по-тясната е само 2-3мм в диаметър :roll:
btw ... по-широките 255/50 дори се оказват с около 15-20% по-евтини от по-тесните 235/55 hock:
Dodo 155 Wrote:btw ... по-широките 255/50 дори се оказват с около 15-20% по-евтини от по-тесните 235/55 hock:
И при мен се оказа така! hock: 215/50/17 са с около £20-30 на гума по- скъпи от 235/45/17. Разликата в поведението е от земята до луната и обратно в полза на широката гума!
Тази ценова разлика си я обяснявам единствено с популярността на даден размер гума.
съгласен съм с вас но питането ми е конкретно , защото видях тези на обява ; http://olx.bg/19-dotz-touge-grafite-ford...-i64082808
и горе долу цената е ок, мисля че оригиналните са с ЕТ55, това ЕТ45 какво означава - навътре или навън се измества отстоянието, защото ако е навън мисля че могат да се съберат гуми 255/50/19 на 8J и да не опират тук там ..
а и волвото е бяло и мисля че тъмни дажанти ще стоят добре ...
georgebg Wrote:съгласен съм с вас но питането ми е конкретно , защото видях тези на обява ; http://olx.bg/19-dotz-touge-grafite-ford...-i64082808
и горе долу цената е ок, мисля че оригиналните са с ЕТ55, това ЕТ45 какво означава - навътре или навън се измества отстоянието, защото ако е навън мисля че могат да се съберат гуми 255/50/19 на 8J и да не опират тук там ..
а и волвото е бяло и мисля че тъмни дажанти ще стоят добре ...
По-малко ЕТ означава, че стои по-навън от главината и обратно.
Тъй като са 8J, затова се заблудих към по-широкия размер.
Разликата в ЕТ м/у моя 19" Вулканис и 18" (не им помня името, от ХС60 са, с престъргани централни отвори) е 8 единици, като Вулканис-ът е с по-малко ЕТ.
Нито една от двете не ми опира никъде.